Cerwin Vega! 1215 SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Cerwin Vega! 1215 SE

Hei,

Har kjøpt noen 1215se som er ganske slitne..

Jeg trenger noen nye elemeter :neutral:

Hvor kjøper man dette?
    Kan man bruke reservedeler til nyere modeller f.eks. CLS serien?

Alle forslag mottas med takk..

Mvh
    StianL

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åy. Nye elementer til den ja. Den bruker jo samme element som AT-serien + DC-serien, så å oppdrive orginaldeler skal litt til her gitt. Men hør med hifiklubben, de skaffer sikkert noen cls element.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke elementer trengs å skiftes?

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

trenger 2 dipol diskanter bakpå, en mellomtone og muligens 2x 15"

Mvh
    Stian

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du finner et par brukte DC15.. de går for 3-3500kr.. da får du de elementa du trenger.. eventuelt AT-100.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det går an og kjøpe AT-100 og AT-80 med di samme elementene:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Åy. Nye elementer til den ja. Den bruker jo samme element som AT-serien + DC-serien, så å oppdrive orginaldeler skal litt til her gitt. Men hør med hifiklubben, de skaffer sikkert noen cls element.
    CLS elementer på 1215? :? Lykke til med det. Då må du fikse på delefilteret osv. Det vil aldri låte nokke særlig.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fikse de gamle elementa

du kan også få noen til å fikse de gammle elementa viss du har intakte rammer og membran.jeg kjenner til en på ålgård i rogaland som vikler nye spoler og lager nye skum/gummioppheng.vet ikke hvor du bor men sjekk litt runt og se om der ikke finnes en høytalerdoktor i nærheten. lykke til:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    CLS elementer på 1215? :? Lykke til med det. Då må du fikse på delefilteret osv. Det vil aldri låte nokke særlig.
    Har du prøvd det selv kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Har du prøvd det selv kanskje?
    Tenkt litt da ivertfall. Tror du CLS elementene har samme verdiene som de i 1215? Tror du det passer? Ganske enkelt nei. Så klart ikke:-D Har prøvd mange ganger å ta elementer fra en høyttaler til en annen å det låter ræva.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte elementer

jeg bytta bassene i mine at 100 med noen dc basser,og jeg syntes det funka som bare juling.rammene var jo også klin like på de gammle,men clsc rammer er anderledes ser jeg.men mulig at diameteren er samme mål og da bør dem passe i kassene til 1215 også:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her støtter jeg Cerwin.. Tror ikke det er noen god ide å begynne å sette inn elementer fra CLS serien. Høyttaler doktoren kan sikkert fikse basserne men diskantene er verre. Kan jo alltids høre med HFK om de kan skaffe deler men er tvilsomt. Ellers er det vel AT-serien som er beste sjangs som donor

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    jeg bytta bassene i mine at 100 med noen dc basser,og jeg syntes det funka som bare juling.rammene var jo også klin like på de gammle,men clsc rammer er anderledes ser jeg.men mulig at diameteren er samme mål og da bør dem passe i kassene til 1215 også:-D
    Nå har vel ikke AT-100 delefilter engang så det er kanskje ikke så rart at det funker?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå har vel ikke AT-100 delefilter engang så det er kanskje ikke så rart at det funker?
    Jepp. Bassane er naturlig av rundet. Så de har ikke delefilter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt litt da ivertfall. Tror du CLS elementene har samme verdiene som de i 1215? Tror du det passer? Ganske enkelt nei. Så klart ikke:-D Har prøvd mange ganger å ta elementer fra en høyttaler til en annen å det låter ræva.
    Du kommer med utrolig mye piss CerwiN, alt for ofte!
    Ikke kom og si til meg "Tenkt litt da ivertfall".
    Det er helt klart at elementene har forskjellige verdier. Men les hva du selv skriver, og hva jeg stiller spørsmål til, før du kommer med den eplekjekke tonen til meg.

CLS elementer på 1215? :-? Lykke til med det. Då må du fikse på delefilter ovs. Det vil aldri låte nokke særlig.
    Har du prøvd det selv kanskje? Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Har du virkelig prøvd og bytte på elementene i 1215 med 215 elementer? Og har du deretter prøvd og fin justere høyttaleren med delefilter, demping, bassreflex på alle mulige måter? Uten og få de til og låte bra?
    Om du ikke har det, CerwiN, så kan du vel bare holde kjeft om at det aldri vil funke, for det kan du vel ikke si uten å ha prøvd det?

Det samme går til deg Revox, om du virkelig støtter denne fyren 100%...

Vil på ingen måte ha noen diskusjoner med deg CerwiN, for det har jeg vert borti før, å ikke minst lest før. Diskutere med deg er helt håpløst. Så skal prøve og la vær å dra meg selv inn i flere slike idiotiske innlegg.

Til slutt så vil jeg bare si at jeg selv ikke vil anbefale dette. Gjør nok alt en god del lettere om du finner deg en høyttaler doktor;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer med utrolig mye piss CerwiN, alt for ofte!
    Ikke kom og si til meg "Tenkt litt da ivertfall".
    Det er helt klart at elementene har forskjellige verdier. Men les hva du selv skriver, og hva jeg stiller spørsmål til, før du kommer med den eplekjekke tonen til meg.

Har du prøvd det selv kanskje? Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Har du virkelig prøvd og bytte på elementene i 1215 med 215 elementer? Og har du deretter prøvd og fin justere høyttaleren med delefilter, demping, bassreflex på alle mulige måter? Uten og få de til og låte bra?
    Om du ikke har det, CerwiN, så kan du vel bare holde kjeft om at det aldri vil funke, for det kan du vel ikke si uten å ha prøvd det?

Det samme går til deg Revox, om du virkelig støtter denne fyren 100%...

Vil på ingen måte ha noen diskusjoner med deg CerwiN, for det har jeg vert borti før, å ikke minst lest før. Diskutere med deg er helt håpløst. Så skal prøve og la vær å dra meg selv inn i flere slike idiotiske innlegg.

Til slutt så vil jeg bare si at jeg selv ikke vil anbefale dette. Gjør nok alt en god del lettere om du finner deg en høyttaler doktor;-)
    Herregud. Det er jo nøyaktig det jeg skrev. At han må justere på delefilter osv på høyttaleren for å få det til å passe. Og låte bra. Eller så vil det bare låte ræva. Du er jo enig virker det som. Men tydligvis bare kranglesyk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud. Det er jo nøyaktig det jeg skrev. At han må justere på delefilter osv på høyttaleren for å få det til å passe. Og låte bra. Du er jo enig virker det som. Men tydligvis bare kranglesyk.
    Tuller du med meg nå??
    Du sa selv at man måtte bytte delefilter osv.
    Så spør jeg deg, siden du sa "Det vil aldri låte nokke særlig", har du prøvd det selv?
    Du kan ikke si at det aldri vil låte bra om du ikke har prøvd og få det til og låte bra på alle tenkelige muligheter, med 215 elementer i 1215. Fatter du??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuller du med meg nå??
    Du sa selv at man måtte bytte delefilter osv.
    Så spør jeg deg, siden du sa "Det vil aldri låte nokke særlig", har du prøvd det selv?
    Du kan ikke si at det aldri vil låte bra om du ikke har prøvd og få det til og låte bra på alle tenkelige muligheter, med 215 elementer i 1215. Fatter du??
    Viss han tar ut AT elementene å bytter ut med CLS elementer uten å gjøre nokke så vil det så klart ikke låte så bra som det ville ellers. CLS elementene er ikke laget for 1215 kabinettene heller. Har prøvd mange ganger med andre høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss han tar ut AT elementene å bytter ut med CLS elementer uten å gjøre nokke så vil det så klart ikke låte så bra som det ville ellers. CLS elementene er ikke laget for 1215 kabinettene heller. Har prøvd mange ganger med andre høyttalere.
    Hvor mange ganger må jeg repetere meg selv for at du skal fatte hva jeg i det hele tatt stiller spørsmål til??
    Sier meg eing i dette innlegget. Men det gir meg alikevel ikke noe svar.
    Hør nå på meg CerwiN, jeg skal ta det i en rekkefølge. Først starter vi med det du selv skrev,
    CLS elementer på 1215? :-? Lykke til med det. Då må du fikse på delefilter osv. Det vil aldri låte nokke særlig.
    Så spør jeg deg, CerwiN, "Har du prøvd det selv kanskje?"
    Og hva får jeg til svar da? Jo, da svarer du som følge!
    Tenkt litt da ivertfall. Tror du CLS elementene har samme verdiene som de i 1215? Tror de det passer? Ganske enkelt nei. Så klart ikke:-D Har prøvd mange ganger å ta elementer fra høyttalere til en annen å det låter ræva.
    Var det noe svar på mitt spørsmål? Nei, du kommer bare med piss.
    Det jeg lurer på (vil bare se om det hjelper og utdype seg litt mer, nok en gang) er om du selv har prøvd og ta elementer fra 215 og puttet de i 1215? Ikke om du har gjort de med andre høyttalere.
    Så sier du "...Det vil aldri låte nokke særlig". Merk, jeg understrekker aldri.
    Har du selv prøvd og bytte elementer som jeg sa, for så og fikse på delefilter, demping ect. uten at det noen gang har spillt bra??? Og du har selv prøvd det på alle tenkelige måter??
    Om du ikke har prøvd det selv, CerwiN, hvordan kan du da komme og si
    CLS elementer på 1215 :-? Lykke til med det. Då må du fikse på delefilter osv. Det vil aldri låte nokke særlig.
    ?????

Jeg ønsker nå og ikke skrive noen ting mer rundt dette. Så håper du kan komme med et akseptabelt svar CerwiN, slik at vi kan slutte med denne idiotiske diskusjonen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. Her har det skjedd litt siden sist. Jens123 grunnen til at jeg støttet Cerwin på det der er av egen erfaring med modifisering av høyttalere. Har prøvd flere kombinasjoner med nye elementer i gamle kasser som ikke har samme spesifikasjoner og det låt helt forferdelig vær gang. Men for all del, er godt mulig det fungerer. Vet at enkelte har byttet ut elementer i AL-1000 med suksess (påstår de ihvertfall) Men nok om det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •