Hifi-sub på budsjett? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zeth
    Jeg har en SVS PB10-ISD som står her og støver ned.

En kamerat som har meldt interesse, uten at det er noe fortgang i den saken. Sort-finish og cirka 11 mnd gammel. Hadde tenkt å legge den ut på avtorget om kameraten min melder pass, men du får si ifra hvis du er interessert så kan vi vel ordne noe. Bor i Kristiansand selv så frakt blir jo enkelt
    Her synes jeg du burde slå til cybervision!
    Skulle den ikke være god nok for deg tviler jeg sterkt på at det blir noe problem og selge den!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikk!

Jeg hadde ihvertfall fått meg en test av REL hvis jeg var deg. Mulig jeg tar feil, men på meg virker det som du er en musikkmann de-luxe:-D
    Det dukker da opp, om ikke så ofte gode brukthandler på noen av REL's subber. Jeg skal ihvertfall ordne meg en demo, neste gang jeg skal til oslo.
    Og med slike musikalske vidundre som du har, så ville jeg iallefall ordna en demo.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vel, er ikke interessert i Energy, og 1500 av på nypris er såpass lite at jeg hadde heller kjøpt ny.
    så hvilken pris ville du foreslått?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS tror jeg kanskje blir litt stor, og i tillegg så har jeg ikke LFE ut, vil helst ha en som kan ta imot Pre. Men jeg tviler ikke på at den er bra. En annen ting som bremser litt er penger, og da spesifisert mangelen på dem. Da jeg studerer har jeg litt begrenset mulighet til å ta de store løftene titt og stadig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    så hvilken pris ville du foreslått?
    Jeg skal ikke diktere noen pris. Men du spør direkte i en tråd og derfor forbeholder jeg meg retten til å svare min mening. Sikkert en flott sub, men ikke helt det jeg er ute etter. Kan legge til at jeg har hørt endel Energy før noen vifter med de sorte flaggene mot meg. Har også hatt HT hjemme på prøve.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg hadde ihvertfall fått meg en test av REL hvis jeg var deg. Mulig jeg tar feil, men på meg virker det som du er en musikkmann de-luxe:-D
    Det dukker da opp, om ikke så ofte gode brukthandler på noen av REL's subber. Jeg skal ihvertfall ordne meg en demo, neste gang jeg skal til oslo.
    Og med slike musikalske vidundre som du har, så ville jeg iallefall ordna en demo.
    Musikkmann de-luxe? Tja, er vel kanskje det. Legger jo en god del penger ned i hobbyen for tiden ihvertfall...

REL er en kandidat, men en må jo bla opp endel denarer for en av de mer robuste modellene. Subbene deres får jo mye ros og skal jo være meget musikalske som betyr mye for meg. Jeg er ute etter respons et godt stykke ned på 20-tallet, samtidig som den må har stram gjengivelse, evne til å punche til og integere med Focalene. Jeg vet at jeg beskriver en sub til 15 K uten å ha budsjett til mer enn 1/3.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg skal ikke diktere noen pris. Men du spør direkte i en tråd og derfor forbeholder jeg meg retten til å svare min mening. Sikkert en flott sub, men ikke helt det jeg er ute etter. Kan legge til at jeg har hørt endel Energy før noen vifter med de sorte flaggene mot meg. Har også hatt HT hjemme på prøve.
    greit det.. men jeg har ingenting vondt å si om den. syns den er flott

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt noe på de B&W subbene?

Flageborg har to slike integrert i hovedhøyttalerne sine... Og de spiller meget bra de.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    En brukt REL Quake burde gi det du ønsker hvis du finner noen på brukt markedet. Den er liten men bra! Går ikke konge dypt(ca 30HZ) eller høyt.
    REL Quake er et fornuftig forslag. Jeg har en slik til mine SA2K stativht, og er MEGET fornøyd. Riktig nok bare en 8", men du verden som den spiller med sin 100W mosfet forsterker:-) Mener den går ned til 26Hz (Ikke sikker)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Har du tenkt noe på de B&W subbene?

Flageborg har to slike integrert i hovedhøyttalerne sine... Og de spiller meget bra de.
    Skal tenke nå. Har vært lite aktiv i det siste da min kjære Macintosh er til rep.

Penger har også ordnet seg, min kjære arbeidsgiver har prestert å blekke ut en haug med penger nå så finansene er tilstede. Men litt begrenset hvor mye jeg vil bruke på sub, da frontene har forbausende bra fundament til å være stativ.

Er på vippen mellom brukt og nytt også, er skeptisk til brukt, spesielt når årene blir mange.

Per nå er XTZ høyaktuell da det virker som den levere varene for en pen sum penger.

MEN, jeg har kikket en del på Martin Logan Dynamo som fremstår som en meget kompetent sak for ca 6K. Noen som har hørt den?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skønner det

SVS hører man jo så mye bra om men du gjør ikke noe dårlig kjøp av en ZTX sub heller, låter utrolig godt!

både svs og XTZ kan jo returneres om du ikke liker det du hører
    det er litt verre med brukt.

du må jo uansett ha en kjapp subb hvis du hadde stativ høytalere.

disse to er hvertfall det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men jeg er litt kresen på størrelse også og SVS er jo en svær kasse, mens REL og ML forsvinner jo inn i et lite hjørne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne XTZ subben noe å skryte av? Den er jo billig men leverer den noe musikalsk kvalitet? Er selv på jakt etter en sub som skal duge til musikk. Kino får bli så som så...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen har noen gode bruktdealer rundt så velkommen til å slenge inn her!

Ellers så frister XTZ veldig, men jeg er litt i tvil på om den er "så bra" som alle sier. Er redd den kan bli buldrete og dominerende, det jeg vil ha er ikke en enorm pondus men stram/nøytral gjengivelse dypt ned.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

store krav

Det er store krav å stille av en subb i billig klassen, system audio har jo en som skal være svert tight. ca 7000,- på hifi center kjeden.

XTZ gjør seg kjempebra som kino subb men er mulig den kommer til å "brumme" litt mye til hifi.

Klipsch subber skal også være tighte men har ikke hørt selv, (7 okt åpner det store kino lytterommet på Oslo hificenter igjen) da skal det lyttes.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye 10" til XTZ er kanskje noe for deg, med tanke på størrelse:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...d=1#post473719

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vanskelig med denne XTZen, noen sier den er fabelaktig på musikk, mens andre tror den vil brumme...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som tror den vil brumme bør vel høre den først?
    xtz'n fungerer utmerket på musikk den, bedre enn den gjør på film spør du meg.
    (pahf)

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tydligvis delte meninger ang. xtz subben. Men det er vel så mange som eier disse subbene etter hvert, så det er mulig det er noen i ditt område som vil låne deg en??

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være. Ellers kikker jeg litt på subben i den nye 800 serien fra Focal. Ser den spiller endel dypere enn 700s. Eneste er designet...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •