Forsjell på CV CLSC og CV CLS (nye serien)? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Når CV skriver at eneste forskjellene er visuelle, pluss biamping mulighet...

..så velger jeg og ignorere deg og din sannsyligvis helt like skrudde bror sine konklusjoner :-D
    Tror det er du som er skrudd Han har ivertfall mye mer peiling enn deg på noen av de områdene. Å det kan jeg nesten garantere. Å utifra det du har skreve på dette forumet så er ivertfall du den siste jeg hadde hørt på når det gjelder Hifi... Ikke langt ifra ivertfall. Spesielt fordi du er veldi useriøs Må alltid komme med noe drit sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. kanskje de har stått lagra i en våt og fuktig kjeller?? :-D
    Er ikke du over 20 år? :| Trokke det nei

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Tror det er du som er skrudd Han har ivertfall mye mer peiling enn deg på noen av de områdene. Å det kan jeg nesten garantere. Å utifra det du har skreve på dette forumet så er ivertfall du den siste jeg hadde hørt på når det gjelder Hifi... Ikke langt ifra ivertfall. Spesielt fordi du er veldi useriøs Må alltid komme med noe drit sant?
    Jeg er lei av og høre "hvor mye peiling" du og han broren din har hele tida, du beviser gang på gang innpå her at du ikke har det.

Har vel ikke noe problem med seriøsiteten i mine innlegg jeg egentlig..

Har broren din nettopp fått jobb på Hifiklubben egentlig?
    I tidligere tid når du nettopp joina forumet, så slang du dritt om Hifiklubben og hvor mye piss dem skrev som var feil osv.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ansatte hos HFK har oftest i mindre grad peiling. Det er jo faktisk en del av markedsføringen til butikken og. Men fra spøk til alvor, har vondt for å tro at du kan høre forskjell dersom svaret fra CV stemmer. Husk at hvis du har hørt dem i ulike rom, kan dem låte ulikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Ansatte hos HFK har oftest i mindre grad peiling. Det er jo faktisk en del av markedsføringen til butikken og. Men fra spøk til alvor, har vondt for å tro at du kan høre forskjell dersom svaret fra CV stemmer. Husk at hvis du har hørt dem i ulike rom, kan dem låte ulikt.
    Sant. Men nå snakker jeg om noen som har holdt på seriøst med Hifi i rundt 20 år. Å det var ikke noe med hvor flink han er til å selge som gjor at han fikk jobb for å si det sånn. Hørte høyttalerene på samme rom:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er lei av og høre "hvor mye peiling" du og han broren din har hele tida, du beviser gang på gang innpå her at du ikke har det.
    Sier akkurat det samme. Nesten:-D

Har vel ikke noe problem med seriøsiteten i mine innlegg jeg egentlig..
    Tviler ikke. Du er jo ikke noe særlig voksen da so:|

Har broren din nettopp fått jobb på Hifiklubben egentlig?
    I tidligere tid når du nettopp joina forumet, så slang du dritt om Hifiklubben og hvor mye piss dem skrev som var feil osv.
    Det er ikke så veldi lenge siden nei. Men jeg har vel aldri slengt drit om hifiklubben? har det fra da? :? De skrev feil om vekta på Classic serien ja. Men det var vel alt Men ka du lure på det for igrunn? skryter jeg noda plutselig? :?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte du å skylle ut ørevoksen ved den ene lytteseansen? Neida, men iflg. "mail svaret" som ble lagt ut her, skal det dog ikke være lydmessige forskjeller, så sant det som blir sagt stemmer. Likevel interessant at du ikke gir deg, enten ligger det noe i det, eller du er redd for å krype i søla:wink:

Noen som kan bekrefte det som blir sagt i mail?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Glemte du å skylle ut ørevoksen ved den ene lytteseansen? Neida, men iflg. "mail svaret" som ble lagt ut her, skal det dog ikke være lydmessige forskjeller, så sant det som blir sagt stemmer. Likevel interessant at du ikke gir deg, enten ligger det noe i det, eller du er redd for å krype i søla:wink:

Noen som kan bekrefte det som blir sagt i mail?
    Gi meg? Alt jeg sier at jeg synes de spilte mye annerledes. Å andre som har hørt dem. Kabinettene er jo mye forandret også. Bare det har jo mye å si. Det er veldi rart. Men CV har jo til og med oppgitt feil på måla til høyttalerene. Og mange andre ting også som jeg har sett. At de kanskje ikke har giddet å skrive masse tull om hva som er annerledes på CLS serien er jo ikke umulig. Menmen. Holder meg det til det jeg sier. De spilte mye mer oppløyst og korrekt enn CLSC. Mye mer behaglig lyd. Spilte rett og slett bedre. Det er jo klart det er forskjell på lyden på de. Må jo vær bra dum om man sier at en helt ny serie med mange forandringer spiller helt identisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten ting om selgere generelt. Jeg siterer en båtselger fra Skjeber',"Du må ente stole selærer se!"

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blitt en liten diskusjon her nå, er det ikke flere som har annledning til å stikke innom hfk å høre cls-215 da? og høre om det virkelig er noe forskjell.
    Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men alle dem som har hørt cls sier jo at dem spiller en god del bedre enn clsc.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så veldi lenge siden nei. Men jeg har vel aldri slengt drit om hifiklubben? har det fra da? :?
    hehe, skjønte det ..
    jeg sier ikke mer

Må jo vær bra dum om man sier at en helt ny serie med mange forandringer spiller helt identisk.
    Det er jo du som er "bra dum" her, CV skriver jo at det er så og si ingen forandringer på dem!
    Du mener det CV skriver er feil du altså?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up NÅ holder det gutter

Skjønner dere vill fighte om dette men lag en egen tråd i så fall !

fakta om høytalerene er at de er lavere og har et noe modifisert delfilter med biwire, trolig noe lettere pga de ti cm den er laver, men jeg tror simpelt henn ikke på at noen annen en kanskje de mest erfarne guruene her kunne hørt noen forskjeld, men de bryr seg lite om CV uansett.
    Det hele har mye mer med hva som er koblet opp, kabler, rommet de står i og hva som blir spillt. hvis du tror helt ærlig at du kann høre forskjeld på disse høytalerene så tror jeg heller det er noe du innbiller deg.

jeg bryr meg ikke om hvems brødre som jobber i hfk eller hvor lite peiling den andre har, uenighet er greit men barnslighet hører ikke gjemme her.

hvor gammle er dere egentlig?

De har forrøvrig ikke CV i lytteromm i HFK på grensen så man må opp på thranes gt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 372 på diskant og mellomtone og 2*272 på bassene. Spilte som fy Testet CLSC på samme elektronikk.
    Her får jo CLS mye mer effekt enn hva CLSC'ene fikk da når de ble testet for du kan umulig ha hørt med 372 på diskant og 2x272 på bassene.. Du snakker om at bittesmå forskjeller på kabiettet gjør forskjeller.. 150 watt fra og til på et cv høyttalere gjør faktisk veldig mye, og det vet jeg, for jeg har hatt CLSC i over 2 år! Så at du syntes de spilte mer oppløst og korrekt kan faktisk ha noe med det å gjøre!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

godt poeng

Der har du ennå et poeng, kunne allikevel vere nyttig om noen hadde mulighet for en direkte sammenlikning. har mine tvil om ett utrent øre kunne hørt noen som helst forskjeld men det burde vert bevist.

Fabian: ka du tru, vurderer å kjøpe Cls du har Midgard har du ikke?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Der har du ennå et poeng, kunne allikevel vere nyttig om noen hadde mulighet for en direkte sammenlikning. har mine tvil om ett utrent øre kunne hørt noen som helst forskjeld men det burde vert bevist.

Fabian: ka du tru, vurderer å kjøpe Cls du har Midgard har du ikke?
    Jeg solgte både midgard og Cv'ene (clsc215) rett før sommeren, men hadde den komboen fra Ma'ene kom på markedet før jul, sammen med Parasound forforsterker og jeg synes det var en veldig bra kombinasjon, sammen med HK cdspilleren. Midgard er hvertfall en bra arbeidspartner med CV synes jeg da, Man bør tenke litt på Cd spiller og forforsterker når man skal ha Midgard for slik som Skorob sier så kan lyden oppleves litt kjedelig i bassen. Men For all del, med så mye effekt så får bassene masse power og kontrollen er enorm. Samtidig kan man spille øredøvende høyt!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Hva slags utstyr har du nå da ?

for du har vel ikke gitt deg helt med hifi?

henger litt etter deg jeg da skjønner jeg,
    får se hva det blir til, var jo liksom alltid CV og NAD som var tingen for noen år tilbake, men så ble det ikke NAD og så er det jo ikke sikkert det blir CV heller :-|
    Får se, kult å ha hatt det en gang.

Noen andre her som har komboen MA og CV ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utstyr har du nå da ?

for du har vel ikke gitt deg helt med hifi?

henger litt etter deg jeg da skjønner jeg,
    får se hva det blir til, var jo liksom alltid CV og NAD som var tingen for noen år tilbake, men så ble det ikke NAD og så er det jo ikke sikkert det blir CV heller :-|
    Får se, kult å ha hatt det en gang.

Noen andre her som har komboen MA og CV ?
    Det er en del her nå som har den komboen, CV-marius,gunnar og CW-Fan, som jeg kommer på akuratt nå!

Jeg har ikke gitt meg nei, vi holder på å gjøre om rommet jeg hadde anlegget i til en hjemmekino. Men jeg er den som må gjøre det og faren min skal ha alt så sykt nøye, så må male og trekke kabler og sånn og det tar tid! I tilleg til jobb og skole som tar mesteparten av tiden min nå! Men det kommer snart, jeg har forøvrig en egen tråd om prosjektet!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gode greier.

blir bra å se resultatet.
    Jeg jobber og studerer for det meste selv, men blir hjemmekino her snart også men starter med sterio og pj ettersom jeg ikke eier leiligheten så jeg vil ikke gjøre noen store inngrep.
    men regner med at det blir greit nokk

CV hjemmekino har jo høy morro faktor da hvorfor noe annet til det? skjønner de som ikke vill ha det i sterio, men til kino er det jo greit.
    blir kanskje litt voldsomt ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir bra å se resultatet.
    Jeg jobber og studerer for det meste selv, men blir hjemmekino her snart også men starter med sterio og pj ettersom jeg ikke eier leiligheten så jeg vil ikke gjøre noen store inngrep.
    men regner med at det blir greit nokk

CV hjemmekino har jo høy morro faktor da hvorfor noe annet til det? skjønner de som ikke vill ha det i sterio, men til kino er det jo greit.
    blir kanskje litt voldsomt ?
    Stereo...ikke sterio! Noen store CV'er i stereo koblet til forforsterkeren når man ser på film er utrolig bra det og hvertfall med PJ. MA'ene er hvertfall det beste man kan gi de høyttalerne mener nå jeg, hvertfall til prisen. Skal man ha noe bedre mer voldsommere til CV cls/clsc 215 må det bli Lab 2000/FP 3400 eller 4000/FP6400. Men da går man over til pa igjen, men eneste grunnen til å gjøre det må være for å kanskje få enda mer power til bassene når det spilles på de aller høyeste nivåene.

For å si det slik, jeg ofret høyttalerne mine til fordel for at faren min skulle kjøpe hjemmekinoen. Det hadde uansett ikke blitt plass til noen CV høyttalere, kanskje 10" men da syntes jeg det var mye bedre å gå for noe annet, som Klipsch som jeg har bestemt meg for. De spiller utrolig fint og oppløst, og jeg liker lyden så utrolig bra!

Men jeg kommer nok til å gå tilbake til CV en gang tror jeg! Men nå er ikke det riktige tidpunktet for min del!

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cls Vs- Clsc 215

Hm. er jo litt merkelig at noen kan høre forskjell på cls og clsc da de har nøyaktig samme basser/mellomtoner og diskanter.. eneste som er forskjell er kabinettet ,men det virker kun i såfall inn på bare bassene. Mellomtonen er kapslet inn,og diskanten er hornladet på begge . Eneste muligheten å høre forskjell må være å bruke forskjellige forsterker(e) på hver serie. og/eller romstørrelse. Delefilteret er også klin likt bortsett fra at cls215 har "bi wiring" muligheten på sitt delefilter. (begge har samme max effekt)
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •