svs og hjørne plassering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

svs og hjørne plassering

jeg har hørt det blir mye rumlebass når man plasserer subben i et hjørne. gjelder da det ikke for svs plus/ 2 siden den liker seg i hjørner? jeg selger min energy s12.3 og har ryddet vei for at svsen skal få plass. da jeg satte den subben jeg har nå i hjørnet der svsen skalk stå, rumlet den mye. derfor bekymrer jeg meg for at svsen også vil gjøre det. jeg må ha den i det hjørnet pågrunn av størrelsen.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine SVS'er står begge tett opp i hjørnene foran. Dette er for å få maks romforsterkning. Romlingen du har opplevd/hørt om er vel kanskje bare subbens mangel på kvalitet? Ellers er det jo ikke slik at alle problemer er løst bare en plasserer subben i et hjørne. Du må være forberedt på litt jobbing for å få lyden slik du vil!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Mine SVS'er står begge tett opp i hjørnene foran. Dette er for å få maks romforsterkning. Romlingen du har opplevd/hørt om er vel kanskje bare subbens mangel på kvalitet? Ellers er det jo ikke slik at alle problemer er løst bare en plasserer subben i et hjørne. Du må være forberedt på litt jobbing for å få lyden slik du vil!
    jeg har hørt mange andre subber som rumler i hjørner. da tenker jeg også på noen som koster mye mer enn den jeg har idag. subben rumler ikke når den står inntil veggen, bare i hjørnet

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står nå i et hjørne (ti cm. fra side- og bakvegg), og det er den beste plasseringen i mitt rom. Men jeg måtte bruke PEQen på suben til å dempe en peak ved 40Hz.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare plasser i hjørnet du. Rumlingen kan fjernes med kalibrering

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    jeg har hørt mange andre subber som rumler i hjørner. da tenker jeg også på noen som koster mye mer enn den jeg har idag. subben rumler ikke når den står inntil veggen, bare i hjørnet
    Da skal du se at det er rommet som gjør det. Hos meg er det optimalt med subbene i hjørnene foran i alle fall. Er begge veggene i hjørnet hos deg bærende konstruksjoner, eller er det lettvegg noe sted?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Da skal du se at det er rommet som gjør det. Hos meg er det optimalt med subbene i hjørnene foran i alle fall. Er begge veggene i hjørnet hos deg bærende konstruksjoner, eller er det lettvegg noe sted?
    den står mot en bærende og en lettvegg. kan det gi utslag på bassen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ha noe å si, men det er jo vanskelig å si. Tipper du får det til. Du har jo også noe større muligheter til kalibrering enn jeg har med mine PB10.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    den står mot en bærende og en lettvegg. kan det gi utslag på bassen?
    Jeg satte min Plus/2 i hjørne med en lettvegg og en yttervegg. Da fikk jeg et veldig trykk i bassen over hele registeret. MEN, så prøvde jeg å sette kassa i hjørne med to yttervegger. Da ble det mye råere trykk og den spillt mye dypere. Så yttervegger et absolutt å foretrekke.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig det er fordi veggen ikke er "solid" nok.. hvis man sammenligner den med en trampoline. hvis man blir dempet (sorry fant ikke en bedre beskrivelse) på en trampoline vil all den oppbygde farten du har, bremse, altså man står stille på trampolinen. samme med lydbølger. når en lydbølge treffer den slake veggen blir den dempet og forsvinner/ blir ikke sendt ut. det som står igjen er vibrasjoner i veggen (akkurat som jeg har) men ingen lyd. mulig dette var for innviklet men tror jeg greide å forklare bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •