Front og høyttalere til ca10-15K - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dynamikk og punch over 80hz er det viktig å ha, men til kino blir det ofte delt ved dette nivået for å la sub ta over det som vi forbinder med dypbass (som du var inne på). Litt smaksak, men de aller fleste vil nok sette pris på litt "friske" og dynamiske høyttalere til kinobruk. Ok. ProAc er ikke dårlige på dynamikk. response serien er meget gode på dette området.
    Vi kan jo begynne med senterhøyttaleren, eller lettere sagt mangelen på en....
    Når ga et engelsk blad en dårlig karakter til engelsk høyttaler sist? Videre så er det merklig at de tester Studio 140 til hjemmekino, når ProAc (så vidt meg bekjent/correct me if im wrong) ikke lever senterhøyttaler til den serien.... de brukte response CC1 i testen

Du fremstiller D15 som den perfekte høyttalerenHva er en perfekt høyttaler? Jeg fant ikke noen som matchet dem til prisen jeg betalte og ja, de passer mine preferanser ypperlig, men jeg sier bare den ikke passet smaken MIN og MINE preferanserdet skrev du ikke for hva som er bra lyd. Eieren som hadde de jeg hørte på delte tydligvis mine meninger, for han byttet noen måneder etter jeg hadde vært der. Har også så vidt hørt på de hos Lyric når jeg var på jakt etter nye høyttalere, noe som gav meg lignende erfaring. Jeg står på det jeg sa, det var min oppfatning av D15.
    Da kan vi konkludere med en ting, Anton. Og det er at vi er subjektive begge to, og har to forskjellige meninger om denne høyttaleren...
    det er alltid en blanding mellom objektivitet og subjektivitet men forhåpentligvis mest objektivitet!!

NB. Hva har uvitenhet med oppfatninger av lyd å gjøre? det skrev jeg fordi jeg ikke kjente igjen beskrivelsene (ikke hørt om dette blant andre eiere heller)Mener du jeg ikke har hørt på de? Eller er jeg for dum til å skjønne at disse er bra?
    jeg tror deg, men du sier ikke et ord om hva du hørte dem med!! det er meget viktig å kjenne elektronikken for å gi et korrekt bilde av en høyttaler!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hva slags type musikk hører du mest på Antonx? Jeg innbiller meg at du hører mye på akustisk musikk. Er det musikk som fungerer best på Proac D15? Eller tar jeg helt feil?
    Første gang jeg hørte dem tenkte jeg at dette var mest jazzhøyttaler. Hva betydde dette? Jeg tror det beror ført og fremst på at et 6,5" basselement har en viss begrensning i basstrykk. Jeg ville ikke anbefalt D15 i et stort rom.
    Men om dette er nok bass kommer an på preferanse, rom og musikk.

Jeg har flest rock/pop plater, en god del klassisk,litt vokaljazz og elektronika. Om de passer til rock? Vel det er igjen avhengig av innspillingen. Noen plater som jeg har spilles meget bra med rikelig bass, andre inspillinger krever et visst bassfundament for å rocke (som ikke et element klarer alene). Jeg har hørt mere akustisk etter at jeg fikk bedre annlegg mye av den grunn at innspillingskvaliteten som regel er høyere i denne sjangeren.
    Presise plasseringer, luft rundt, kropp og nøytral klang er aspekter jeg setter stor pris på. Ikke alle er så opptatt av dette tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt en Klipsch høyttaler,men høres ut som Klipsch Reference RF 35 er en høyttaler som kunne passe meg bra.. Hvordan er de på musikk da? Hører mest på rock og pop..

Stativ høyttalere kunne vært et alternativ. Hadde blitt degradert til bakhøyttalere på sikt da..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ok. ProAc er ikke dårlige på dynamikk. response serien er meget gode på dette området.
    de brukte response CC1 i testen
    Response senteren har jeg uttalt meg om før. Syntes ikke er spesielt god i forhold til D15. Videre er det litt merkelig at et hifi-blad blander høyttalere når de tester hjemmekino-oppsett, ville jo vært mer naturlig for dem å testet hele respons-serien som leveres i et komplett sett, eller?
    Hva er en perfekt høyttaler? Jeg fant ikke noen som matchet dem til prisen jeg betalte og ja, de passer mine preferanser ypperlig,
    Så flott!! Du må endelig ikke tro jeg gikk til angrep på noe som helst. I motsetning til deg, konkluderte jeg heller ikke med noe, men la vekt på at det var min subjektive oppfattelse av lyden på D15.
    det skrev du ikke
    Hvor langt mellom "preferanse" og "subjektive mening" kan det egentlig få blitt?
    det er alltid en blanding mellom objektivitet og subjektivitet men forhåpentligvis mest objektivitet!!
    Ja, jeg skjønner på deg som at du tolker dine oppfatninger og erfaringer som mest objektive, siden du konkluderer uten en liten "jeg syntes"....
    det skrev jeg fordi jeg ikke kjente igjen beskrivelsene (ikke hørt om dette blant andre eiere heller
    Nei, de hadde vel ikke vært eiere om de hadde samme mening som meg, hadde de vel... Lyd er vanskelig gitt, de som tror det finnes noe fasitsvar for alle er ikke kommet langt på vei....
    jeg tror deg, men du sier ikke et ord om hva du hørte dem med!! det er meget viktig å kjenne elektronikken for å gi et korrekt bilde av en høyttaler!!!
    Mark Levinson effektforsterker, veldig nøytral og musikalsk. Hva som ble brukt på Lyric husker jeg ikke, helt sikkert noe de syntes fungerer bra.

Hmmm....er det dette som kalles blå-mandag?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg stopper her bortsett fra en liten forklaring på hva du egentlig mener med rotete bass?
    Ser du har et langt dyrere anlegg enn meg så det kan ha endel å si på uenighetene her.

I forhold til Electra 1027BE er sikkert ProAc D15 ikke så god ja. Naturlig nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker, det ble feil!!!!

Det var denne jeg mente Visonik Concept 3 til 13 k

http://www.hifi-stasjonen.no/img/view/big/199

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der!
    Det er helt riktig, at jeg var på Maxwell optil flere ganger for å høre på Triangle! Disse hadde en lyd som imponerte stort, og jeg må si at en skal lete lenge for å finne denne kvaliteten til tilsvarende pris!
    Til et HiFi oppsett bør man ha hørt disse før man bestemmer seg.
    Signaturmessig har de nok en lyd som man enten liker, eller ikke liker ;-)
    De krever god matching med elektronikk, og kabler for å hørs bra ut, og dette kan være en utfordring. Man bør nesten få et testoppsett, med tilsvarende elektronikk som man selv har hjemme!
    I et kino oppsett tror jeg nok at dette er en kanon bra kombinasjon, da høytalerne fra Triangle er veldig dynamiske, og tåler mye juling :-D
    En viktig faktor til man må tenke påmed Triangle, er at de nok krever en ganske lang innspillingsperiode!
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for et 5.1 oppsett med Rel, og Triangle, men når jeg kom for å handle så hadde butikken stengt, og de som tidligere jobbet der sluttet, butikken hadde nå bare åpent på Lørdager.
    Dette gjorde at jeg ble usikker på å handle hos Maxwell, og handlet Magnepan istedet ;-) Men det er OT, og har ingenting for Triangles del å gjøre. Dette er meget gode høytalere som man bare må høre, og enten liker man dem,eller så gjør man det ikke.

LYkke til!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg stopper her bortsett fra en liten forklaring på hva du egentlig mener med rotete bass?
    Beklager dårlig ordvalg. Syntes bassen på ProAc blir litt utflytende og ikke så presis og rask som den kanskje burde ha vært. Fikk en distingt følelse da jeg hørte på de at det er gjort som et kompromiss for å la det enkle elementet spille dypere og med mer autoritet. (?) Ikke misforstå meg, jeg har aldri sagt det er en dårlig høyttaler, men det passer bare ikke min smak og jeg mener det finnes bedre alternativ til hjemmekino, da spesielt pga. senteren som ProAc leverer.
    Ser du har et langt dyrere anlegg enn meg så det kan ha endel å si på uenighetene her.

I forhold til Electra 1027BE er sikkert ProAc D15 ikke så god ja. Naturlig nok.
    Jeg hørte på disse lenge før jeg kjøpte det jeg har i dag. Budsettet mitt lå i utgangspunktet på 20-30k når jeg vurderte fronthøyttalere og hørte på disse.

Dette går mye på preferanser, og jeg har sett du er en stor tilhenger av ProAc på HFS så jeg tror vi skal avslutte der... Dette blir også veldig off-topic, da D25 åpenbart er utenfor budsjettet til trådstarter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. det var mere presist ja. Da er vi ikke så ueinge alikevel. Ordvalgene er viktig de.. :neutral: ja de er ikke av de hurtigste..

Sorry for off-topic trådstarter..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig tatt meg en lytte runde i dag..
    Startet på Maxvell HIFI hos Sveinung...Hadd det gledd meg til å høre Trianglr Altea, men det skar seg. Fortalte at jeg hadde hørt mye positivt om den HT, men fikk til svar at den HT ikke passet meg i det hele tatt, og et referat om at jeg kom til og bli stresset av den og en hel innføring i lydterapi, som han visst nok drev med..ikke misforstå meg, han var meget trivelig altså. Ble derfor ikke så mye lytting hos Maxvell. Patosene hadde jeg jo hørt før.
    Stakk så innom HIFI klubben der jeg hadde store forventninger til B&W 604.
    Spilte samme musikken på 604 og Ikon7 med en Nad forsterker.. Ikon7 var en fryd i forhold, så nå ser det muligens ut som om det blir Dali..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?? Hvorfor mente han at Triangle ikke passet deg?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..... Høres ut som Sveinung ja..

Det er ikke alltid det passer for meg heller å få innføring i lydderapi, når jeg har sneket til meg et par fritimer til å teste og lytte etter nyanskaffelser ;-)
    Men Sveinung er en kunnskapsrik kar og har sikkert en begrunnelse....?!
    Kan det ha noe med at "konkurrenten" i etasjen over også skal starte med salg av Triangle?! (Beklager, kospirasjonsteori, og OT ops: )
    Vil uansett anbefale det å ta turen til butikken i etasjene over (husker ikke hva de heter) Det er en helt ny butikk, og de som har startet den, jobbet for Sveinung på Maxwell før. Mener de skulle ha butikkåpning omkring nå på høsten?!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Hmmm..... Høres ut som Sveinung ja..

Det er ikke alltid det passer for meg heller å få innføring i lydderapi, når jeg har sneket til meg et par fritimer til å teste og lytte etter nyanskaffelser ;-)
    Men Sveinung er en kunnskapsrik kar og har sikkert en begrunnelse....?!
    Kan det ha noe med at "konkurrenten" i etasjen over også skal starte med salg av Triangle?! (Beklager, kospirasjonsteori, og OT ops: )
    Vil uansett anbefale det å ta turen til butikken i etasjene over (husker ikke hva de heter) Det er en helt ny butikk, og de som har startet den, jobbet for Sveinung på Maxwell før. Mener de skulle ha butikkåpning omkring nå på høsten?!
    Sveinung selger helst merkene han importerer selv. Før solgte han Focal også, men nå passer det nesten ikke til noen...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvimport gir vel høyest avanse, så skjønner han godt jeg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, men det har jo litt å bety hva en liker også da som kunde.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •