SVS PB-12 Plus/2, my preciousss...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har nå hatt en SVS PB-12 Plus/2 i overkant av 2 måneder og ønsker med dette å dele min erfaring, eller entusiasme er mer dekkende, over denne råtassen. Jeg har alltid hatt en glødende interesse for musikk og for øyeblikket har jeg fått ett nytt syn - kanskje jeg tilogmed har sett lyset... Enkelte vil kalle dette galskap men etter mitt syn så er investeringen gullkantet. Javisst, den koster en middels cruisetur men denne står i stua, og kan benyttes hver dag i x antall år fremover. Den gir meg en liten flukt i hverdagen, nå kan jeg nårsomhelt, iallefall nesten, dra avgårde på konsert og "hilse" på Waters eller slåss med sverd, seile med pirater og bli bombet sønder og sammen i Midgard...

CD-samlingen har fått ett nytt liv og selve den musikalske delen av mitt liv er i lykkerus. Jeg går gjerne, og ofte på konsert. Alt fra Pink Floyd/Roger Waters, Metallica, Tool og f.eks Madrugada turnerer jevnlig nå i min egen stue. Aldri har jeg "gått på konsert" så ofte og lenge som i det siste.

Jeg vil nesten påstå at Plus/2 er LIVE-konsert på boks. Nå kan jeg gå på "konsert" midt på dagen og la lyden filleriste meg mens nakkehår og gåsehuden stritter. Med tilløp til varmgang i forsterkeren (receiveren, ikke SVS'en) slår det meg ofte at her sitter jeg med svettetokter og klamme hender. Jeg registerer ikke engang at ting detter ned fra veggene rundt meg. Nivået er høyt og livsgleden er på topp. Tre bilder med ramme og knust glass, en knust lysestake en hankeløs kaffekopp som stod på PC pulten er foreløpig på SVS'ens kill-liste. Sinte nabo'er og ditto forklarelsesproblemer / WAF med repektive "dårlige" synspunkt og løse argumenter hører med...

Ny LIVE-DVD settes i spilleren, live-følelsen er å ta og føle på, og jeg er sikker på at hadde jeg tatt meg en liten pils eller fire hadde jeg stått i sofa'en og hoppet, danset i takt med musikken og sunget med i refrengene. Å fryd o' glede - dette har kostet noen laken med nye høyttalere og sub, men akkurat nå er det irrelevant. Fy flate, kose seg glugg ihjel er bare noen veslevoksne ord i denne sammenhengen. Trommeslag slår uppcut i magen mens bassgitaren røsker i buksebena - brutalt og effektivt - men jeg har ikke hatt det mer moro siden jeg fikk en heisekran i julepresang en gang i 1980-årene!

Film er best på kino sier reklamen. Det var før... Jeg er glad i filmer og SVS'en har den gjort drastiske innhogg i antall kinobesøk også, i det lange løpet kan jeg kanskje kalle den økonomisk? Ca. 150 premierefilmer koster en Plus/2... Hvorfor skal jeg gå på kino? Lyden vil jeg påstå at jeg overgår i min egen lille stue, samtidig slipper jeg å lukte naboens svettelukt og fjortissene foran som fniser, kozer, klemzer og forstyrrer.

Enkelte DTS-spor i velkjente filmer der ute har bokstavelig talt skremt livskiten utav meg. Eksplosjoner, kræsj, kuler, granater og trampende elefanter (Atter en Konge) er nå nesten dagligdags i stua. Og hvilken innlevelse man får i filmene, ubehagelig for enkelte kanskje, men nå får jeg en 4. dimensjon og man "blir med" på en helt annen måte i handlingen. At den okkuperer en drøy halv kvadratmeter gulvplass bryr meg ikke lenger, en duk og en plante så er den vekk. Knusbare gjenstander bør man ikke sette oppå, en liten advarsel er vel verdt å ta med (det står ingenting om det i bruksanvisningen...)

Noe krøll ble det under oppkobling/samkjøring men har nå slått meg til ro med å kjøre front som small, tunet den nedad til 20 Hz og kutter ved ca. 70 Hz . Gain på ca. kl 11 og noen kalde halve i kjøleskapet er alt som skal til.

Sist men ikke minst, takk til alle dere her på forumet som har bistått med tips, veiledning og råd! Lsound/SVS er herved ført opp på julekort-lista :-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo mest ut som en inventarknuser

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig tekst!

Gleder meg veldig til min står her også, har jo hørt flere ganger hva denne er god for. Ekstremt mye lyd man går glipp av uten et slikt litet hundehus:-D

Gratulerer så mye med en opplevelse mange drømmer om, kino er latterlig i forhold til å se det hjemme. Ekstreme opplevelser får man kun i egen god sofa. Ble glad av å lese dette, jo! :wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende skrevet Ratata!!!

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bulder og bråk

kan du få så det holder, men i tillegg får du en sub som integerer seg med nærsagt hvilke høyttalere som helst, og som gir et fundament til lyden uten å dominere og filleriste..

Ellers er jeg enig i mange av beskrivelsene dine av Plus/2 sine egenskaper, den gir et sjokkerende førsteinntrykk, og gleden ved å eie én blir ikke mindre med årene er i hvert fall min erfaring ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aahhh...Det var en sann fornøyelse å lese din entusiasme over å ha fått en SVS i hus, Ratata. Det koster litt, men du verden det er gøy. Litt kalibrering blir det, men når det er gjort og man er fornøyd er det bare å lene seg tilbake og nyte hvert sekund:-))

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

glaaaaad

er glad en sånn er snart i hus her også.
    Får tårer i øynene når jeg leser dette. Svs gir faktisk en mening i livet

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS gir ikke noen mening med livet, ei heller annet snadderutstyr.

Det er det musikken/opplevelsene som gir.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Helt enig!
    Men for og få musikken til og låte bra, og få en bra opplevelse, tror jeg ikke det er så domt å ha en slik sub stående!;-)
    Ser selv frem til en slik står i hus
    Gleder meg og lese det du skriver, Ratata. Etter og ha lest flere slike innlegg som ditt er jeg nå fast bestemt på og bestille en selv:-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Det er noe kjent..............i den beskrivelsen din :-D

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Punktum finale!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

og for å få hørt musikken må man ha utstyr som gjengir den ultimate opplevelsen, nemlig SVS bl.a!!
    Får liksom ikke den samme opplevelsen med høyttaleren i en SonyEricsson tlf, samme hvor mye du tilber musikken /artisten.
    Håper likevel vi er enig om at SVS gir litt kribling i pungen, og er et tilskudd i et anlegg som ingen burde være foruten.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og er et tilskudd i et anlegg som ingen burde være foruten.
    Er ikke enig i dette. Det finnes en bøtte subber på markedet som iallefall er mer enn gode nok for meg.

Men så er jeg ganske uvitende også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    og for å få hørt musikken må man ha utstyr som gjengir den ultimate opplevelsen, nemlig SVS bl.a!!
    Får liksom ikke den samme opplevelsen med høyttaleren i en SonyEricsson tlf, samme hvor mye du tilber musikken /artisten.
    Håper likevel vi er enig om at SVS gir litt kribling i pungen, og er et tilskudd i et anlegg som ingen burde være foruten.
    Har vel gjennom diverse innlegg fått inntrykk av at SVS ikke bare gir kribling som du beskriver, men også følelsen av større pung :-D

Hmmm... Lurer på om jeg også skal kjøpe meg en SVS :lol:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Lsound gir 45 dagers returett på utstyr de vet de får tilbake, eller enda bedre har demo-modeller de låner ut om man betaler frakt? Jeg skal snart teste noen merker hjemme hos meg, forhåpentligvis Focal, Velodyne, SVS og muligens REL. Hadde håpet på å kunne teste den nye mini-sub`en til SVS, men når man leser slikt så får jeg lyst til å teste en PB-12 Plus/2 også, for å finne ut whats all the fuzz is about, og om dette er noe for meg... Men det sier seg selv at minst en av SVS-modellene blir sent i retur uansett hva som skjer.

(om du ikke skjønte det, så var det artig skrevet Ratata... )

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får noen ordnings på SVS fra Lsound så kan jeg kansje være behjelplig med en PB12-plus.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Har selv hatt min SVS PB-12 Plus/2 i 14 dager. Det er utvilsomt det beste produktet jeg har kjøpt noen gang. Kjenner meg helt igjen i beskrivelsen over.

Leste selv en masse på forumet her før jeg bestemte meg. Det viser seg at så mange folk ikke kan ta feil. Maken til rå opplevelse. Hvis det er noen der ute som er i tvil om hvem sub som skal kjøpes, slenger jeg glatt på en "Grimeland anbefaler" sticker.

Takk til alle som har skrevet om sin erfraring med SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 10 minutters demo er vel alt som skal til egentlig. Hadde jeg hatt hus og naboer lenger unna hadde jeg nok byttet ut PB-10'n

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på en PB-10 i sommer og jeg synes den var helt vill. Et udyr, rett og slett. Det er vanskelig å forestille seg hvordan en PB-12 Pluss/2 låter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betraktelig mye mer fysisk har hørt alle tre variantene PB12 PB12+2 og PB10 samtidig hos Lsound 12 er betrakelig vassere:twisted: .

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •