beste sub i 10,000 kr klassen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beste sub i 10,000 kr klassen.

hva er den beste film subben i 10,000 kr klassen, som ikkje er like stor som et hus?

eg har sett på svs pb pluss12, men den er så jævla svær, så finnes det noen andre, som kan sammenlignes med den. eller ligger den aleine oppe på toppen??

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alene på toppen...

Ja de er helt alene på toppen, for de vet noe super viktig og kjempe hemmelig som gjør at de er lysår foran konkurentene. De har funnet opp en trådløs strømforsyning og har hydrogen som drivere...

Det er vel smak og behag som avgjør dine egne prioriteringer. Lytt med ørene og bestem med lommeboka som de fleste andre. Har du hørt på noen subber i 10.000NOK klassen enda? Hva er dine prioriteringer? En eller to? HVa av utstyr har du p.dd. og hva ønsker du å oppnå med dette eventuelle kjøpet?

Ola

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er meget bra, men størrelsen er en ulempe dersom du ikke har et dedikert rom. Du blir nok anbefalt (hvis ikke menigheten er samlet på forsamling et bortgjemt sted i Norge uten internet-tilgang) SVS som eneste alternativ, og hvis du er låst på det merket så kommer SVS SB12-Plus til 7000kr. Sikkert verdt en titt. Vurderer faktisk å prøve den selv.

Spørs litt hva kriteriene dine er. Vanskelig å si at en modell er "best" i den prisklassen, siden det avhenger veldig av ønsker, smak & behag og type rom. Populære merker her på berget er SVS, Velodyne, Rel, Dynabel. Ellers så bruker endel en sub som matcher resten av oppsettet fra samme produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt så mange, men PB12- Plus er ganske brutal. Men desverre er den også ganske brutal når det kommer til størrelsen, som du også påpeker. Er det noen andre krav utover dette? Kan du gå ned til 10" f.eks. Ellers kommer også snart PB12 NSD som er noe mindre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    SVS er meget bra, men størrelsen er en ulempe dersom du ikke har et dedikert rom. Du blir nok anbefalt (hvis ikke menigheten er samlet på forsamling et bortgjemt sted i Norge uten internet-tilgang) SVS som eneste alternativ, og hvis du er låst på det merket så kommer SVS SB12-Plus til 7000kr. Sikkert verdt en titt. Vurderer faktisk å prøve den selv.

Spørs litt hva kriteriene dine er. Vanskelig å si at en modell er "best" i den prisklassen, siden det avhenger veldig av ønsker, smak & behag og type rom. Populære merker her på berget er SVS, Velodyne, Rel, Dynabel. Ellers så bruker endel en sub som matcher resten av oppsettet fra samme produsent.
    det er hoved saklig til film den vil bli brukt, for høytalerene mine spiller egentlig nok bass i utgangspungtet.
    så da er det jo om å gå dypets, og være "råest".
    eg har sett på sb12-pluss, men eg er ikkje sikker på om den er hissig nok for når eg først kjøper så vil eg ha ein som er god nok, ein som virkelig river til.
    eg har sub i samme serie som høytalerene, nemlig concpt sub, men den er bra til musikk, men til film kommer den til for kort.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ja de er helt alene på toppen, for de vet noe super viktig og kjempe hemmelig som gjør at de er lysår foran konkurentene. De har funnet opp en trådløs strømforsyning og har hydrogen som drivere...

Ola
    er det spøk, eller fakta???

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nok en spøk..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde jo nettopp en tråd hvor du lurte på hva som var best i 4000kroners klassen?
    Som nevnt tidligere, har du hørt noen suber i 10k klassen? Skal den bare brukes til film?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Du hadde jo nettopp en tråd hvor du lurte på hva som var best i 4000kroners klassen?
    Som nevnt tidligere, har du hørt noen suber i 10k klassen? Skal den bare brukes til film?
    stemmer det at eg hadde ein annan tråd. har funne ut at eg vil tjene masse på å spare ei stund.

eg har hørt to velodyne subber ein 10"( til 8-9000 ) og ein 12" ( til ca 10000), og 12" var dessidert best. den hadde ein mykje fyldigere bass, meir slag og rista meir.

den vil bli brukt 92,724% til film.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Det nok en spøk..
    eg håpte det....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    stemmer det at eg hadde ein annan tråd. har funne ut at eg vil tjene masse på å spare ei stund.

eg har hørt to velodyne subber ein 10"( til 8-9000 ) og ein 12" ( til ca 10000), og 12" var dessidert best. den hadde ein mykje fyldigere bass, meir slag og rista meir.

den vil bli brukt 92,724% til film.
    Hehe
    Ok. Du gjør det lurt i og spare opp litt mer penger til sub! Om du liker lyden og utsenede på velodyne subene så har de jo en 15 tommer også:-) Om det ikke blir for stort da?
    http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?id=1202
    Den ligger på 10k. Kan jo ta en tur og høre på den.
    Jeg fikk selv en demo av den, og ble ikke mye imponert. Men det var den slappeste demo jeg har fått servert også da... Det var ikke plass til den andre plasser en bak sofaen. Og det ble bare helt på tryne! Men ser det er flere her på forumet som er fornøyd med den!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe
    Ok. Du gjør det lurt i og spare opp litt mer penger til sub! Om du liker lyden og utsenede på velodyne subene så har de jo en 15 tommer også:-) Om det ikke blir for stort da?
    http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?id=1202
    Den ligger på 10k. Kan jo ta en tur og høre på den.
    Jeg fikk selv en demo av den, og ble ikke mye imponert. Men det var den slappeste demo jeg har fått servert også da... Det var ikke plass til den andre plasser en bak sofaen. Og det ble bare helt på tryne! Men ser det er flere her på forumet som er fornøyd med den!
    den hadde jo vert eit alternetiv, men den er omtrend like stor som svs'en, viss eg ikkje tar heilt feil, og eg vil ha ein som eg samme, vertfall nesten samme farge som høytalerene mine ( lys eik ).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha noe som leverer de dypeste frekvensene med overbevisning i 10k klassen, og den skal kunne leveres i eik så er det egentlig kun PB12-Plus tilbake.

Hvis du kan fravike kravet til finish så ville jeg anbefale deg PB12-NSD. Vistnok tilnærmet samme lydtryk som PB12-Plus, men ikke fullt så god til musikk.

Hvis kravet til størrelse er viktigst så vil du få mindre lydtrykk, spesielt i de dypeste frekvensene. Det er vel heller ikke så voldsomt mange små subber i 10k klassen som kan leveres i eik?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med sunfire sub da? Jeg husker de hadde noen FETE 8" sub'er!

www.sunfire.com

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hvis du skal ha noe som leverer de dypeste frekvensene med overbevisning i 10k klassen, og den skal kunne leveres i eik så er det egentlig kun PB12-Plus tilbake.

Hvis du kan fravike kravet til finish så ville jeg anbefale deg PB12-NSD. Vistnok tilnærmet samme lydtryk som PB12-Plus, men ikke fullt så god til musikk.

Hvis kravet til størrelse er viktigst så vil du få mindre lydtrykk, spesielt i de dypeste frekvensene. Det er vel heller ikke så voldsomt mange små subber i 10k klassen som kan leveres i eik?
    den virker jo ganske interesang. er den nesten like god som pb12-pluss??
    i såfall så er det jo greit, og den har eg penger til, så den kan eg sikker kjøpe ganske snart, viss eg bestemmer meg for den.

er det noen som har hørt noe om den( eg vet at den ikkje er kommert ut ennå, ja ), noen tester eller omtaler??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke sikker på om PB12 plus er hissig nok?
    Bare stikk og kjøp den du

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    Du er ikke sikker på om PB12 plus er hissig nok?
    Bare stikk og kjøp den du
    det er ikkje den eg tviler på, men den nye " små " moddelen til svs, nemlig SVS SB12-Plus.

den det kan se ut som det blir, er SVS PB12-NSD, viss den er så god som alle sier den er da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AH.. Lett å se feil på SB12-plus og PB12-plus. Sorry PB river hvertfall

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    AH.. Lett å se feil på SB12-plus og PB12-plus. Sorry PB river hvertfall
    ja det veit eg, har blanda dei sjølv mange ganger.
    men det ser ut som det blir pb12-pluss eller sb12-nsd. vi får sjå.

men er det noen som har noen formeining om lyd trykket i pb12-NSD??

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PB10 og den kjennes i sofaen for å si det slik. Jeg savner ingenting på bassen og jeg hadde en CV CLSC 15" sub før..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •