Sub til både hjemmekino og laptop?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til både hjemmekino og laptop?

Har pr dags dato en svær 12" Klipsch sub til hjemmekinoen. Bor i en liten leilighet, og har ikke plass til det svære kabinettet. Frontene på hjemmekinoen er bokhyllehøyttalere fra Klipsch, så jeg ønsker fortsatt å ha litt ekstra power i bunnen.

Har en Fujitsu Siemens Amilo 1437 laptop (for tiden på verksted, men det er en annen sak), og trenger nye PC- høyttalere som står i stil til denne. Må ha satelittsystem på grunn av plassproblem + det estetiske.

Spørsmålet er da om jeg kan bruke en og samme sub til begge deler?
    Feks en liten 8" eller 10" som kan jobbe for både hjemmekinoen og for satelittene til laptopen? Selvsagt uten å koble om kabler.

Noen som har forslag til løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lar seg gjøre, men det må nok komprommises litt. Problemet er at du helst bør dele helt forskjellig mellom Klipsch og sub og PC-satellitter og sub. Optimalt sett skulle du da hatt en løsning med:
    -2 innganger og autoswitch mellom disse.
    -Evne til å spille langt nok opp til å gi støtte til satellittene når den drives fra laptop samt høy deling (mellom 200 og 400hz vil jeg tro)
    -Deling mye lavere når den spiller med Klipschene - gjerne mellom 80 og 120hz.

Det får du ikke over disk så vidt jeg vet, men 2 innganger og autoswitch mener jeg du kan få med REL Quake (http://www.stereofil.no/produkter/ho...el_quake.html).

Ekstremt liten er den også...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har en Harman Kardon AVR65 receiver. Mener denne kan filtrere bort lyd over 80 eller 100hz på subutgangen. Kan løsninga da være så enkel at sub'en blir stilt inn på feks 300hz, slik at satelittene til laptopen får det den vil ha, mens lyd som går gjennom HK'en sender 80hz og under til sub'en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •