Dynavoice Definition serie, noen som har hørt noe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 77
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Definition serie, noen som har hørt noe?

dynavoice kommer med ny høyttaler serie "Dynavoice Definition" noen som har hørt noe om disse`? bedre/dårligere enn challenger serien?

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker veldig lovende med bånddiskant. Håper det blir en hit. Satser på mer info om serien snart. Skal ikke se bort i fra at de snart kommer for salg på fynda.se, de har ihvertfall en notis i hjørnet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte dem på Arken-messa, og det låt MEGET BRA til prisen. Vi snakker muligens om lydkvalitet opp mot Dali Ikon-serie, og til hyggelige priser.

Det er denne, er det ikke?
    -dynavoice-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo er de, skjønner ikke hvordan dynavoice kan lage så billige høyttalere som låter så bra som de gjør.

disse er sikkert litt mer "ordentlig" hifi beregnet, få frem mer detaljer, og ikke fult så mye party faktor enn de tidligere?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    jo er de, skjønner ikke hvordan dynavoice kan lage så billige høyttalere som låter så bra som de gjør.

disse er sikkert litt mer "ordentlig" hifi beregnet, få frem mer detaljer, og ikke fult så mye party faktor enn de tidligere?
    Man skal jo ta alle mulige forbehold om messedemoer, og det var vel bare en knapp låt som ble spilt mens jeg var der, men for meg virket det ikke som om det var noen utpreget partyhøyttaler, nei. Jeg har for øvrig ikke hørt Dynavoice tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeez, nå fikk fattige student-Mathias lyst til å vente med å kjøpe seg nye Reality 63 MK2 eller Challenger M-65!

Check this out;
    http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2429

Alt dette for 3000SEK, altså omregnet ca 2600kr. Men litt trykk kunne jeg tenke meg, jeg er for ung for en sofistikert watt-slukende lavspillende "high-class" speaker.

En smekker høytaler iallefall, ser de faktisk legger inn informasjon fortløpende her nå. Plutselig dukket mer informasjon opp

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spennende

står ikke noe om dem på dynavoice sine hjemmesider ennå heller. men 3000,- og raportert om lyd i Ikon klassen !
    good lord sparer hva 6000,- i forhold til ikon 6.
    men ikke alle vill godta at disse spiller like godt om de gjør det, "du får det du betaler for" og så kjøper de Ikon 6 i steden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    står ikke noe om dem på dynavoice sine hjemmesider ennå heller. men 3000,- og raportert om lyd i Ikon klassen !
    good lord sparer hva 6000,- i forhold til ikon 6.
    men ikke alle vill godta at disse spiller like godt om de gjør det, "du får det du betaler for" og så kjøper de Ikon 6 i steden.
    Jeg vil gjenta at sammenligningen med Ikon er basert på et kjapt messeinntrykk, og ingen kvalifisert test. Det er klart at man må variere musikkutvalget, teste hvordan den yter på ulike typer utstyr og hvordan den spiller ved ulike lydtrykk før man kan trekke noen konklusjoner om disse høyttalernes ytelser. Men jeg synes det virker veldig lovende. En tendens kan være at diskanten kanskje er en tanke mer avrundet på Dynavoice, og hva man foretrekker her blir jo en smakssak, som med så mye annet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvordan er disse i forhold til challenger m85 tror dere?
    for m85, har jo satset litt mer på partyfaktor enn nøytral og pen lyd.

disse har som jeg sa sikkert mer fokus mot mer kresne folk, som vil ha mer enn bare dunk dunk, men for all del, 85 kan mye mer enn bare bass de også.

dette er ihvertfal det jeg tror, har m85 selv og er godt fornøyd med de, men fikk veldig lyst til å prøve disse nye også.

edit: er jo også enkelt å se at ihvertfal utseende messig så har de prøvd å kopiere dali ikon.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan challenger serien låter, men det lille jeg lånte øre til de som roffe har tatt bilde av ble til og med jeg imponert!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Challenger-serien (M85, S6 og C6), og det låter ganske bra (på en litt eldre H/K, så det er rom for forbedring). Kommer nok til å bestille meg Dynavoice Definition Dm-5 når jeg får sendt tilbake mine Dali Royal Menuet 2, som var syyykt mye riper og skader i (som selger ikke opplyste om).

Ligger forresten ute litt info om Definition på fynda nå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg skal kjøpe center til mine challenger 85 høyttalere, syns dere at jeg burde gå for center fra den nye serien da, eller gå for challenger centereren?

har utrolig lyst til å prøve ut de nye frontene, men har nettop kjøpt challenger 85 så, får vel heller lese litt om hva folk syns om de etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke at det vil gjøre noe om du kjøper senter fra den nye serien. Senterhøyttaleren er en veldig viktig del av et surroundoppsett, og den bør være av god kvalitet. Tror ikke du kommer til å få noen problemer med forskjellig lydsignatur på film, men om du tester den i stereo mot den den i Challenger-serien, vil du nok merke forskjell.

Nå skal det da sies at det er lettere å få solgt et komplett surroundsett hvis alle høyttalerne er av samme serie, men det er kanskje ikke så vesentlig. Tror uansett at den nye senteren er av så mye høyere kvalitet at den er verdt mellomlegget på 500 kr. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte mail til fynda for å få noe info om dem, og de sa at m85 kan spille mye høyere, men den nye serien er best på alt annet, altså en mer velspillende høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når disse kommer til norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMister
    Noen som vet når disse kommer til norge?
    Det skulle jeg også gjerne likt å visst. Tenker enten på stativhøytalerne i denne serien, eller Kef iQ3 som er til salgs på avorget nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hørte dem på Arken-messa, og det låt MEGET BRA til prisen. Vi snakker muligens om lydkvalitet opp mot Dali Ikon-serie, og til hyggelige priser.

Det er denne, er det ikke?
    -dynavoice-jpg
    Hvilken forsterker og cd/dvd-spiller er det som er avbildet?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Hvilken forsterker og cd/dvd-spiller er det som er avbildet?
    Også et billigmerke. Det er faktisk "Sherwood" - et merke som jeg har ganske dårlige vibber i forhold til, siden de lagde mye dårlige greier i forrige årtusen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Også et billigmerke. Det er faktisk "Sherwood" - et merke som jeg har ganske dårlige vibber i forhold til, siden de lagde mye dårlige greier i forrige årtusen.
    Ja det var faktisk det jeg trodde det var, men var ikke sikker. Men Sheerwood har jo kommet seg med sine senere modeller. Mon tro hvorfor Dynavoice brukte dette opp mot ht. sine? Pent utseende har i alle fall produktene fra Sheerwood som er avbildet, det skal de ha ;-)

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en tråd med en del info på Minhembio:

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=132734

...virkelig lekre i valnøtt (http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2429), passer perfekt til den nye stereobenken og stuebordet.

Er disse å få kjøpt i Norge? Fant de ikke på Surround.no

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •