Hjelp til valg av høgtalarar (og reciever?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjelp til valg av høgtalarar (og reciever?)

Hei,

Eg er på utkikk etter nytt anlegg til hybelen (12kvm), har bare eit JVC kompaktanlegg så føler det er på tide med ei oppgradering

Har bestillt LCD TV, så eg trur nok eg går for eit sourround anlegg:

Eg har to reciever kandidatar:

Eg høyrer en del på musikk (dei fleste typar sjangrar), og der scorar Cambridge høgt, så den er min favoritt akkurat no (prisen på dei to er identiske, så det spelar ikkje noko rolle).

Men so til det store spørsmålet, kva høgtalarar skal eg kjøpe? Eg vil kjøpe to "fronthøgtalarar" i første omgang, og supplimenterar med "senter" etc. seinare.

Høgtalar kandidatar:

Korleis er det med watt-krefter i recieverane eg har satt opp, finst det nok krefter i dei til å drive høgtalarane eg har sett opp skikkelig? Vil gjerne ha litt erfaringar og synspunkt :-D

På forhånd takk!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har personlig meget sans for Cambridge, så jeg hadde valgt den.
    Når det gjelder høytalere så får jo Dynavoice mye skryt for tiden, av modellenen deres hadde jeg kjøpt M65'ene. (har ikke hørt desse selv, men tipper flere her på forumet kommer til å annbefale disse:-D )
    Dette er også en pen liten sak : http://www.hificenter.no/shop_item.c...22,112&id=1649

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig ville jeg ha kjøpt 2 mindre høyttalere først som du senere kan bruke til surround-bak senere. Og heller bruke 1000-1500 på en litt kraftig (strømsterk) forsterker, før du konsentrerer deg om frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale Dynavoice F6, di ble også kåret i best i test i lyd å bilde, har disse selv å di er ganske lettdrevet å spiller meget klart/rent å fint, en imponerende dynamikk, di koster ikke mer enn 1000,- så her får du mye for pengene...

så bra som disse spiller burde en egentlig ikkje finne før en kommer opp i 8000,- kr klassen å litt oppover....

mvh

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har

Dynavoice F6 sammen med en Cambridge sterio forsterker og det går meget godt sammen, men om du skal har de større M-65 for ikke snakke om M-85 ville jeg brukt mer penger på forsterkeri.
    om du ikke har mulighet til å kjøpe mer nå syns jeg du bør kjøpe større forsterker og mindre høytalere, F6 er en super høytaler den, kan også få gulvet i bevegelse om du har en god forsterker Ricivere har jeg forrøvrig ikke veldig stor greie på så noen andre får annbefale deg noe

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren min bruker den første versjonen av 540R på sine Dali 6006, låter meget kurant. Recieveren trekker veldig mye strøm og blir veldig varm, men kan godt hende de har fikset varmeproblemet på den nye versjonen. Men hvis ikke dette er fikset anbefaler jeg å sette recieveren på toppen av racket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Takk for svar!

Ser at det er ganske enstemmig her at eg bør ha ein kraftigare forsterkar/reciever dersom eg vil ha litt store høgtalarar :-|

Dynavoice som blir anbefalt her virkar som eit bra kjøp, eg har invistert litt i LCD så eg vil ikkje bruke for mykje på anlegg her og no. Kva trur de om at eg går for Dynavoice F6, med Cambridge recieveren og heller supplementerar seinare med en effektforsterkar (Cambridge har pre-out på alle kanalar ) og andre høgtalarar skulle eg ville ha nokon andre? :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •