Subwoofer og grunnmur.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer og grunnmur.

Hei.

Jeg har gått til innkjøp av en sub som jeg har lest mye om på forumet her, nemlig SVS PB12plus/2. Jeg er uten tvil fornøyd.

Likevel, jeg har et spørsmål. Jeg har i samarbeid med en mer erfaren kamerat stilt den inn. Den er satt i et hjørne av to yttervegger. Den er stilt inn ganske moderat. Ca klokka 10 på gain, og satt til 0 i forsterker. Likevel, resultatet er buldrende bra. Spørsmålet mitt er, kan dette føre til sprekker i grunnmuren? Mulig noen av dere ler litt nå, men jeg er oppriktig nysgjerrig på dette. Er det mulig å ødelegge grunnmmur med subwoofere som selges kommersielt i dag?

Seriøse svar mottas med takk.

Grimeland

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnmuren klarer seg nok, men har hørt om tilfelle hvor murpussen har slått sprekker

Velkommen til forumet

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i en test på lsound.no at gorm på forumet lånte en ultra/ 2 og fikk sprekk i grunnmuren. mer enn det har jeg ikke hørt om. men ultra er 27 kg tyngre enn plus/ 2 så det har vel liutt å si...

selv lurer jeg på om plus/ 2en jeg skal bestille kommer til å lage sprekker i gipstaket i mitt gamle hus... litt bekymret

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Tusen takk for svar. Har søkt litt på nettet, og kan ikke finne mange artikler som omhandler det. Håper derfor det bare er jeg som er overnervøs. Dessuten er det lett å være likegyldig når å se film har blitt så tøft.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •