Kef Kht 3005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Kef Kht 3005

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef Kht 3005

Hei.

Jeg skal bytt ut mitt System Audio høyttalersett med noen mindre høyttalere med sub. Har derfor sett på dette settet

http://www.kef.com/ht3000/gallery.htm

Synes de ser bra ut og de har bra design, men jeg får ikke hørt på dem. Ingen i Bodø som lagerfører disse.

Har noen her hørt disse?

Noen som vet om andre 5.1 sett som kan matche disse i størrelse og ytelse?
    Max 15000 kr.

Setter pris på respons da jeg ikke har så mye peiling.

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er testet i nyeste lyd og bilde og i nyeste hjemmekino.
    Strålende test i begge blader.
    Har selv Kht 2005, og er kjempe fornøyd med tanke på pris/ytelse.
    Har siklet endel på 3005 selv, og tenker nok at det blir det med tid og stunder

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt KHT3005, men etter omtale skal de være en klar oppgradering fra KHT2005 (som jeg har) på de områdene KHT2005 er noe svak: Senterkanal, bedre integrering diskant/mellomtone og mer detaljering. Tror det var omtrent det jeg har fått ut av omtaler så langt.

Nå er jeg kjempefornøyd med 2005-settet, men jeg synes gjerne senteren kunne ha godt av litt mer pondus og klarhet i diskanten. Subben er veldig lett å få godt integrert, noe som bl.a. skyldes gode innstillingsmuligehter på fase/volum/filter-fall-off.

Og her er et stort "men" på det nye KHT3005: Sjekk om subben kan fasejusteres. I KHT2005 har man mange innstillingsmuligheter på subben (trinnløs fase, 12/24 dB pr okatv bratthet på delefilteret, to presets music/movie, trinnløs volumkontroll). I følge Hjemmekino (siste nummer) kan det virke som om eneste justeringsmulighet er trinnvis volumjustering (+3,6,9 dB) på subben, ikke noe annet. Kan det være riktig, da? Itteno' fase, ingenting?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har heller ikke hørt dette settet, men det får som du skriver glimrende kritikk i tester. Selv er jeg også på leting etter en løsning ala KEF 3005, da dette kommer til å bli montert i stua, høy WAF, yes! Regner med (håper) at KEF har lagt all sin erfaring inn i å bygge et sett som virkelig låter bra og ikke bare er bygget for å fylle et hull i markedet.

Det hadde vært veldig intressant om noen av dere med lang erfaring innen området kunne, gi oss noen gode råd på veien.

Takker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •