Hvordan koble sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble sub?

Jeg leste et ellere annet sted her på forumet at det skal brukes enkel signalkabel på kun en av inngangene på subben. Og det skulle være left inn. (Mener det var Flaggeborg som skrev det) Noen som vet hvorfor dette er det beste. Hittill har jeg brukt Y-ledd slik at jeg kobler på både L og R inn. Dette gjelder PB-12 plus/2.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg leste et ellere annet sted her på forumet at det skal brukes enkel signalkabel på kun en av inngangene på subben. Og det skulle være left inn. (Mener det var Flaggeborg som skrev det) Noen som vet hvorfor dette er det beste. Hittill har jeg brukt Y-ledd slik at jeg kobler på både L og R inn. Dette gjelder PB-12 plus/2.
    Hei.

Når du bruker kun 1 kabel, fra SubOut på Receiver, benyttes LeftIn, ref. SVS.

Hvis du bruker Y-ledd skjer en "summering" av signalet som kan gi ~3dB økning til selve effektforsterkeren i SUB'n. Det er bedre å øke litt på Gain-knotten enn å bruke penger på et Y-ledd.

Resultatet er det samme.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å gjøre dette litt klarere. Når du har "sub out" på receiveren så gir den mono (bass fra høyre og venstre kanal). Det skulle ikke spille noen rolle om du kobler den til L eller R på sub'en.

Grunnen til at det er L og R inngang på sub'en er at du skal få med begge kanalene fra en receiver som ikke har "sub out".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •