Ikon 6 vs Triangle Altea - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Foreløbig en Pioneer AX4 som skal konfigureres til biamping, etterhvert er planen 2 monoblokker eller en stereoblokk av hybridtype. Har titta litt på blandt annet Vincent og diverse "kopier" samt andre høykvalitets forsterkere fra kina som jo er blitt veldig prisgunstige i forhold til ytelse.

Digitalblokk har jeg mer eller mindre kastet fra meg ideen om å anskaffe da jeg har fått flere blandt annet importøren av triangle advarsler om at dette kan bli kjedelig i lengden og lyden vel klinisk.

På kabelsiden blir det nok hjemmesnekring av Supra kabler med 4 ledere av god type med gode plugger og fet strømpe må jo se pent ut.

Som kilde bruker jeg pr dags dato en ganske kraftig HTCP med optisk lydutgang samt diverse skaleringer og filtre i blandt annet FFDShow sammen med Dscaler.

Bakhøytalerne må vel også byttes etterhvert, foreløbig får de hjemmesnekra seas høytalerne mine fra Dynabel fungere.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Norsk Hi-Fi Center i Drammen i dag hvor jeg fikk demp på Triangle Esprit Antal Esw. Planen var å vurdere disse opp mot Focal Chorus 826V, men det var ikke lett med et lytterom så forskjellig fra egen stue og ikke minst med rørforsterker til 33.000,- og kabler til 19.000,-. De hadde også plassert høytalerene langt ut i rommet, dvs ca 1,5 - 2 meter fra bakvegg. Jeg syntes høytalerne spilte veldig oppløst og pent, men manglet mye dynamikk og bass. Dette har vel mye med plasseringen å gjøre....? Får se om jeg ikke tar de på en demo hjemme.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Jeg syntes høytalerne spilte veldig oppløst og pent, men manglet mye dynamikk og bass. Dette har vel mye med plasseringen å gjøre....?
    Ja, det har alt med plasseringen å gjøre. Jeg syntes også de manglet litt bass hos Norsk Hifi Center, men hjemme hos meg trøkker bassen såpass at det blir ubehagelig på høyere volum. Ordentlig deilig. Men matching med elektronikk er alfa og omega, hvis ikke kommer du til å blø ut av ørene.

Nå sikler jeg på AVI-forsterkeren.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Frankov og nOstra!

Har hørt en hel del på forskjellige høytalere fra triangle den siste tiden, og de slutter ikke og imponere. Det jeg legger mest merke til er deres måte og formidle musikken med ett rett og slett sinnsykt "virkelig" lydbilde. De høres ut slik jeg ser for meg at musikken hørtes ut i studio rett og slett. Imponerende!

Og hva anngår min mening om Frankov`s valg mellom Dali og Triangle... Dalihøytaleren er en kanonbra høytaler. Ingen som helst tvil om det... Men denne gang må jeg si at jeg syns høytaleren fra Triangle ikke mindre enn pisser ringer rundt motstanderen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali

Kommer jo angivelig med en markant forbedring av Ikon, med mytt navn vel og merke. noen andre som har hørt/lest dette?

Skulle vist løfte ytelsen langt mer enn prisen etter det jeg hører.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer vel ikke store endringer på ikon serien,men den nye mentor serien har allerede fått mye oppmerksomhet. Den ligger endel over i pris,var det denne du mente? Triangle ser jo utrolig fin ut, hadde vært stas å ha en sånn i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv etter få timer med innspilling (vært opptatt med flytting og greier) så er mitt inntrykk at det iallefall ikke er mangel på bass. Må innimellom sjekke om subben står på. De glir perfekt sammen med min SVS subwoofer, jeg har ikke vokabular og ekspertise til å forklare lydbildet men jeg tenker bare wooow! og i en gammel vanlig stue!

Utseendet er også en egen historie, trukke jeg noensinne blir å finne no kvinnfolk som sier nei til disse, isåfall velger jeg høytalerne

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Sitat Opprinnelig postet av zeppelin
    Skjer vel ikke store endringer på ikon serien,men den nye mentor serien har allerede fått mye oppmerksomhet. Den ligger endel over i pris,var det denne du mente? Triangle ser jo utrolig fin ut, hadde vært stas å ha en sånn i stua.
    det var navnet, syns bare de liknet i utførelsen på Ikon på det bildet jeg så derfor nevnet jeg ikon.
    Jeg ønsker å høre triangel før jeg kjøper høytalere til surround, men hvor?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du?

Triangle føres av bl.a Norsk HifiCenter i Drammen og Maxwell Hifi

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oslo

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Hvor bor du?

Triangle føres av bl.a Norsk HifiCenter i Drammen og Maxwell Hifi
    så blir vel en drammens tur på meg, men vet ikke om jeg drar dit enkomst for å høre på høytalere, hvertfall ikke før jeg sitter med pengene i hånden

Kanskje jeg stikker innom på tur ned til horten den 4

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør gjerne med dem på forhånd og avtal demo, tror heller ikke dem er så vanskelige vedr. hjemlån. Norsk HifiCenter har umåtelig god service og leverer i noen tilfeller varene selv

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst å prøve Altea selv jeg, har Klipsch RF 82 fra før, men får de ikke til å spille noe bra i rommet jeg har nå, Altea har jo bassporten foran så da er det kanskje lettere å få til bassen? hva tror dere? noen som har hørt både klipsch RF 82/ 35 etc og Altea?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke RF82 men med 2 stk 8" tommere vil jeg innbille meg at den trykker mer enn en Triangle Altea, som "bare" har en 6.5" mellomtone og en 6.5" bass. I trykk og "live" følelse vil jeg anta at RF 82 ligger knepent foran Triangle, mens Altea tar innsvingen elegant når det gjelder mellomtone/diskant. Ser du har SVS så trykk er vel ikke det du trenger mest pr idag?

Mine Altea har hatt en vond barndom, jeg foret dem tidligere med en tilårskommen Denon receiver som låt ille ved pådrag. Har nå paret dem med Rotel og opplever en helt annen verden. Du verden så friskt og livlig musikken er idag, med gode krefter sparker dem også bra selv når SVS'en jobber i bunn. Triangle har veldig god oppløsning og luftig diskant (trenger laaang innspilling...) - utseendet er heller ikke verst.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel slik ståa er i dag så trykker det greit fra 40Hz å nedover, og det er på film, på musikk bruker jeg ikke sub.. og dynamikken fra klipsch slik jeg kjenner den er helt fraværende, det skyldes rommet.. Jeg mener jo å ha lest at Triangle skal være riktig så dynamiske stemmer ikke det?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vel slik ståa er i dag så trykker det greit fra 40Hz å nedover, og det er på film, på musikk bruker jeg ikke sub.. og dynamikken fra klipsch slik jeg kjenner den er helt fraværende, det skyldes rommet.. Jeg mener jo å ha lest at Triangle skal være riktig så dynamiske stemmer ikke det?
    Dynamikk er jo selve kjennetegnet til Klipsch. Hvis du mangler dynamikk er det nok ikke nye høyttalere som er løsningen. RF-82 gir mer trøkk enn Triangle Altea. Sikker på at du ikke har koblet høyttalerne i motfase?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg aldri likt klipsch til tross for at jeg har fått demoer med ganske dyrt utstyr både her og der og hjemme hos folk. Triangle høytalerne derimot var kjærlighet ved første blikk/lytt

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvordan da n0stra? siden du har hørt både klipsch og Triangle: hva er bedre med de?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er jeg veldig dårlig på å beskrive lyd, men jeg synes Klipschene ble for masete og likte ikke diskanten på de overhodet. Syntes det skar i ørene og ble nesten redd for hørselen min. Var ikke noe å si på elektronikken heller. De største monoblokkene til Harmon Kardon på det ene oppsettet blandt annet.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi Klipsch er dårlig match med stort sett alt annet enn rørutstyr. Klipsch er vanskeligere enn triangle å matche med elektronikk.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •