Høyttaler par til 30.000,- (+/-) Tips? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I mitt tilfelle er ingenting fra hfk aktuelt ihvertfall ikke nykjøpt derifra, ingenting med utstyret og gjøre, bare en prinsippsak!

800serien spiller nydelig helt klart, men ikke på en slik måte at de utmerker seg i mine ører!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer S-3EX har også fått en del skryt her på forumet, i tillegg til i pressen. Har lyst til å låne ørene mine til disse selv i nærmeste fremtid. Liker designen godt også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart!! Men de koster 45k, 1.5ganger så mye som budsjettet!

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Rett og slett fordi det er så uendelig mye mer der ute enn det man får fra HFK & HFC:?
    Jeg har svært så sansen for B&W, men synes det er mye annet som har en stil jeg liker bedre, til samme prisen.
    Jeg ser poenget ditt Mye tøft å få tak i som også skiller seg litt ut. Men hvordan er mulighetene til å få lyttet til alle disse merkene? Er det butikker med showrooms i landet? Eller baserer man seg da mest på andres erfaringer/tester etc?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig mange butikker i norge som selger meget godt utstyr!
    Problemet er at de små entusiast butikkene havner i skyggen av store kjeder som hfk og hfc som reklamerer i alt av store magasiner slik at forbrukeren vil se de som gode alternativ.

Leter du litt rundt på forumet vil du finne mange mange butikker som er kjent for både gode varer og ikke minst vil de mest sannsynlig ha en service vanlige kjeder kan se langt etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali MS4? Disse fås jo brukt for rundt 30k, disse høytalerne spiller HELT fantastisk.

Har hørt de sammen med min McIntosh MC252og på Palladium monoblokker. CD-spiller var McIntosh.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tråla brukt/demo markedet etter sånne.
    Disse krever dog og stå endel i fra veggen, vi hadde de 60-70cm fra før de spilte bra.

Disse er jo også herlige og se på.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    I mitt tilfelle er ingenting fra hfk aktuelt ihvertfall ikke nykjøpt derifra, ingenting med utstyret og gjøre, bare en prinsippsak!

800serien spiller nydelig helt klart, men ikke på en slik måte at de utmerker seg i mine ører!
    Til det første: Er det en prinsippsak fordi du ikke liker kjeder generelt, eller kan du utdype det bedre?

Til det andre: Dersom du fikk velge på den hyllen hvor du kunne bruke inntil 100.000,- på et høyttalerpar, hva ville alternativene være for deg?

Nysgjerrig

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Til det første: Er det en prinsippsak fordi du ikke liker kjeder generelt, eller kan du utdype det bedre?

Til det andre: Dersom du fikk velge på den hyllen hvor du kunne bruke inntil 100.000,- på et høyttalerpar, hva ville alternativene være for deg?

Nysgjerrig
    Det har ingenting med kjeder og gjøre nei Stapedius, det har med den generelle service holdningen hfk viser, hver eneste gang jeg er innom må jeg nesten true til meg en av betjeningen for og få et snev av hjelp, og når jeg legger frem en problemstilling så kan du være sikker på at jeg ikke får et svar, men isteden så får et arrogant blikk og beskjed om at a) bruke mer penger på dyrere utstyr så løser ting seg.

b) grunnen til problemet/utfordringen er at jeg har utstyr som ikke er hentet fra deres utvalg.

For ikke snakke om at deres svar på rabatt er et klissete drops innpakket i plast!

Vel det var dagens utblåsning fra min side Ikke noe vondt om de som velger og handle der, men for meg har det blitt en prinsipp sak

For 100k hadde jeg antageligvis sett meg ned og lett etter hver eneste leverandør jeg kunne oppdrive for så og ta kontakt med en etter en for å høre hva de kan tilby meg, steg 2 i denne prosessen er hjemlån! Dette fordrer at jeg hadde hatt elektronikk som hadde rettferdigjort høytalere i en slik prisklasse. Slik som situasjonen er nå hadde det blitt en 50/50 fordeling.

Men siden du spør etter høytalere i 100k klassen her er noen favoritter jeg ser for meg som aktuelle?

Array 1400
    Usher Dancer
    ML Summit
    Jmlab Alto Utopia
    Klipsch Palladium når de kommer
    Elac FS 609 X-PI

Og ja, jeg er stor fan av Dali Helicon og Euphonia, men de måtte jeg ha kjøpt brukt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utdypning Pahf!

Når jeg er nysgjerrig så stiller jeg gjerne litt provoserende spørsmål, for da engasjerer det mest

Jeg har handlet av HFK tidligere (noen år tilbake) og da fikk jeg god service og god rabatt på varene jeg kjøpte. Slik jeg forstår/erfarer så har tidene forandret seg. Ikke så lett nå for tiden. Tror de små foretakene har en annen holdning enn de store, selv om de store burde ha bedre spillerom for f.eks. rabatter da de jo handler inn store kvanta. Jeg tror grunnen til forandringen kan ligge i at de ser at salgsvolum er det mest lukrative, dvs betjene mest mulig kunder. På den måten blir det lite rom for personlig service også.. Det kan virke som det er en nulltoleranse til individuelle løsninger/rabbatt etc, men for all del; dette er ikke et angrep på HiFiklubben men en generell observasjon ang de store aktørene generelt og samfunnsutviklingen..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser poenget ditt Mye tøft å få tak i som også skiller seg litt ut. Men hvordan er mulighetene til å få lyttet til alle disse merkene? Er det butikker med showrooms i landet? Eller baserer man seg da mest på andres erfaringer/tester etc?

Det handler ikke om å skille seg ut, men å finne den typen presentasjon du er ute etter. Ingen forhandlere ville ha en platform der de kun selger utstyr uhørt til kundene - rett og slett fordi ingen ville fått solgt noe.
    Demo rom er en ting, men hjemlån er det som gjelder. Det mest vesentlige er å prøve komponenter i sitt oppsett i de omgivelsene man skal benytte de, det er noe alle "seriøse" foretninger kan tilby dette - selv uten demorom.

Jeg har ingenting i mot kjeder som sådan, det er en flott måte å kunne tilby gode produkter og service flere steder i landet - med høy sikkerhet siden det er en større organisasjon med god kontakt med leverandørene og gode avtaler. Men dette spillet handler om matching og den beste matchen finner man nødvendigvis ikke hos samme forhandler. Et eksempel er Classe og B&W, som jeg til dags dato ikke har hatt en god demonstrasjon av, trass i utallige forsøk i mange HFK utsalg.

Du demonstrerer jo nettopp poenget pahf påpeker, der folk kun har "hørt om" de store kjedene fordi de er synlige i terrenget for folk flest. Mange entusiaster har tilegnet seg mye informasjon og mange referanser gjennom fora som dette eller ved mye research om alternative forhandlere og produkter. Norge er litt ensporet om man sammenligner med noe så enkelt som TAS eller Stereophile som viser helt andre produkter - selv om de henspeiler større markeder har det en viss relevans. I disse bladene får også B&W gode kritikker bare så det er sagt.

Jeg vil ikke tråkke noen på tærne, men vil si at om man prioriterer opplevelsen så bør man undersøke så mye som mulig på forhånd og ikke utelukke noen ting, ei heller kjedene. Man lærer også underveis, jeg vil si at det av samme grunn som nevnt over er en god ide å handle velrenomert utstyr slik at det er mulig å omsette igjen når man tar neste steg videre på stigen og da kanskje uten for det mest etablerte.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg enig med deg Stapedius, de små butikkene yter en service som er helt forskjellig fra de store kjedene, bare ta lsound, soundwave og soundplanet. Alle eksempler på hva virkelig god service er

Dette gjelder forsåvidt også bilstereo, når jeg drev bitte litt aktivt med det gjorde jeg virkelig gode handler med småbedrifter, mens fks bilradiospes fikk jeg ikke så mye som et drops ifra.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg enig med deg Stapedius, de små butikkene yter en service som er helt forskjellig fra de store kjedene, bare ta lsound, soundwave og soundplanet. Alle eksempler på hva virkelig god service er
    Jeg kjøpte min Yamaha DSP Z11 på Lsound og kan bare skryte uhemmet av servicen de ga. Tommelen opp!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Et eksempel er Classe og B&W, som jeg til dags dato ikke har hatt en god demonstrasjon av, trass i utallige forsøk i mange HFK utsalg.

Du demonstrerer jo nettopp poenget pahf påpeker, der folk kun har "hørt om" de store kjedene fordi de er synlige i terrenget for folk flest.
    Jeg må dog si at jeg har hatt en nydelig opplevelse av Classe og B&W på HiFiKlubbens lydrom på Grensen i Oslo. Jeg vet ikke om det er Classe eller B&W som skal ha mest skryt men 802D høyttalerne matchet med ASW855 sub og bakhøyttalere i form av SCMS låt helt glimrende! Dette dreide seg da om Roy Orbisons black and white night live konsert og spesielt låta 'Oh pretty woman' hvor bl.a. Bruce Springsteen var med på gitar i et særdeles langt og godt mellomspill.

Nå ble dette veldig detaljert, men en fantastisk lydopplevelse var det.

Men selvfølgelig: man kan ikke sammenligne uten å ha hørt konkurransen!

Når det gjelder å kun ha hørt om de store kjedene så er det kun delvis riktig for min del. Jeg har hørt om svært mange høyttalere og komponent-merker, lest mye om dem og lest hva folk mener. Jeg har derimot ikke erfart de egenhendig. Når jeg velger B&W så er det pga svært mange gode tester og erfaringer delt av andre, samt at jeg ser det er enkelt å stikke innom en av HiFiKlubbens filialer. Men når det er sagt så skulle jeg selvsagt ønske at jeg fikk utvidet repertoaret og erfart andre løsninger.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse må med på lista!
    Meget bra høyttalere Swans F2.2

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg Rogema! F2.2 fortjener en plass på lista.

For min del er de litt for store, men det finns garantert andre som vil kunne nyte godlyd fra disse i mange år!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder å kun ha hørt om de store kjedene så er det kun delvis riktig for min del. Jeg har hørt om svært mange høyttalere og komponent-merker, lest mye om dem og lest hva folk mener. Jeg har derimot ikke erfart de egenhendig. Når jeg velger B&W så er det pga svært mange gode tester og erfaringer delt av andre, samt at jeg ser det er enkelt å stikke innom en av HiFiKlubbens filialer. Men når det er sagt så skulle jeg selvsagt ønske at jeg fikk utvidet repertoaret og erfart andre løsninger.
    Det var ikke før jeg oppdaget avforum at jeg og begynte og se utenfor hfc og hfk Men når jeg først fikk se hva de andre tilbyr går jeg ikke tilbake

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må ikke glemme :
    Klipsch RF-63
    19000,-
    -400x400-jpg

Klipsch RF-83
    25000,-
    -400x4008-jpg

Klipsch Heresey III
    20000,-
    -400x400h-jpg

Klipsch Cornwall
    38000,-
    -400x400corn-jpg

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømme høyttaleren min er: Monitor Audio GS60

28 000 hos Hifihuset i Bærum, men ringer du så får du sikkert ein godpris

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Lønnsøkning!!

Helt klart!! Men de koster 45k, 1.5ganger så mye som budsjettet!
    Regner med at trådstarter har fått lønnsøkning siden tråden startet i 2006. Derfor burde et større budsjett på 1,5 gangen gå lett!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber han i helsevesenet har han vel gått nedover