SVS PB-12 Plus/2, my preciousss... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for alle tilbakemeldinger, det er visst tydelig at mitt engasjement har kommet godt frem! :-)

Gode produkter fortjener en slik omtale etter min mening. Og ja - jeg er sjokkert, noe herdet er jeg blitt etterhvert. Men jeg har vandret over øde sletter med en tilværelse med grei bass (front med Dali 109 og 4 stk ti tommere) uten sub - å hoppe i en frodig bassjungel med en SVS på "ryggen" er nais - virkelig nais!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg hørte på en PB-10 i sommer og jeg synes den var helt vill. Et udyr, rett og slett. Det er vanskelig å forestille seg hvordan en PB-12 Pluss/2 låter.

Hvis du hadde hørt plus/12 så hadde du ikke syntes PB-10 var så vill mer. Det er enorm forskjell. Jeg har hatt begge to i hus. Jeg syntes PB 10 var ganske rå tatt i betrakning sat det er en 10". Men med plus/2 så satt jeg og noen kompisser å skrek av latter ov det vanvittige dypbasstrykket. Helt vill subb. Jeg unner alle å høre en slik.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow.. bra skrevet!! gleder meg syykt til jeg får min i hus

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler stadig etter ny sub. Det jeg lurer på om 2x10" er bedre og har raskere respons på musikk. Så er det dette med rommet da, fordeler 2x10" lyden bedre og gir denne løsningen en jevnere bass i et rom enn f.eks en 12"? For meg står det og faller på musikk. Men selvsagt så er det kjekt om den har frekvensområde helt ned til hælene også...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    1. Det jeg lurer på om 2x10" er bedre og har raskere respons på musikk.

2. Så er det dette med rommet da, fordeler 2x10" lyden bedre og gir denne løsningen en jevnere bass i et rom enn f.eks en 12"?

3. For meg står det og faller på musikk.

4. Men selvsagt så er det kjekt om den har frekvensområde helt ned til hælene også...
    Tenkte jeg kunne bidra litt med litt erfaring...........selv om du stiller spørsmålet i en SVS-tråd

1. Ja, 2 stk. SUB er bedre enn 1 stk. SUB. Alle SVS'ene er like "raske" på musikk.

2. Ja, 2 stk. SUB gir en jevnere bassrespons i rommet, så lenge de ikke er plassert i samme posisjon. Enten det er 10" eller 12". 2 stk. separate SUB'er gir jevnere respons enn 1 stk. med 12", selv om den har 2 elementer(Plus/2).

3. Musikk er det jeg bruker SVS'ene mest til. Alle er separat kalibrert i hver sin posisjon, og du vil heller ikke klare å "identifisere" hvilken som spiller hvis jeg tester deg med 1 av gangen, selv om det er forskjellige modeller av SVS'ene.

4. Dybden har de til felles - alle SVS'ene, med unntak av SB'n. Det som skiller.......er "brutaliteten" i film-modus som øker med størrelsen og/eller antallet SUB'er du velger å kjøre samtidig. Forutsatt 20Hz tuning. 2 stk. PB10 er starten på "brutalitet".

Den "jevnere" bassresponsen i rommet som 2 eller flere SUB'er - uansett fabrikat/modell gir - er verdt å merke seg som en VIKTIG faktor. Med flere SUB'er økes "headroom'et" - som også er en viktig faktor.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Tenkte jeg kunne bidra litt med litt erfaring...........selv om du stiller spørsmålet i en SVS-tråd

4. Dybden har de til felles - alle SVS'ene, med unntak av SB'n. Det som skiller.......er "brutaliteten" i film-modus som øker med størrelsen og/eller antallet SUB'er du velger å kjøre samtidig. Forutsatt 20Hz tuning. 2 stk. PB10 er starten på "brutalitet".

Den "jevnere" bassresponsen i rommet som 2 eller flere SUB'er - uansett fabrikat/modell gir - er verdt å merke seg som en VIKTIG faktor. Med flere SUB'er økes "headroom'et" - som også er en viktig faktor.
    Er det sånn å forstå at det er like bra med 10" som 12"? Men at 12" er litt mere brutal på film? Og hva er definisjonen på brutal?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •