B&W 800D demokveld i Drammen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 800D demokveld i Drammen

Har nettop kommet hjem fra en svært interessant demokveld hos hifi klubben i Drammen. Oppsettet var et par B&W 800D, og disse var drevet av high end elektronikk fra Clasè.

B&W hadde en egen representant på plass, som holdt et svært interessant, og lett forståelig foredrag om høyttalere, type konstruksjoner, målsetting, osv. osv. Og gikk ganske grundig inn på hvorfor 800D så ut som den gjør, med tre forskjellige kabinetter, og utformingen og materialvalg.

Det ble god tid til demo av musikk innimellom all pratingen, og det var veldig artig at det ble spilt på "vanlig musikk" noe jeg ofte savner ved messer osv.
    Det var all type musikk, fra enkel vokal/piano, til klassisk, Afrikansk populærmusikk og til heftig rock.

Jeg hadde høye forventninger til dette anlegget, og det ble infridd uten problem. Nydelig lyd, rett og slett.
    Foredragsholderen fortalte litt om bruken av høyttalerne i Abbey Road Studio i England, og hva høyttalerne måtte gå igjennom der. Og for dere som tror dere misshandler høyttalerne hjemme i stua... glem det. Forrige høyttalere de hadde i studio (også nautilus serien til B&W) ble så hardt kjørt at basselementene brant opp, og huset til diskantelementet smeltet. De bruker ufattelige mengder med effekt på disse i studioet. Og det er tydelig at de tåler en hel del juling bare signalene ikke forvrenges. Tenk... å smelte huset til diskanten. Det skal litt til! Forøvrig savnet jeg at han viste oss hva de var gode for når det gjalt å spille høyt. Han spilte noe høyt, men lang fra øredøvende.

På vei hjem kom jeg selvfølgelig på en masse spørsmål som jeg ville ha stilt. Typisk å komme på de etterpå. Kanskje jeg burde forberede meg litt neste gang.
    Vel, det var en hyggelig kveld med mye interessant stoff. Takk til Hifi klubben for nok et godt tiltak.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imm
    Har nettop kommet hjem fra en svært interessant demokveld hos hifi klubben i Drammen. Oppsettet var et par B&W 800D, og disse var drevet av high end elektronikk fra Clasè.

B&W hadde en egen representant på plass, som holdt et svært interessant, og lett forståelig foredrag om høyttalere, type konstruksjoner, målsetting, osv. osv. Og gikk ganske grundig inn på hvorfor 800D så ut som den gjør, med tre forskjellige kabinetter, og utformingen og materialvalg.

Det ble god tid til demo av musikk innimellom all pratingen, og det var veldig artig at det ble spilt på "vanlig musikk" noe jeg ofte savner ved messer osv.
    Det var all type musikk, fra enkel vokal/piano, til klassisk, Afrikansk populærmusikk og til heftig rock.

Jeg hadde høye forventninger til dette anlegget, og det ble infridd uten problem. Nydelig lyd, rett og slett.
    Foredragsholderen fortalte litt om bruken av høyttalerne i Abbey Road Studio i England, og hva høyttalerne måtte gå igjennom der. Og for dere som tror dere misshandler høyttalerne hjemme i stua... glem det. Forrige høyttalere de hadde i studio (også nautilus serien til B&W) ble så hardt kjørt at basselementene brant opp, og huset til diskantelementet smeltet. De bruker ufattelige mengder med effekt på disse i studioet. Og det er tydelig at de tåler en hel del juling bare signalene ikke forvrenges. Tenk... å smelte huset til diskanten. Det skal litt til! Forøvrig savnet jeg at han viste oss hva de var gode for når det gjalt å spille høyt. Han spilte noe høyt, men lang fra øredøvende.

På vei hjem kom jeg selvfølgelig på en masse spørsmål som jeg ville ha stilt. Typisk å komme på de etterpå. Kanskje jeg burde forberede meg litt neste gang.
    Vel, det var en hyggelig kveld med mye interessant stoff. Takk til Hifi klubben for nok et godt tiltak.

eg har eit spm: kva er egenlig meininga med dette innlegget??

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eller ditt? Videreformidling og deling av opplevelser er en del av dette forumet. Ditt innlegg derimot bidrar ikke til noe annet enn å hisse på deg folk. Det var kanskje meningen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vær snill longbow, han ville vell bare dele sine tanker om hvordan det var på en sån oppvisning..
    Jeg synest det var inntresabt å lese..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vist at det var demokveld imm, hadde jeg helt klart stilt opp hos deg for å tyvsitte baki bilen. B&W 800D kunne jeg tenkt meg å fått hørt, spesiellt på Classè. Har hørt flere andre modeller i 800-serien, det låter rett og slett fantastiskt.

Min drømmehøytaler forblir så langt B&W 802D, og det ikke uten grunn. Jeg er veldig misunnelig på din hifi kveld, hyggelig med en bitteliten reportasje her på forumet. Tænks!:wink:

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow

AH, for et totalt unødvendig innlegg. Spar deg for slikt. Skulle egentlig vært der selv, men kunne ikke så da var det faktisk litt interressant å lese dette...Gjøk...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med inlegget var å dele litt av opplevelsen denne kvelden. En opplevelse det var verdt å få med seg, og som har med lyd å gjøre. Derfor synes jeg AV forum var et greit sted å fortelle om hva som skjedde i Drammen, og mine intrykk av lyden.

IMM

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imm
    Poenget med inlegget var å dele litt av opplevelsen denne kvelden. En opplevelse det var verdt å få med seg, og som har med lyd å gjøre. Derfor synes jeg AV forum var et greit sted å fortelle om hva som skjedde i Drammen, og mine intrykk av lyden.

IMM
    Og det skal du fortsette med.

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid hatt lyst å høre disse høyttalerene, og det er intressant å høre hva dem som har hørt dem har å si.
    Fordi om ikke du bryr deg, så kan det være andre synest det kan være spenndende.
    Og viss du mener at det var dumt av han å skrive dette, så kan du holde det for deg selv og ikke komme og ødelegge tråden!
    Sånne som deg har ikke noe å gjøre på avforum!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var selv tilstede, og kan bekrefte at en viss bergenser som alltid holdt et solid foredrag - selv om det begynner å bli samme leksa etter en 3-4 anledninger.

I motsetning til demokvelden HFK Drammen hadde i sine gamle lokaler med 800D med en gang de ble lansert, låt det faktisk temmelig bra denne gangen. Det er tydelig at de nye lokalene er bedre egnet enn de gamle, for forrige gang kunne det like gjerne vært et par billige stativhøyttalere som sto for spillejobben.

Uansett, slike tilstelninger er flotte initiativ fra Hifi-klubben. Stå på!

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ååå shit.
    det var ikkje meningen å si noe sånt. Det har ikkje eg sagt, for det må være broren min som har vert ute med kjeften her. For eg pleier ikkje og logge av når eg er ferdig på forumet, og da kan han bare gå innpå. Så han skal få igjenn.
    Så eg bare beklager så masse. Den var ganske stygg. Sånt skal ikkje skje.

eg begynte og lese på innlegget no og synset at det var interesangt, opså såg eg at min profil hadde vert her og slengt drit. Og det er bare og beklage.
    Det skal ikkje skje igjenn.

Viss min profil har vert frekk i sjeften med none andre så bare sende meg ein PM, så skal eg ordne opp i det.

Uanset så BEKLAGER eg masse, og ber om unskyldning. det skal ikkje skje sånt.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi får håpe dette er riktig, og så må du skjerpe deg og logge av slik at broren din ikke skriver mer dritt... unnskyldning akseptert.. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •