Nye høyttalere-cls-215 eller 1515 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 287
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sprekke i vinduet? haha jeg må le av deg cerwin, nok en gang.

Og ikke minst, folk må le av oss som diskuterer disse stakkars kassene på CV høytalerne i det uendelige. de inneholder jo elementer som ikke spiller pent i det hele tatt sammenligna med andre finere konstruksjoner....

1515 kassa er sikkert så minimalt bedre enn 215 kassa at det utgjør ingen forskjell, det er vel det at 215 er tuna så mye dypere enn 1515 som gjør at bassen blir mer boomete.

Ang. lyd på mellomtona har jo ingenting med kassa og gjøre da mellomtonene spiller i en plastboks innvendig i begge høytalerkonstruksjoner.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

ja kassene er diskusjonsobjekt nr 1.haha:-D blir nesten som fulle folk som sitter å diskuterer d samme i timevis. nei det får bli opp til hver enkelt person å avgjøre vilken cv modell han/hun liker best.smaken til folk er jo så forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Sprekke i vinduet? haha jeg må le av deg cerwin, nok en gang.
    Tror ikke på det? Då har du visst ikke en annelse på hva CV er i det hele tatt da. Er jo flere hus som har tatt skade av CV. Det skal ikke mye til med nok effekt asså. Men du vil vel aldri finne ut sånt når du har 215. Hørt 1215 før i det hele tatt? Har til å med sett ett par MGR høyttalere med 2*15" riste i syndt ett vindu.. Det hørtes ut som det skulle knuse hele tiden:-D Kom en liten sprekke til slutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    haha jeg må le av deg cerwin, nok en gang..
    Må nesten le av deg på hvert eneste innlegg jeg Kommer alltid med noe genialt.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lag dere

Lag dere en egen traad og battel it out, yo.

Skal lage det for dere jeg, men slutt å søple forskjellige traader med denne dritt praten om hvor mye dere ler av hverandre. og hvor håpløse den andre er PLZZ !! morsomt en stund men nokk er nokk. :twisted:

den er laget : CV_Marius&Cerwin's Battel ground!
    heter den. lykke til!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er så selvmotsigende... det er da du som kommer med noe "genialt" i hvert et innlegg kjære cerwin.

Nei jeg har ikke hørt 1215, men jeg vet da hvilke elementer den har, og noen magi er det heller ikke inne i bildet så..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Tror ikke på det? Då har du visst ikke en annelse på hva CV er i det hele tatt da. Er jo flere hus som har tatt skade av CV. Det skal ikke mye til med nok effekt asså. Men du vil vel aldri finne ut sånt når du har 215. Hørt 1215 før i det hele tatt? Har til å med sett ett par MGR høyttalere med 2*15" riste i syndt ett vindu.. Det hørtes ut som det skulle knuse hele tiden:-D Kom en liten sprekke til slutt.
    Det er fordi det er for mange Gjerrige bønder i dette landet som bygger husene sine selv..! Og slik jeg har forstått det er fleste parten av CV'fans folk fra bygda!

og forresten, tilbake til det med Russ! Rart at ikke vinduene på skolen min, eller andre oslo skoler knuser da når det står et digert PA anlegg på 40 kasser rett utenfor..! Eller for den saks skyld, vinduene på bussen!

BTW: Fant dette i en annen tråd skrevet av et aktivt medlem her på forumet:

Audiomur
    Viderekommen

Ble medlem: Feb 2005
    Sted: Porsgrunn

--------------------------------------------------------------------------------

Ja for all del, Cerwin Vega har blitt skikkelig hai-fai de siste årene. Alle kan jo se at dagens CV-modeller er mer påkostede konstruksjoner i forhold til de gamle skranglekassene....

edit: hvorfor må du absolutt ha Cerwin Vega? Det er så mye annet som er bedre.

--------------------------------------------------------------------------------
    Sist endret av Audiomur : I dag kl 22:31.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det er fordi det er for mange Gjerrige bønder i dette landet som bygger husene sine selv..! Og slik jeg har forstått det er fleste parten av CV'fans folk fra bygda!

og forresten, tilbake til det med Russ! Rart at ikke vinduene på skolen min, eller andre oslo skoler knuser da når det står et digert PA anlegg på 40 kasser rett utenfor..! Eller for den saks skyld, vinduene på bussen!

BTW: Fant dette i en annen tråd skrevet av et aktivt medlem her på forumet:

Audiomur
    Viderekommen

Ble medlem: Feb 2005
    Sted: Porsgrunn

Ja for all del, Cerwin Vega har blitt skikkelig hai-fai de siste årene. Alle kan jo se at dagens CV-modeller er mer påkostede konstruksjoner i forhold til de gamle skranglekassene....

edit: hvorfor må du absolutt ha Cerwin Vega? Det er så mye annet som er bedre.

Sist endret av Audiomur : I dag kl 22:31.
    Prøv det russe annlegget i en liten stue i ett gammelt hus. Så skal du sjå ting begynnet å løsne å vinduer blir bokstavlig talt blåst ut Nesten:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem snakker om fin lyd? Jeg snakker om lyden generelt. For det meste bass og mellomtone:-D Å dessuten så er jo kvaliteten på diskanten og mellomtonen på 1515 mye mye bedre enn 215 også. Mye dyrere og påkostet.
    Og jeg snakker ikke bare om diskant. SM-155 har så utrolig mye bedre bass og mellomtone enn DC har. Den har ikke like mye bass men det er nok ikke meningen heller. Lydkvaliteten generellt er mange klasser bedre på disse høyttalerene og det ut av kasser som MYE spinklere enn DC kassene. Og de sier KLONKETIKLONK når du slår på sia av dem. Du må slutte å henge deg så innmari opp i vekten på kassa eller hvor mye den klonker når du slår den,eller tykkelsen på materiale. Konstruksjonen av kassa har mye mer å si. En riktig tunet kasse iforhold til volum, dybde, avstivninger, bassreflekser vil spille mye bedre enn en kasse som ikke er like presis selv om den kan ha bedre materiale. Dessuten så har det litt med elementene som sitter i kassa å gjøre også. Og her er ikke DC overlegen sist jeg sjekket. Faktisk ganske så jevnt fordelt (mot CLS)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv det russe annlegget i en liten stue i ett gammelt hus. Så skal du sjå ting begynnet å løsne å vinduer blir bokstavlig talt blåst ut Nesten:-D
    du må være den største geiten ever.. *ler*..

jeg har 1515, og alle andre jeg kjenner som har de klager også over at avstivningene ligger i ALLE retningen LØST inne i høyttalerene.. mine er til og med 1997mod, dvs rimelig nye.. jeg har selv festet mine på nytt!

jeg stiller gledelig opp i Oslo for en CLSC215 mot 1515 test.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan festa du avstiverne **dp**?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvordan festa du avstiverne **dp**?
    limte de på nytt. burde vel egentlig festet de med vinkler, men gadd ikke.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du missforstod:-D Skrev at 1215 er råere enn 215 også. 1215 er jo nesten på nivå med 1515 når det gjelder max SPL. Å det er råere basstrykk i de enn 215. Ivertfall dypbass. Husker det kom en sprekke i vinduet til en kompis som hadde 1215 for lenge siden. Var litt morsomt Poenget var at de ikke spiller så veldig fint.
    Da har han dårlige vinduer, dette er så si umulig, siden trykket altid finner andre veier å gå. Regner med at han ikke har påtta tett hus... At det kan sette ting i bevegelse tror jeg på, men ikke slå sprekker i vinduet, da har han iallefall elendig kvalitet på vinduene .

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesialvinduer i reagensrør tykkelse.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får'n si, skikkelig ryddig sitèring fabian! Du redigerer også bort det viktigste med hele innlegget mitt. :???:

Når du først "krysssitèrer", kunne du ikke heller funnet frem innlegget mitt hvor jeg illustrerer med et fint lite bilde hvordan jeg mener CV låter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    limte de på nytt. burde vel egentlig festet de med vinkler, men gadd ikke.
    Jeg lurte på å skru og lime på noen klosser. Som avstiverne limes og skrues fast i.

Hvilken type lim brukte du?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det får'n si, skikkelig ryddig sitèring fabian! Du redigerer også bort det viktigste med hele innlegget mitt. :???:

Når du først "krysssitèrer", kunne du ikke heller funnet frem innlegget mitt hvor jeg illustrerer med et fint lite bilde hvordan jeg mener CV låter?
    Hehe.. beklager.. Men hva du synes om CV har jeg fått med meg, og ville ikke ta med i denne sammenheng!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du missforstod:-D Skrev at 1215 er råere enn 215 også. 1215 er jo nesten på nivå med 1515 når det gjelder max SPL. Å det er råere basstrykk i de enn 215. Ivertfall dypbass. Husker det kom en sprekke i vinduet til en kompis som hadde 1215 for lenge siden. Var litt morsomt Poenget var at de ikke spiller så veldig fint.
    CLSC-215 trykker mere i bassen enn det 1215 gjør. Det testa jeg ut når jeg hadde begge parene og måtte velge om hvem som skulle dra hjemmefra:P
    Uansett, jeg angrer på at jeg solgte 1215 De har en utrolig tøff lyd og bassen er sinnsykt dyp iforhold til andre CV'er jeg har hørt. Men syntes ikke 1215 spilte så veldig høyt. 1515 spiller høyere
    1215 har jo også som dere sier, veldig bra kasser. Ikke mye resonans der nei

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg herved sluttet å diskutere om tykkelsen på kassene til CV høyttalere, måtte bare få med det siste der:P

Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •