Tips til billige høytalere !!?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2200 !!!

M-65 til under 2200,- ! bare å kjøpe 6 stykker da veit du! tror kanskje jeg kjøper et par selv, (driver å tester høytalere om dagen) F6 har jeg akkurat hatt, men de er alt for små for resten av utstyret jeg har selv om jeg likte dem veldig godt!

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoise

Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    For min del blir det valg mellom Dynavoice Challenger M-65 og QLN Cubic. Proson har jeg hørt på Denon og falt ikke i min smak. QLN får jeg hørt i Trondheim men får vel ikke Dynavoice noen plass i nærheten ? Går bra at du snappet tråden, den er jo relatert til mitt spørsmål også :-D
    Hva med M-65 i front og 2 x F6 bak. Mulig det blir krasj med farge, men da kommer du under 4 k for 3 par høyttalere. Visst du handler på pcutstyr.no
    Kommer selvfølgelig frakt i tillegg da, men det blir jo utrolig billig likevel !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Da står jeg igjen med to muligheter slik jeg ser det.

*Dynavoice M65 til 2350kr
    *Proson Reality 63MK2 til 2595kr

Dette inkluderer frakt om jeg får de levert til butikken (Mamoz i Trondheim) fra Norek.

Altså da er mitt spørsmål, hva skal jeg velge?

Jeg har en kraftig C370 med ekte 2x120w i 8ohm. Jeg har hørt den på Reality 62MK2 og jeg LIKTE lyden.. den har også en pen design og båndiskant er rått.
    I tillegg går høytaleren noe dypere på papiret enn M65.

Så har jeg M65 som flere her inne roser mye og som fikk meget gode skussmål i Lyd og Bilde. Utseende ser ikke såå kult ut (min mening), å jeg har heller ikke fått prøvehørt de (dårlige muligheter for det også).

Jeg skal flytte inn i en leilighet på ca 50kvm hvor stua (hvor de skal stå) er ca 30-33kvm. Ting taler for Proson (jeg har hørt de på egen forsterker, utseende), men også Dynavoice (anbefalinger her inne, såvel som gode skussmål i tester).

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cheaper
    Okei.

Da står jeg igjen med to muligheter slik jeg ser det.

*Dynavoice M65 til 2350kr
    *Proson Reality 63MK2 til 2595kr

Jeg skal flytte inn i en leilighet på ca 50kvm hvor stua (hvor de skal stå) er ca 30-33kvm. Ting taler for Proson (jeg har hørt de på egen forsterker, utseende), men også Dynavoice (anbefalinger her inne, såvel som gode skussmål i tester).
    Da velger du proson, med tanke på at du hørt de spille. Og du selv var fornøyd med både lyden og utseende. Det er jo tross alt du som skal sitte å høre de spille, den dagen du bestemmer deg. Litt kjedelig å sitte i ettertid med et par D M-65, å ikke være fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig det jeg ville høre også

Jeg har riktignok "bare" hørt lillebror, men den overrasket meget i positivt forstand og tok seg mange hakk opp fra en H/K-forsterker i butikken til min egen NAD, artig at det skal være så store forskjeller. Reality 63 passer også godt inn i leiligheten rent visuelt, særlig i Calvados utførelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    men da kommer du under 4 k for 3 par høyttalere. Visst du handler på pcutstyr.no
    Kommer selvfølgelig frakt i tillegg da, men det blir jo utrolig billig likevel !!!
    Pc Utstyr sender visst ikke M-65 i posten. De er for tunge. Man må hente dem i sandefjord:-(

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Pc Utstyr sender visst ikke M-65 i posten. De er for tunge. Man må hente dem i sandefjord:-(
    Ok. Kanskje derfor de har litt lavere pris da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cheaper
    Det var egentlig det jeg ville høre også

Jeg har riktignok "bare" hørt lillebror, men den overrasket meget i positivt forstand og tok seg mange hakk opp fra en H/K-forsterker i butikken til min egen NAD, artig at det skal være så store forskjeller. Reality 63 passer også godt inn i leiligheten rent visuelt, særlig i Calvados utførelse.
    Ok, da blir det slutt på høytalermas fra min side på en stund.. (forhåpentligvis). Da har jeg "kuppa" noen Reality på "netthandelen" til 1100kr + frakt 450kr og eksp. geb 65kr = 1615kr.

Jeg måtte ta til takke med den (jeg frykter) noe ukurante kirsebær-farven. Hadde egentlig ønska meg Calvados, men med tanke på at jeg sparte 950kr ved å droppe Calvados så skulle farven ha vært VELDIG flott kontra kirsebær. Sort hadde blitt for mørkt i leiligheten og med sølvbaffelen ser det fort plastikk ut, det som bekymrer meg angående kirsebær også, evt at den er for "rød". Men ja, da var det bare å gratulere meg.. nå er det andre dyre ting som laptop og sofa'er som står for tur:P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •