umulig å plassere svs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

umulig å plassere svs

eg har hatt ein liten prøve runde i dag og hørte på JBL Studio L8400P ( til 9000 kr ) ogeg lurer da om den er bedre ein svs pb10-NSD?
    for den låt utrolig thight, stramt og fint. den slo skikkelig til når det trenktes, for å si det sånn.
    men det eg lurer på om pb10-NSD er bedre( til film), eller om den må se seg slått av JBL'en.
    for eg ble virkelig inponert over den,så eg klarer ikkje å bestemme meg.
    eg har sett litt på pb12-NSD, men er den egentlig verdt å vente på??
    eller er det bare og kjøpe pb10-NSD eller JBL'en??

noen innspill??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt deg en svs. Blir du ikke fornøyd, send den i retur. Så kan du kjøpe en jbl heller.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder valuta for pengene tro jeg det er få suber som når opp til PB10

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL'n sparker godt, men i den prisklassen ville jeg muligens også vurdert Velodyne CHT-15R:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan gå for 2 stk PB 10:-)
    Eller 2 stk PB 12:-)
    Eller 1 stk PB12-Plus:-)

Dra til byn og stikk innom en del butikker, lytt til noen suber. Blir du ikke begeistret så prøver du med en svs eller to;-)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

,

XTZ har også en god en, til 3500,- ville ikke utelukket den heller, men kanskje valgt SVS over den.

JBL syns jeg ikke er like bra som XTZ men det er vel en vurderings sak.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Kjøpt deg en svs. Blir du ikke fornøyd, send den i retur. Så kan du kjøpe en jbl heller.
    ja det er jo det eg har lurt på, heilt til eg hørt JBL'en, for eg har aldrig hørt ein pb10-NSD, så eg lurer på hvilken som er best til film, og vil gi mest for pengene?? :?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS går nok dypest, dersom det er dypbass du er ute etter. Høy morofaktor på film.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    SVS går nok dypest, dersom det er dypbass du er ute etter. Høy morofaktor på film.
    eg er ute etter den som er best på film.
    dyp bass, masse bass og høy morro faktor.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, enda ikke testa den nye L subben. Noen som kan fortelle litt om den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL'en er en lukket 12". Den vil ikke kunne holde følge med PB10 eller PB12 i de dypeste frekvensene, og skal nok heller om noe sammenlignes med SB12.

Jeg har sett en test av den, og den ruller kraftig av under 50hz, så kraftig at selv med optimal romforsterking vil den ikke kunne gå flatt ned til feks 20hz.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i alt annet. SVS det er det eneste som gjelder. Og om du skulle finne på å kjøpe noe annet enn SVS, ikke kom å klag her etterpå.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    JBL'en er en lukket 12". Den vil ikke kunne holde følge med PB10 eller PB12 i de dypeste frekvensene, og skal nok heller om noe sammenlignes med SB12.

Jeg har sett en test av den, og den ruller kraftig av under 50hz, så kraftig at selv med optimal romforsterking vil den ikke kunne gå flatt ned til feks 20hz.
    eg var på hifi centeret, når eg testet den. og filmen den blei testa med var open range. der det var mange skudd vekslininger med revolver og mauser, og den var så kontant og prisis, at både hår på ryggen og andre ting reiste seg, for å si det sånn.
    vil pb10-NSD være like kjapp og kontant, eller er den meir brutal, og rister meir?

men har du linken til testen på JBL'en??

men det ser ut som det er pb10-NSD som blir anbefalt her, er det den eg bør kjøpe??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB10 er veldig brutal, men jeg slet med plassering i mitt rom, og grunnet kassens store størrelse i liter, synes jeg den lett kunne bli litt "brumlete" når man ikke fikk den under full kontroll. Følte at mye bass var inni kassa. Derfor har andre typer suber stilt sterkere hos meg den siste tiden i mitt rom. Har testet PB10 i andre rom, og der spiller den langt bedre enn hos meg.

Men likevel, skal en SVS Plus/2 inn her straks. Vurderer ingen andre nå før jeg evt. skal satse på en eller flere av DD15/18 fra Velodyne, men det blir nok ikke dette året:wink:

Hadde jeg vært deg, ville jeg nok satset på XTZ eller SVS, da det ikke er uten grunn så mange anbefaler disse. Og du vil garantert sitte igjen med en eier-glede du neppe er i nærheten av med bla. JBL sin.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    PB10 er veldig brutal, men jeg slet med plassering i mitt rom, og grunnet kassens store størrelse i liter, synes jeg den lett kunne bli litt "brumlete" når man ikke fikk den under full kontroll. Følte at mye bass var inni kassa. Derfor har andre typer suber stilt sterkere hos meg den siste tiden i mitt rom. Har testet PB10 i andre rom, og der spiller den langt bedre enn hos meg.

Men likevel, skal en SVS Plus/2 inn her straks. Vurderer ingen andre nå før jeg evt. skal satse på en eller flere av DD15/18 fra Velodyne, men det blir nok ikke dette året:wink:

Hadde jeg vært deg, ville jeg nok satset på XTZ eller SVS, da det ikke er uten grunn så mange anbefaler disse. Og du vil garantert sitte igjen med en eier-glede du neppe er i nærheten av med bla. JBL sin.

eg måtte bare si at det no står ein pb12-NSD i hjøre på rommet mitt. trøkker bra på lave frikvenser, men det dabber veldig av oppover, da det ikkje er så veldig mye effekt, men egentlig nok.
    men på lave frikvenser får den panelen på veggen til å vibberere så det durer i rommet, og det er ikkje en metafor, det er et faktisk forhold. ( egentlig litt skipt, men det sier litt om effekt til dene "lille" rakkeren. ps den var så stor at det var så vidt at eg fekk den inn dørern, ( når den var innpakka ))

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg måtte bare si at det no står ein pb12-NSD i hjøre på rommet mitt. trøkker bra på lave frikvenser, men det dabber veldig av oppover, da det ikkje er så veldig mye effekt, men egentlig nok.
    men på lave frikvenser får den panelen på veggen til å vibberere så det durer i rommet, og det er ikkje en metafor, det er et faktisk forhold. ( egentlig litt skipt, men det sier litt om effekt til dene "lille" rakkeren. ps den var så stor at det var så vidt at eg fekk den inn dørern, ( når den var innpakka ))
    Det høres ut som subwooferen kan plasseres bedre. Har du prøvd alternative plasseringer?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE kjøp SVS!

SVS er ingen mellomklassesub, men en toppklassesub.

Skal du ha en sub i mellomklassen, er XTZ et godt alternativ.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap, jeg har jo svart på denne før.

Uansett hva de blir, lykke til.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner ikke anti-SVS-sarkasme å dra litt på åra? Var festlig de første fem hundre gangene, riktignok.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Begynner ikke anti-SVS-sarkasme å dra litt på åra? Var festlig de første fem hundre gangene, riktignok.
    Greit nok at SVS har fått rykte på seg til å parkere de fleste sub når det kommer til lydtrykk/råhet og hva folk ellers har beskrevet disse som...
    Det som jeg lurer på er om SVS spiller pent nok til å bli brukt til flerkanals musikk avspilling?...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •