Proson Blackbird 8.1 sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson Blackbird 8.1 sub

Fikk denne i dag. Har ikke peiling på hvordan jeg skal koble den til min yamaha surround reciever. Kjøpte en RCA kabel i går, men på baksiden av subben er det inngang for left and right low lwvel input, altså vanlig hvit og rød. Og det er inngang for vanlige høyttalerkabler "high level in" left - og + right - og +.

Trodde det holdt med en RCA kabel jeg, men neeeeida. Hva slags bedriten sub er det jeg har ordnet meg . Og hvilken av de to valgene blir best å bruke for meg?

Takk for svar.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ofte høyttalerkabel innganger på subwoofere.. men de fleste bruker RCA. Er bare en opsjon for de uten preout/sub utgang på forsterkern. (har noen andre funksjoner også som jeg ikke gidder å nevne).

Men på Yamaha'en må du kanskje "aktivere" sub utgangen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe problem med Yamahaen. Lurer bare på om jeg skal ta RCA kabelen i subwoofer utgangen på forsterkeren og inn i kun "hvit left" eller "rød right" Er ingen egen RCA inngang om du skjønner. Eller må jeg skaffe meg en som går RCA singel ut fra sub på forsterker og til left + right inn på subben? Er ingen egen LFE port om dere skjønner, bare left og right low level input, går jo bare en subwoofer line ut fra yamahaen. Mye rot det her.....

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker vel å bruke vanlig y-ledd inn på subben?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Jeg er sykt grønn på dette her som dere sikkert skjønner. Fikk denne subben gratis. Vet ikke helt hva en Y led er jeg. Har hatt en sub før, da puttet jeg en RCA kabel inn i "subwoofer line" på forsterkeren for så å putte den andre enden inn i subben. Problemet nå er at det er venstre og høyre på denne subben, men kun en linje ut fra forsterkeren. Blir det riktig om jeg stapper en RCA inn i sub ut fra forsterker og inn i feks left eller right på selve subben?

EDIT: Skjønner hva en Y-led er nå. Så da må jeg stikke å bytte denne RCA kabelen jeg har kjøpt gitt. Fa** at det ikke var LFE input da. Får vist det man betaler for.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan hende den ene er inn og den andre er ut.. Med tanke på flere subber. sjekk det før du kjøper deg no nytt..

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må egentlig ikke bytte den, du kan bare bruke den ene kabelen. Plugg den ene enden i sub-utgangen på recieveren, så koble på et y-ledd(1hunn->2hann blir det vel) i den andre enden, koble til sist de to hannpluggene i subben.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må egentlig ikke bytte den, du kan bare bruke den ene kabelen. Plugg den ene enden i sub-utgangen på recieveren, så koble på et y-ledd(1hunn->2hann blir det vel) i den andre enden, koble til sist de to hannpluggene i subben.

Kjøpte et y ledd hunn til to hann. Clasohlson av alt, sånn for å teste. Denne var seff deffekt.

Får kjøpe en ny i morgen.

Takk for hjelpen

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser tråden er gammel, men du renger ikke y-ledd, men lyden ble noe fyldigere (om man kan si det om denne subben) med Y-ledd. Min erfaring, kanskje innbildning

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Ser tråden er gammel, men du renger ikke y-ledd, men lyden ble noe fyldigere (om man kan si det om denne subben) med Y-ledd. Min erfaring, kanskje innbildning
    Det er ikke innbilning. Man får ca 3db økning i signalstyrken når man kobler til både L+R på en sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo å anbefale, ellers får man bare lyden fra venstre eller høyre kanal som gir lavere volum generelt og kan bidra til ekstrem dynamikkforskjeller om f.eks bassen i en film panner fra venstre til høyre og man har skrudd opp volumet for å kompensere det ellers lave volumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •