Ikon 6 vs Triangle Altea - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Oioi... Dristig. Kjøpe høyttalere uten å høre på dem først. Gratulerer med kjøpet! Spent på å høre hva du synes om dem.

Jeg må bare advare. Når høyttalerne er helt nye ut av boksen så låter de crap. De trenger 200 timer innspilling før de høres sånn nogenlunde ut. I begynnelsen er bassen slapp og diskanten skarp. Bare så du ikke blir skuffet.
    Gratulerer! Kan bare ile til å bekrefte påstanden til flexxo. De låter virkelig ille når man halvt svett og siklende rigger dem opp og kjører de første testene, men fatt mot. Jeg lot dem spille relativt høyt hele dagen mens jeg var på jobb og nå er de betraktlig mer nyanserte. Det er en veldig kvass diskant når de er nye, bassen er heller ikke den dypeste men nå, etter drøyt 2 mnd begynner de å komme på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjoner!

Ja, kanskje det er noe dristig, men det virker som en såpass spennende høyttaler at jeg måtte ta sjansen Sjanser er til for å gripes! Følte dessuten at jeg fikk et såpass bra tilbud at jeg måtte gitt desto mer for samme kvalitet hos f.eks hifiklubben eller andre steder der det er lite rabatt å få.

Noen timer innspilling er jeg forberedt på. Fikk også litt info av selgeren hos norsk hifisenter angående dette. Virker forresten som en meget kompetent fyr! Ifølge han har triangle forbedringspotensiale helt til den runder 700 spilte timer. Da skulle den visst være helt ferdig innspilt. Men den ville absolutt begynne å løsne etter 150 timer, postod han.

Setter pris på at dere advarer meg... hadde muligens blitt skuffet om jeg lite ante om saken når jeg skulle teste de. Det er tross alt snakk om den del penger, vertfall for meg som er student, og da vil en gjerne sitte igjen med en god følelse. Får virkelig håpe det blir valutta for pengene!! Noe jeg innerst inne virkelig tror.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frankov
    Takker for gratulasjoner!

Ja, kanskje det er noe dristig, men det virker som en såpass spennende høyttaler at jeg måtte ta sjansen Sjanser er til for å gripes! Følte dessuten at jeg fikk et såpass bra tilbud at jeg måtte gitt desto mer for samme kvalitet hos f.eks hifiklubben eller andre steder der det er lite rabatt å få.

Noen timer innspilling er jeg forberedt på. Fikk også litt info av selgeren hos norsk hifisenter angående dette. Virker forresten som en meget kompetent fyr! Ifølge han har triangle forbedringspotensiale helt til den runder 700 spilte timer. Da skulle den visst være helt ferdig innspilt. Men den ville absolutt begynne å løsne etter 150 timer, postod han.

Setter pris på at dere advarer meg... hadde muligens blitt skuffet om jeg lite ante om saken når jeg skulle teste de. Det er tross alt snakk om den del penger, vertfall for meg som er student, og da vil en gjerne sitte igjen med en god følelse. Får virkelig håpe det blir valutta for pengene!! Noe jeg innerst inne virkelig tror.
    Når studiene blir tøffe og du trenger litt avslapping, lener du deg tilbake i godstolen og får verdens beste avslapping. Nyting av god musikk fra ett par flotte høyttalere. Du blir ikke misfornøyd:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lenge !

er ikke det usedvanlig lenge med 6-700 timer?
    syns det hørtes voldsomt ut.

at Altea er en LEKKER høytaler det er sant, vill gjerne høre på dem, men hvor har de desse i oslo?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    er ikke det usedvanlig lenge med 6-700 timer?
    syns det hørtes voldsomt ut.

at Altea er en LEKKER høytaler det er sant, vill gjerne høre på dem, men hvor har de desse i oslo?
    Det er usedvanlig lenge, men det er det importøren anbefaler. Til Celius ESw blir det faktisk anbefalt 800 timer.

Men den som venter på noe godt osv....:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

osv osv

men hvor kan jeg høre vidundrene i oslo?

800 timer er ikke noe heft det men over 36 døgn er jo lenge får sette dem på og dra på en lang ferie kanskje :-D

sette dem på om nettene osv vel.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    men hvor kan jeg høre vidundrene i oslo?

800 timer er ikke noe heft det men over 36 døgn er jo lenge får sette dem på og dra på en lang ferie kanskje :-D

sette dem på om nettene osv vel.
    Nærmeste blir vel Norsk Hifi Center i Drammen, om ingen her på forumet kan tilby en demo til deg?

http://www.audioart.no/index.php
    http://www.norskhificenter.no/index.asp
    http://www.maxwell.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Når studiene blir tøffe og du trenger litt avslapping, lener du deg tilbake i godstolen og får verdens beste avslapping. Nyting av god musikk fra ett par flotte høyttalere. Du blir ikke misfornøyd:-D
    Ja, jeg gleder meg. Deilig å vite at jeg har noe skikkelig å kose meg med både på hjemmekino- og musikkfronten utover vinteren. For vinteren er skummelt lang i Trøndelag. Hva skulle en gjort uten lyd og bilde!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir helt svett bare av at noen kjøper fra noen anbefalinger, bl. a meg? Jeg må høre absolutt alt og teste flere grundig hjemme til slutt... Men med Triangle bommer du ikke mye uansett...

Jeg hadde problemer med skarp diskant med mine tidligere høyttalere og var litt nervøs for at Triangle hadde samme problem. Det viste seg å være ubegrunnet. De låt engasjerende men ikke skarpt...

Ja Halvard er en meget hyggelig mann. Han sa han har testet alt mulig hjemme før han startet bedriften.. Ordenlig freak..Dessuten er han ærlig til å være selger og rakker ikke ned på produkter andre selger.

Triangle kan også høres hos Best HiFi i Drammen også. Geir er også minst like hyggelig og har mange produkter og et godt lytterom. Flott butikk. Synd for han at han ikke kan selge med samme rabbatter som importørene.

Gratulerer med valget!!

Hilsen x-trønder (skaun).

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg hadde problemer med skarp diskant med mine tidligere høyttalere og var litt nervøs for at Triangle hadde samme problem. Det viste seg å være ubegrunnet. De låt engasjerende men ikke skarpt...
    Jeg hadde trøbbel med litt skarp diskant i begynnelsen, men det forsvant som dugg for solen da jeg byttet fra 4 kvadrat kobber med PVC høyttalerkabel til 2 kvadrat forsølvet kobber med teflon. Det kan være et hot tips hvis det ikke låter pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Jeg hadde trøbbel med litt skarp diskant i begynnelsen, men det forsvant som dugg for solen da jeg byttet fra 4 kvadrat kobber med PVC høyttalerkabel til 2 kvadrat forsølvet kobber med teflon. Det kan være et hot tips hvis det ikke låter pent.
    Takker for tipset. Skal i utganspunktet biampe ved bruk av kabler fra supra, nærmere bestemt rondo 4x4. Får håpe at de funker. De skal trekkes over med nylonstrømpe og bananplugger skal loddes på. Lyden er selvsagt viktig, men en kan ikke glemme utseende heller

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dessuten er han ærlig til å være selger og rakker ikke ned på produkter andre selger.
    Dette er en egenskap som SVÆRT få selgere i bransjen har! I mine øyne skaper det bare respekt! Ihvertfall hvis de er så ærlige å si at kanskje ett produkt fra en annen leverandør ville passet bedre. (Nå mener jeg matching av komponenter). Det er det ihvertfall ikke mange som gjør.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette er en egenskap som SVÆRT få selgere i bransjen har! I mine øyne skaper det bare respekt! Ihvertfall hvis de er så ærlige å si at kanskje ett produkt fra en annen leverandør ville passet bedre. (Nå mener jeg matching av komponenter). Det er det ihvertfall ikke mange som gjør.
    En selger som anbefaler produkter fra konkurenten foran sine egne, er vel neppe en god selger uansett hvor bra det måtte være for forbrukeren. :neutral:

Mener selv at selger kan opplyse en kunde om negative sider med et annet produkt, dersom det grunnlag for det og det er gjort på en sakelig måte. Målet bør være at kunden til syvende og sist skal bli fornøyd, og selger selvfølgelig skal tjene noen kroner på det underveis...

Er et par selgere i Oslo som definitvt skiller seg ut fra mengden....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En selger som anbefaler produkter fra konkurenten foran sine egne, er vel neppe en god selger uansett hvor bra det måtte være for forbrukeren. :neutral:

Mener selv at selger kan opplyse en kunde om negative sider med et annet produkt, dersom det grunnlag for det og det er gjort på en sakelig måte. Målet bør være at kunden til syvende og sist skal bli fornøyd, og selger selvfølgelig skal tjene noen kroner på det underveis...

Er et par selgere i Oslo som definitvt skiller seg ut fra mengden....
    Poenget mitt er at mange selgere sier at deres produkter er best uansett. F.eks du skal ha ny dvd-spiller, forsterker, cd-spiller eller annet. Uansett hva slags høyttaler du har fra før, så er jo deres produkt best i verden. Personlig liker ikke jeg slike selgere og tar avstand med en gang da. En selger må kunne være litt objektiv, selv om de selvfølgelig skal forsøke å få prakket på oss konsumenter mest mulig av det de selger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det søren meg Triangle på meg også woppah!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, hvilken modell? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt meg celius ESW og noxa major ES i bordeaux men fyren solgte meg faktisk ned til Antal ved å si at det var null forskjell, bare 5000 kroner prisforskjell Hehe.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Hadde tenkt meg celius ESW og noxa major ES i bordeaux men fyren solgte meg faktisk ned til Antal ved å si at det var null forskjell, bare 5000 kroner prisforskjell Hehe.
    Hørtes rart ut men selgeren er vel virkelig en av det sjeldne slaget som spiller med åpne kort? Hadde selv tenkt meg om to ganger, etter det jeg kan se så er forskjellen på Celius og Antal kun mellomtone-elementet som er størst på Celius. Celius spiller også litt dypere men om forskjellen er verdt 10 laken skal jeg villig sette etpar spørsmålstegn bak.

Vurderte selv Antal men fant den litt "ruvende" for min del, var ute etter en velspillende høyttaler med masse sprut i mellomregisteret og luftig diskant. Føler at innertieren sitter med mine Altea...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Celius er visstnok lagd for det amerikanske marked og har derfor ekte treverk, men finishen skal ifølge selger være kliss lik bare dyrere. Han mente selv at forskjellen i lyd var tilnærmet umulig å legge merke til. Og når en fyr med anlegg til ørtåfnørti tusen samt at han sikkert hadde tjent mer på å selge Celiusene sier dette så trur jeg på det.

Newcomer GjeEsp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt valg nOstra Artig at det begynner å bli noen stykker som har fått øynene opp for Triangle:-D Jeg har hatt mine litt over et halvt år nå og er utrolig godt fornøyd, selvom jeg "bare" har Antal Es utgaven. Hva slags elektronikk skal du bruke på dine nyanskaffelser nOstra?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •