Ganske så uoffisiell test, men morro likevel.
Naboen var borte i dag (de under) så jeg testet likegodt PB ( PolitiBesøk )-10'n.
PB-10'n sto på +7.5db på forsterker (auto kalibrert) og gain på kl. 11-12.

På listen over testsanger har vi:
: Sting -A Thousand Years.
: ACDC - Boogie Man
: Nelly - Boy
: Black Eyed Peas - My Hump (Lil John Remix)
: Ludacris - Act A Fool

Sting: Denne sangen rister fra ende til annen. Det er et parti midt i sangen der det buldrer over lengre tid og her virket det nesten som om subben ikke klarte å holde hele tonen. Istedet virket det som om den måtte slå flere ganger. Hørtes nesten ut som om den måtte hente seg opp. Istedet for wwooooooooooooooooffff var det mer som wooooooff, woooooff om dette er forklarende nok... Dette partiet klarer PB12 helt utmerket og det er helt sinnsykt. Jeg skylder fortsatt på at anlegget ikke er ferdig kalibrert da jeg kun har brukt sunn fornuft og Basic MCACC med Pioneer 1016.

ACDC: Denne sangen har en liten tjoink lyd som kjennes ut som om noen blåser kort i øret ditt mens du sover. Man skvetter til og blir helt forfjamset... For den lyden forventer man IKKE!! Igjen satt
jeg litt tomhendt igjen. Denne fantastiske lyden klarer også PB12 lett, men jeg slet med å få den frem... Desverre fikk jeg den ikke frem så jeg klarte å skille den ut, som man skal, i det hele tatt.

Nelly: Guten med det teite plasteret... Her går bassen virkelig dypt og lenge. Brooooom sier det i hele leiligheten. Det var deilig å sette seg tilbake og lukke øynene uansett hvor absurd det kan høres ut. Denne sangen kan man teste subben med

Black Eyed Peas & Ludacris: Disse sangene var de to som ikke hadde konstante brumlebass partier. Her var det mer korte og brutale DUNK. My Hump måtte jeg faktisk skru ned av ren frykt da dyret i PB 10'n våkna. Jeg lurer på om jeg ikke kunne klart å knuse salongbordet med denne sangen.

Liten skuffelse der det gjelder de sangene jeg allerede har hørt på PB 12, men stor fornøyelse med tanke på de jeg ikke har hørt på 12'ern.(tilfeldig?) Man kan ikke forvente at denne skal spille like forbanna sinnsykt som storebroren sin, men når man står der og venter på tjoink'et i boogie man blir man jo litt skuffa. Jeg skal få kalibrert opp dette ordentlig og flytta subben litt rundt. Så kan jeg jo komme tilbake og fortelle om tjoink eller wooooooof kommer noen gang. Jeg må uansett vente til neste gang det er mørkt i andre etasje her. ( bor i tredje i blokk )