Mission 753 Freedom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mission 753 Freedom

Heisann!

Noen som har eller vet om noen som skal selge disse høyttalerene? Må være Freedom versjonen eller F som de også kalles. Veldig langt mellom slike er annonsert har jeg lagt merke til....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et par sånne for noen år siden, små kabinetter med skikkelig tøff lyd. Solgte de til en kompis og han er storfornøyd, så han skal nok beholde de dessverre. Ser du har satt inn en "ønskes kjøpt" her på AVforum, men har du også prøvd Hifisentralen, Finn, Lyd&bilde og Audiophile? Kanskje du bør prøve utenlandske bruktbørser også, flere potensiale 753F-eiere der vet du. Ser jeg noen til salgs, så skal jeg selvfølgelig si i fra.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Freedom-5 hjemme. Det er vel toppmodellen, og heter 754 om jeg ikke husker feil. Kostet nye 24 000,- inkludert Audiquest kabler. Skulle ha bestilt 2 nye elementer til de og solgt de, men har aldri surret meg lengre enn at jeg fikk kontakt med Misson.

Meget gode og linjære høyttalere, spesielt til prisen jeg kommer til å legge de ut for. Det var ikke modellen du var ute etter, men tenkte jeg skulle nevne det uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har et par Freedom-5 hjemme. Det er vel toppmodellen, og heter 754 om jeg ikke husker feil. Kostet nye 24 000,- inkludert Audiquest kabler. Skulle ha bestilt 2 nye elementer til de og solgt de, men har aldri surret meg lengre enn at jeg fikk kontakt med Misson.

Meget gode og linjære høyttalere, spesielt til prisen jeg kommer til å legge de ut for. Det var ikke modellen du var ute etter, men tenkte jeg skulle nevne det uansett.

Kan være av interesse disse også. Hvor mye har du tenkt for de?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kvande
    Kan være av interesse disse også. Hvor mye har du tenkt for de?
    Tenkte meg rundt 5000,- inkludert de nye elementene (må sjekke pris fra Mission). Var forøvrig referansehøyttaleren til Whats Hifi i X antall år. Må bestille elementene først, men send meg en PM om du har lyst på demo, eller lurer på noe spesielt/bilder. Ingen hast, disse har stått ubrukt lenge etter stuen ble "minimalistisk"..

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ups... denne tråden var da veldig gammel...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede kjøpt de De var ikke helt i den tilstand jeg kunne håpet på, lurer på å få de pusset opp (for rundt 2000 blir de strøkne). Men er fortsatt på utkikk etter flere av disse, så hvis noen har et sett i bra stand så er det bare å si fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer BKaz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Mission 753 rosewood

Hei. Er du fortsatt interessert i et par, så har jeg et i rosewood stående. Er i ukentlig bruk sammen med en MA rørforsterker og Xindak cd-spiller samt ecosse/nordost kabling, men denne foreløpige og høyst umatchede hytt-og-gevær kombinasjonen får nok ikke frem det beste av disse, dessverre. Det er vel dessuten mulig at rør-watt rett og slett ikke er det optimale for dem.

Men oppsettet duger mer enn greit nok for hverdagsbruk, og i dag har jeg spilt Van Morrison på dem 8) De var vel forøvrig mellomreferansen til What Hifi i noen år og spiller fortsatt bra, men forvent deg ikke kjellerdyyyp bass for da blir du skuffet. Men kobler du til en REL sub, sååå nærmer det seg... (har ergelig nok solgt min).

Dessverre er de nok ikke i perfekt stand, og det er en liten bulk i det ene elementet (det er forøvrig mange av disse elementene) som jeg klarte å få til selv en gang jeg skulle flytte på dem ops: Har ikke merket noe på lyden, og med dekslene på så synes det ikke heller, men ergelig var det lell.

På metallfoten (eller hva jeg skal kalle det - den rammen nederst på foten) har noe av den mørkebrune lakken flasset av, og de har fått seg et tre-fire hakk i treverket. De var slik da jeg kjøpte dem for fire (?) år siden, og jeg kjøpte derfor inn noe mørk lakk, formtre og litt rosewood farge for å gi dem en liten kosmetisk overhaling samtidig.

Dessverre kom det andre prioriteringer i veien, og nå er jeg på flyttefot så derfor har de bare blitt stående sånn. Lyden er jo uansett upåvirket av det kosmetiske, så jeg har levd godt med dem lell. Neida, jobben er ikke større enn at det burde være gjort på en liten ettermiddag med pusling foran tv'en mens tippekampen pågår, men du vet... :-D

Bosted Vest Agder, men er mobil og kjører stundom til østlandet, så vi kan ev møtes. Prisen? Gi meg en fair pris, så er det sikkert greit: Lavt nok til at du synes det er billig, og høyt nok til at jeg ikke bruker dem til surround eller setter dem inn på gutterommet til guttungene i stedet. Grådig er jeg uansett ikke, så vi blir nok alltids enige om du skulle få veldig lyst på dem - skal vi si et par høvdinger?

Send meg en pm eller sms på 93445874, om det skulle være aktuelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •