Hvordan kalibrere min nye SVS PB10-NSD, med radioshack?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan kalibrere min nye SVS PB10-NSD, med radioshack?

Hei

Etter mangel på bass så ble det gått til det skritt å kjøpe en SVS PB10-NSD. Noe jeg allerede merker godt

Men nå er den plassert der den "passer", altså plassert etter omgivelsene. Men har jeg skjønt det riktig så skal man plassere omgivelsene rundt subben

Uansett, så har jeg tatt noen målinger av den. Men om jeg har gjort det riktig er jeg litt i tvil om. Lastet ned sinuskurvene på lsound sine sider, setter Radio-shacken (analog type) på "C weighting" og fast response. Sitter i soffa'en i sweetspot og måler. Setter først på en 50Hz sinus, og justerer mastervolumet på forsterkeren slik at jeg måler 80db på måleren. Subben står også på -5db på forsterkeren. Leser av og fyller inn i Excel skjemaet.

-Men skal hele anlegget være i drift under målingene, eller kun subben?
    Jeg har målt med alt i drift.

Skal prøve andre plassering nå etterpå, men må forsikre meg om at jeg måler helt rett.

Samt et siste spørsmål, målet er å få en rett kurve som mulig? hvis jeg i en posisjon har ujevn kurve, men med høyt lydnivå, og på en annen plassering får en jevn kurve men med lavere lydnivå generelt, så er det i dette tilfellet det siste som er det beste, for deretter å justere opp subben, eller subbnivåutgangen på forsterkeren..

Her er første måling:
    Hvordan kalibrere min nye SVS PB10-NSD, med radioshack?-2-jpg

Dette ser ikke så lovende ut :shock:

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Du skriver under feil kategori!

Hvis du kikker under kalibrering/tweaking så finner du masse stoff om saken!

MVH

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •