sub og fronthøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub og fronthøytalere

Hei!
    Jeg har fint lite lyst til å slenge noen svæææære feite høytalere inn i stua som har ett par 10" elementer på hver av seg... Derfor lurer jeg på aktiv basskasse i tilegg til høytalere... Men vil dette ødelegge noe av lyden? Vil lyden bli bra, og vil det høres naturlig ut med aktiv bass? den vil isåfall bli stående ca. 3meter unna høytalerene...

Kvitta meg akkurat med surrounden da jeg følte at det var unødvendig, og skaffa meg en cambridge 640a, som jeg bruker på ett par dantax p1000 høytalere... Må jaggu si det var forskjell i lyden fra den gamle 5x50W til eltax, som jeg vil tippe at var ca 5x20, og opp til cambridgen Ble nesten imponert jeg... Spiller utrolig mye klarere på høyt volum enn den gamle... samt at det blir mye mer presist...

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En aktiv sub vil ikke ødelegge noe av lyden, den vil bare tilføye mer og dypere bass.. En aktiv sub kan jo ødelegge lyden ved at du vrenger opp subben for mye men dette bestemmer du jo selv!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bra stativhøyttalere og en sub kan spille bra, men som det er sagt over her, ikke skru opp volum på sub for mye.
    Eksprimenter litt med delefrekvens også, for å finne ut hva som passer deg best.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •