What The ....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: What The ....

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool What The ....

Jeg fant denne: http://finn.no/finn/bap/object?finnk...&tot=52&page=2

sier at dette er cerwin vega, noe det ikke er ...( For jeg har hatt de samme)

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok ikke CV nei. Ta en nærmere titt på elementet og klistremerket bak. De heter 8810 Linear Phase.
    Dette merket er forøvrig kjent fra "White Van Speaker Scams" i USA, og også listet som en av merkene brukt i "International Speaker Scams".
    Står litt om det her: http://www.crimes-of-persuasion.com/...aker_scams.htm

Hvor vidt selger på finn er klar over dette skal jeg ikke ta stilling til, men han bommer hvertfall når han kaller de CV.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en henvendelse til selgeren når jeg så annonsen for en god stund siden. Fortalte han på en vennlig måte at den søpla der ABSOLUTT IKKE er Cerwin Vega, fikk aldri noe svar fra han, merkelig :roll:

Når det gjelder disse og resten av white-van høyttalerene så er de ikke verdt 250,- engang, de låter helt grusomt forferdelig jævli, det er nok noe av det verste jeg har hørt noensinne :evil: En skolekamerat kjøpte seg et par slike, ser litt annerledes ut enn disse og man får mest lyst til å grine når man hører lyden fra dem.
    Har også hørt denne typen som er til salgs her, låter helt likt.
    Felles for alle white-van høyttaleren er at de ser også helt sinnsykt billige ut så de som har kjøpt dem burde virkelig være flaue.

Jeg hadde et par fostex som er omtrent like store på den tiden disse ble solgt, fostex'ene var også forholdsvis billige men fra en ordentlig produsent, white-van'ene veier omtrent en tredjedel av fostex'ene selv om de bare er bittelitt mindre :shock:

A

Legg også merke til skrivefeil på merkelappen, og det er vel hevet over enhver tvil at "forfatteren" av lappen ikke har noe kunnskap om høyttalere ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Legg også merke til skrivefeil på merkelappen, og det er vel hevet over enhver tvil at "forfatteren" av lappen ikke har noe kunnskap om høyttalere ;-)
    Sensitivity: 1watt, 1meter..... hmm.... her overlates mye til fantasien. Ja, og minimum power handling på 5watt.... mon tro hva som skjer om de kun får 1watt... PANG??

Dette er forøvrig svindleri fra ende til annen. Ingen som er så dumme at "de ikke visste at det ikke var Cerwin Vega"....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene han har lagt ved (om man klikker på dem) er i det minste såpass detaljerte at en eventuell kjøper også må være ganske tett eller uvitende hvis han tror dette er CV.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært en lettere måte å få sagt fra til finn på. En knapp ved siden av annonsen som advarselsknappen vi har her på avforum eller no..

memoII
    Guest
    Ka e' forsjellan da? E' ittj CV av samme sort?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sensitivity: 1watt, 1meter..... hmm.... her overlates mye til fantasien. Ja, og minimum power handling på 5watt.... mon tro hva som skjer om de kun får 1watt... PANG??

Dette er forøvrig svindleri fra ende til annen. Ingen som er så dumme at "de ikke visste at det ikke var Cerwin Vega"....
    Ja, det mangler noe vesentlig her, og det er litt vanskelig å se på de uskarpe bildene, men det står impedence, noe jeg tviler på at hadde skjedd dersom disse faktisk hadde vært produsert i USA.
    Etter å ha hørt disse så tror jeg faktisk at det som skjer ved 1 watt er at det ikke er noe lyd i det hele tatt, den sensitiviteten som mangler er neppe mer enn 80db. hehehe!
    Han jeg kjenner som kjøpte seg sånne var jo strålende fornøyd med lyden, og det er jo det viktigste?! :twisted: Jeg nevnte ingenting om whitevans osv. Men det var rett og slett tragisk lyd i disse.

Og nei memo, CV holder en langt bedre kvalitet enn disse. Slike whitevan høyttalere er laget med en kost på sannsynligvis under 300,- pr par og ble solgt til flere tusen. Han nevnt over her betalte 6k for sine, kjøpt av to tvilsomme fyrer i en varebil på blindern i Oslo.

A

memoII
    Guest
    Dei såg jo fin ut da... Raud ring mellom anna, slik som CV. Seljaren ymtar frampå at dei let godt, så når ein skal låte ein låt på full guffe med dei, så ristar det godt, sku'n tru. Sku tru kva naboane sei, når ein dreg desse dråga innomhus? Vert dei redde, eller sinte?

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alikevell..
    Dette er jo ikke cv så du kan jo ikke bare kalle de cv fordet de har den røde ringen..
    Noen selgere på finn.no burde aldri ha vert der..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av memoII
    Dei såg jo fin ut da... Raud ring mellom anna, slik som CV. Seljaren ymtar frampå at dei let godt, så når ein skal låte ein låt på full guffe med dei, så ristar det godt, sku'n tru. Sku tru kva naboane sei, når ein dreg desse dråga innomhus? Vert dei redde, eller sinte?
    Er det du som selger eller?
    Hvis du har så lyst på de kan du jo kjøpe... Men du er advart!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neinei. jeg skal ikke ha de der! jeg hadde et par for en stund tilbake ... grunnen til at jeg fant de, var fordi jeg søkte på cerwin vega på finn :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •