Høyttalere til Denon AVR-3805 (eller 2106)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Denon AVR-3805 (eller 2106)

Hei!
    Vurderer å enten kjøpe en ny Denon AVR-2106 eller en Denon AVR-3805. Skal samtidig kjøpe meg både fronter, senter og bakhøyttalere. Har så langt siklet litt på full pakke fra Dali (IKON 6, IKON Vokal 2 og IKON 1 (har sub fra før)), og har også lyttet på en demo med AVR-2106 og IKON 7. Synes de gjorde en utmerket jobb. Er det noen som har erfaringer med hvordan Dali IKON låter sammen med Denon-3805? Vil tro man får vesentlig mer for pengene med en brukt 3805 enn en ny 2106...

Evt noen som har gode forslag til andre høyttalere som fungerer utmerket med en av disse Denon receiverne? Har sett at Proson og Dynavoice har høyttalere til en vesentlig billigere penge, men er disse merkbart dårligere enn Dali IKON til bruk i en "vanlig" stue?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må selvfølgelig nevne B&W's 600-serie. Prisen ligger litt under Ikon. Forskjellen er vel at Ikon er mer detaljert og med fokus i diskant, mens B&W har mer bass og trøkk..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Ikon og B&W sin 600-serie er gode kombinasjoner. Ikon er musikalsk og veldig oppløst. B&W er en litt mer "rock 'n roll" høytaler, men høy morofaktor og en knallmorsom mellomtone. Jeg liker begge:wink:

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt at det er vanskelig å få ikon til å låte bra, har hørt folk si at diskanten er veldig slitsom hvis du ikke har absollutt riktig matching med elektronikk, men har selv aldrig hørt dem.

ville ihvertfal ikke tatt 2106 til ikon serien, tror ikke det vil bli noe bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Må selvfølgelig nevne B&W's 600-serie. Prisen ligger litt under Ikon. Forskjellen er vel at Ikon er mer detaljert og med fokus i diskant, mens B&W har mer bass og trøkk..
    Ser at jeg sparer ca 1700 kr totalt på fronter, senter og bakhøyttalere dersom jeg går for B&W's 600 serie. Denon er vel ikke akkurat mest kjent for dypbassen, og Dali IKON er også først og fremst anerkjent for bra diskant og mellomtone. Jeg tenker jo at det kanskje blir litt tynt på bassfronten med IKON og at man kanskje kommer bedre ut med B&W, men samtidig synes jeg det fungerte bra på demo (Denon 2106 og IKON 6). Har ikke testet hverken Denon 3805 eller B&W ennå. Er det stor forskjell på 3805 og 2106 ift lydbilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    har hørt at det er vanskelig å få ikon til å låte bra, har hørt folk si at diskanten er veldig slitsom hvis du ikke har absollutt riktig matching med elektronikk, men har selv aldrig hørt dem.

ville ihvertfal ikke tatt 2106 til ikon serien, tror ikke det vil bli noe bra.
    Har sett enkelte hevde dette, men hva er riktig elektronikk til IKON? Har hørt mange skryte av Denon samen med IKON, mens andre hevder at det er helt grusomt...

Hvorfor mener du 2106 ikke vil bli bra sammen med IKON? For lite kraft?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon og Ikon går godt sammen etter min mening, tror heller det er kilden folk som klager burde se på. Ikon skjuler ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Denon og Ikon går godt sammen etter min mening, tror heller det er kilden folk som klager burde se på. Ikon skjuler ingenting.
    Og hvis valget står mellom følgende: Denon 2106 eller 3805, sammen med IKON eller B&W...hvilken kombinasjon ville du ha valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkert for sent men..

Sitat Opprinnelig postet av superfrutti
    Og hvis valget står mellom følgende: Denon 2106 eller 3805, sammen med IKON eller B&W...hvilken kombinasjon ville du ha valgt?
    Har du bestemet deg?
    Har 3805 og IKON 7 + VOCAL 2 + W2. Fornøyd med forsterker.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superfrutti
    Mitt valg ville utvilsomt falt på 3805 og B&W. Du får mer for pengene på en brukt 3805 kontra en ny 2106. 600-serien er etter min mening en bedre all-round høyttaler, som også er mer livlig på film enn Dali
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •