Tips til billige høytalere !!??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til billige høytalere !!??

Heisan dere.
    Siden jeg nå flytter og får mulighet til egen hjemmekino vurderer jeg å kjøpe non billige høytalere til kinon. Tenkte da å bruke 3 like par til et 7.1 oppsett.
    Forsterker blir da en Denon AVC-A1SR på 7x170w, så krefter er det nok av. Det må være gulvstående høytalere og de bør vel ikke koste over 2500 pr par. Det kan gjerne være byggeset e.l. De bør vel også ha min 1 6,5 tommer bass. Mulig jeg er litt kravstor nå men det finnes vel no billig bra der ute ?? Det blir uansett subb i tilleg da !! SVS 25-31 pc plus. Finnes det et sett eller 2 med brukte der ute kan vel nyprisen være noe over 2500 da !!:-D

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice Challenger M-65

Fikk jo bra skryt i lyd&bilde... Så dette er vel kanskje et godt kjøp.

http://www.lydogbilde.no/billig-og-b...808-48313.html

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har to 6.5" basser og er kraftig bygget. 27 kg per stk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice

Ja de så veldig aktuelle ut ja, fårløpig klar 1 plass.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vedder mye på at du får en bra pris på disse om du kontakter Fyndborsen.

http://www.fyndborsen.se/ecommerce/p...r!Prodnr=11085

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice M65

Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Ja de så veldig aktuelle ut ja, fårløpig klar 1 plass.
    Vil tro du får mye lyd til den prisen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...22,112&id=1649
    imponerte meg iallefall. og de får du kanskje faktisk hørt før du kjøper.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...22,112&id=1649
    imponerte meg iallefall. og de får du kanskje faktisk hørt før du kjøper.
    Ja disse er også en sterk kandidat, tror jeg skal få hørt disse en dag !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk i akkurat SAMME prisklasse selv, så jeg tillater meg å spørre om Proson Reality 63MK2 er noe å satse på? Hva mener dere her inne.

Jeg prøvehørte for lenge siden 62MK2 (samme som ovenfor med et element mindre), t.o.m på min egen NAD C370 og jeg må si at det svingte fryktelig mye og jeg ble ikke lite imponert. Både over forsterkeren (den ga høytalerne en mellomtone som selger som ikke hadde agentur på merket måtte innrømme han ikke hadde hørt før) og ikke minst høytalerne.

Så hva bør man satse på. Jeg hører på alt, livete høytalere er ikke noe negativt, men en smule detaljerte skulle de også være.

Hvem er vinnern?;

*Dynavoice Challenger M-65
    *QLN Cubic
    *Proson Reality 63MK2

Eller hva med Dynavoice Challenger M-85 .. alt jeg ikke vil ha er udetaljert Eltax/Cerwin Vega-lyd.. sorry for trådkidnappinga :S :P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    62 og 63mk2 er imponerende i hjemmekinosammenheng, men mellomtonen kunne de godt ha jobbet en god del med. Dynavoice har fått god omtale, men denne har jeg ikke hørt. 63mk2 har jo også fått god omtale, så det blir vanskelig å gjette på hvilken av de 3 du nevner som er best.

Kanskje du bør ta en lytterunde?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Proson, nei takk.

For min del blir det valg mellom Dynavoice Challenger M-65 og QLN Cubic. Proson har jeg hørt på Denon og falt ikke i min smak. QLN får jeg hørt i Trondheim men får vel ikke Dynavoice noen plass i nærheten ? Går bra at du snappet tråden, den er jo relatert til mitt spørsmål også :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om du spanderte litt mere på 5.1 og brukte litt mindre på surround back?

Ellers vet jeg ikke om denne er verdt å lytte til. Har ikke hørt noe om den, så den er kanskje ikke noe særlig? http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...lere_Loenn.htm

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke ille.

Gale er ikke ille den men faller i en klasse lavere enn det man eller har sett på her, Dynavoice F6 er en god konurent til Gale til 2000,- og der stikker F6 av med seieren, mot QLN Cubic som har samme element oppsett og størrelse som de to foregående stikker nok QLN av som den beste av de tre, men hårfin margin i forhold til F6. men må huskes på at F6 koster halvparten så mye som konkurentene så er det et kjempe kjøp.

til tråden, jeg syns det er noe oppsiksvekkende at du velger 3 like par høytalere når det er så mye godt surround utstyr der ute, hadde jeg vert deg ville jeg tatt turen innom Oslohificenter og hørt på Klipsh pakken de har stående der, hvor du får kraftig avslag på utgående modell, stor og kraftg surround til 15,000,- ! kjempe pakke, hadde nok kjøpt den selv om jeg ikke kunn skulle ha sterio nå. men det er jo en smaksak om en vil ha 6 digre høytalere i rommet. tar MYE plass husk det, hver enkelt av høytalerene bør ikke stå helt inntil veggen og er ofte langt mer plasseringe ømfintlig enn surround høytalere samt så trenger du en hel del kraft for å få utnyttet 6 slike høytalere i surround, altså en dyr surround forsterker! og da er noe av vitsen med billige høytalere borte.

beste hadde for deg vert å legge mer penger i forsterkere la si et effekt trinn til frontene og kjøpe denne for eksempel komplettert med ennå et sett småhøytalere:http://www.surround.no/product/6280/...dos_farve.html
    Kan love deg at du blir vel så fornøyd med høytalerene når du har kraft til å drive dem skikkerlig i forhold til å kjøpe mange store uten å kunne utnytte dem oppmot 100%.

jeg Har utnyttet mine Dynavoice høytalere 110% det er jeg sikker på, (har utstyr beregnet på høytaler LANGT større men har ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe ennå) og det låter UTROLIG bra!
    Langt bedre enn motsatt alternativ.

eventuelt kjøpe denne surround forsterkeren som har masse kraft! i 7.1 :http://avforum.no/avtorget/showprodu...0616&cat=last7
    da kan det hende du får glede av 6 Dynavoice M-65 til og med!

LOL Denon AVC-A1SR hehe så ikke den! men hvorfor kjøre 2500kr's høytalere på en forsterker til nypris 35,000,- ??? ville kalle det overkill også. ville jo drive dem da ja.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 like høyttalere, hæ?
    gale ligner ikke engang. og qln har andre elementer enn dynavoice, særlig i diskanten. wooferene var heller ikke lik ifølge selger, selv om de ligner på bilde.
    kjøp noe du får hørt. Qubic er et røverkjøp mener jeg. og 2k er en slikk og ingenting!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AjSelj.

Grunn til at jeg vil kjøre no billige høytalere på den dyre forsterkeren er for at jeg tentke å finansiere disse ved salg av Ikon senter og bakhøytalere i første omgang. Så eventuelt oppgradere senere, da er det jo lettere å overbevise dama om at dette er en bra løsning. Så får jeg mulighet til 7.1 nede, og hun slipper alle de høytaleren oppe i stua. I stua blir det kun stereo med Ikon 7 og PS AUDIO og Thule DVA 150B, usikker på valg av forforsterker enda. Så blir det Denon AVC-A1SR og Denon DVD 1930 i kinoen, med enten Dynavoice eller QLN høytalere. Blir vel en SVS opppe og en SVS nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var prisen på "Dynavoice M-65" pr.stk?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Var prisen på "Dynavoice M-65" pr.stk?
    2495 kr paret.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316853

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    Okay. Begynte bare å lure når Lyd og Bilde skrev: "Det er billig med 2500 kroner for en stor gulvstående høyttaler". Da trodde jeg det bare var snakk om èn høyttaler.

Jeg ser at de forresten er billigere hos pcutstyr.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=...X1932162352340

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

de billige-

Sitat Opprinnelig postet av einis
    3 like høyttalere, hæ?
    gale ligner ikke engang. og qln har andre elementer enn dynavoice, særlig i diskanten. wooferene var heller ikke lik ifølge selger, selv om de ligner på bilde.
    kjøp noe du får hørt. Qubic er et røverkjøp mener jeg. og 2k er en slikk og ingenting!

du blander to punkter i teksten min her er det jeg skrev om Gale, Dynavoice og QLN :
    Gale er ikke ille den men faller i en klasse lavere enn det man eller har sett på her, Dynavoice F6 er en god konurent til Gale til 2000,- og der stikker F6 av med seieren, mot QLN Cubic som har samme element oppsett og størrelse som de to foregående stikker nok QLN av som den beste av de tre, men hårfin margin i forhold til F6. men må huskes på at F6 koster halvparten så mye som konkurentene så er det et kjempe kjøp.

med dette mente jeg at høytalerene har ganske like oppsett og likner noe fysisk, en diskant og to mellomstore elementer trodde også Gale hadde 2 6,5" men den har 2 5,5"

og jeg rangerte dem som dette :
    1 Plass : QLN qubic 2000,-
    2plass : Dynavoice F6 1000,-
    3plass : Gale 4040. 2000,-
    mener du dette er feil ?

Til tråden
    Skjønner forrøvrig bedre hva du var på jakt etter nå, selvom jeg fortsatt ville gått for noe annet en seks 27kilos høytalere i ett romm
    men det blir brutalt når du kan drive alt sammen uten tvil, men tror bare ikke du får utnyttet all bassen de kan lage når du alikevel må ha en subb så kunne du hatt noe mindre som surrounder, men siden de koster 2500,- for settet så sparer man jo ikke så mye på små høytalere.
    Dynavoice m-65 er en veldig god høytaler men den er kjent for en del bass! så vet ikke om den er noe bedre enn QLN til oppgaven du skal gi den. Dynavoice F6 er vel like grei å bruke om du vil ha det merket men den ser ganske mye mindre barsk ut

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var de !!! Enda større grunn til å kjøpe disse :-D

EDIT. Tenker da på dynavoice m65, siden det da kom en tråd i mellom her...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •