Høyttaler par til 30.000,- (+/-) Tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 103
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøper du Quadral Aurum Vulkan vil du neppe angre, lillebroren til en brøkdel av prisen er heller ikke værst. Jeg har vurdert begge i lang periode, de imponerer meg mer og mer for hver gang jeg lytter til dem.. og for en dypbass?!?!

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde også ta en titt på Patos Symphonic III AMT. Disse spiller helt utrolig flott! De slo ut diamant diskanten til B&W i Fidelity..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonus faber!

Er så enig i det ass. Cremona, for en høyttaler! Men igjen, er jo utrolig mye å velge mellom i den klassen da...Eller elektrostat fra Martin Logan!
    Har ikke hørt den, men Morten Design Miles trur jeg er helt rått! Burde du sjekke ut. trur de har en høyttaler som heter Miles II som er rett under 40000.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er "grombass" man er ute etter så skulle jeg likt å vite hvilke høytalere som har samme dypbassen som mine Mirage OM5.
    Har aldri hørt høytalere med "grommere" bass i prisklassen opp til 44000kr.
    Og Vulcan og Montan fra Quadral har jeg selv testet med stereoforsterker på 2x200w. De er ikke i nærheten i det hele tatt når det gjelder bass !

Skal man først kjøpe skikkelige høytalere til stereobruk så er jeg ikke i tvil i det hele tatt: INGENTING kan måle seg med Martin Logan. (tenker da spes. på Vantage og ikke minst Summit.)
    Elektrostater har en så til de grader helhet i lydbildet at man får ståpæls !

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med elektrostater er en stor smaksak, mange kan ikke fordra lyden dem gir. Inkludert dens "elendige" spredning. Jeg er dog super-fan selv. Det at Mirage OM5 spiller noe særlig dypere enn Quadral sine store har jeg vondt for å tro. Jeg står iallefall for mitt vedr. det, til det motsatte er bevist.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God mandags morgen.. :-)

De høyttalerene som jeg event måtte velge trenger ikke nødvendigvis å ha den grommeste bassen.
    Det har jeg en søt, liten sub som tar seg av..

Quadral ja..
    kid: Er det slik at om jeg tar meg en tur til Larvik, så er det altså mulig å få en demo av disse? -vet du om han har Quadral Aurum Titan inne?
    Om det blir Quadral, så blir det nok Aurum Vulkan - men gud så lyst jeg har til og høre på Titan! :-D

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    usher er absolutt et merke du bør titte/ høre på!

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Det at Mirage OM5 spiller noe særlig dypere enn Quadral sine store har jeg vondt for å tro. Jeg står iallefall for mitt vedr. det, til det motsatte er bevist.
    Begrepet dypbass var feil å bruke, ved at man da kan tro at jeg mener at de spiller dypere.....min feil !

MEN:

Jeg har selv testet Mirage OM5 opp mot Quadral Vulcan med samme forsterker....
    Ved begge tester ble forsterkeren stilt til "flatt", men på Mirage så har du muligheten til å skreddersy bassen etter rom/smak. Dette gjør du ved at du stiller på level og frequency controllene på baksiden av høytaleren.
    OM5 har forresten innebygd 250W Mosfet forsterker i hver høytaler som driver kun bassene.

Etter å ha testet dem opp mot hverandre så var konklusjonen at Quadral var en nøytral høytaler med relativt lite bass i forhold til Mirage OM5 som ga mer i bassområdet. Mirage opplever jeg som litt tilbakelent i mellomtonen enn Quadral.

De jeg har snakket med om Quadral Vulcan sier at den kan oppleves som at den er for nøytral på bassområdet.
    (ref. Emtech, Gjøvik og Euronics, Raufoss.) En av dem jeg snakket med anbefalte faktisk Montan fremfor Vulcan ift kvalitet/pris.

Har du forresten testet OM5 ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt begge:wink:
    Quadral spiller dypt, 20hz føles som en lek for dem etter hva jeg kan oppfatte.

Newcomer gnokleby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du burde høre på Dynaudio Special 25. De spiller relativt dypt og har en meget detaljert topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så mye snakk om kun bass? Er jo masse annet en må ta hensyn til enn kun bassen til høyttalerene...
    Regner med, siden du (trådstarter altså) har tenkt til å gå for kun et 2-kanals oppsett, at du hører en del på musikk også?
    Hvis jeg skulle bytta ut til kun 2-kanals så ville jeg droppa sub og lagt pengene kun i en stereoforsterker og et par gode høyttalere.
    Hva slags musikk hører du på? Det er jo helt klart viktig å tenke på når du skal velge. Og siden du bytter ut forsterker også, ikke glem at den er minst like viktig som valg av høyttalere, og blir antakelig dyrere også.
    Som oftest så får en hva en betaler for, du må bare velge det parret hvor mesteparten av ressursene er satt av til det du er ute etter. Cervin vega for høyttspillende-bass-elskere, mens klassisk-elskere ville heller gått for et par Audio Physisc Avanti ( Bare et eksempel, pris ikke tatt i betrakning=))

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lynet
    Hvorfor så mye snakk om kun bass? Er jo masse annet en må ta hensyn til enn kun bassen til høyttalerene...
    Regner med, siden du (trådstarter altså) har tenkt til å gå for kun et 2-kanals oppsett, at du hører en del på musikk også?
    Hvis jeg skulle bytta ut til kun 2-kanals så ville jeg droppa sub og lagt pengene kun i en stereoforsterker og et par gode høyttalere.
    Hva slags musikk hører du på? Det er jo helt klart viktig å tenke på når du skal velge. Og siden du bytter ut forsterker også, ikke glem at den er minst like viktig som valg av høyttalere, og blir antakelig dyrere også.
    Som oftest så får en hva en betaler for, du må bare velge det parret hvor mesteparten av ressursene er satt av til det du er ute etter. Cervin vega for høyttspillende-bass-elskere, mens klassisk-elskere ville heller gått for et par Audio Physisc Avanti ( Bare et eksempel, pris ikke tatt i betrakning=))
    trådstarter har sagt at bassen ikke er så viktig i denne sammenhengen. han har en sub med 21" element som skal ta seg av de dypeste frekvensene.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tjohei!

Har du elektronikk og må velge høyttaler etter det, eller kan du også bytte det? Blir litt feil å "velge" høyttaler for deg uten å vite hva du har tenkt på elektronikk-siden.

Hadde forøvrig besøk av et lite Naim-oppsett, som fikk yppe seg på Helicon.
    Oh my god for en herlig lyd. Forsterkeren ble litt for liten, men leverer en nydelig lyd i samspill med cd-spilleren. Na(i)m,na(i)m

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hadde forøvrig besøk av et lite Naim-oppsett, som fikk yppe seg på Helicon.
    Oh my god for en herlig lyd. Forsterkeren ble litt for liten, men leverer en nydelig lyd i samspill med cd-spilleren. Na(i)m,na(i)m
    Offtopic: Hvem selger Naim i Norge? Har hørt mye godt om sakene deres...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt hva du mente nå Fabian... Jeg syntes bare det ble litt for mye fokusering på bass alene, sub eller ikke. At de som argumenterte for høytallere for det meste refererte til hvor god bass det var i de...mulig jeg formulerte meg litt galt.
    Men en annen ting også, kan det ikke bli vanskelig å integrere en så stor sub i lydbilde når en hører på musikk? Forbinder slike subber mest med film. Mulig jeg er på jordet her, men jeg mener nå i hvertfall at til musikk oppnår man best resultat uten subben...?

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 30 k ville jeg valgt Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand. Eller storebroren til 38000,-

Begge disse er meget kritikerrost og finishen upåklagelig.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Lyric Hifi forhandler Naim i norge. Disse er blant produkter som ikke har den største omtale i moderlandet men enorm i uk.

Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand selges forøvrig hos www.stereofil.no Anbefaler deg å lytte ett øre til disse.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Naim finner du her:

http://www.lyrichifi.no

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric VAR importør og selger av Naim. Nå er det Ljudtema etter at Naim ville prøve en annen importør. Forøvrig har de ogsåå agenturet i Sverige hvor Naim er en del større.

Angående høyttelere. For 30000 finnes det utrolig mange høyttalere å velge i. Både nytt og brukt.

Hvor stort er rommet?
    Hva slag musikk lytter du til?
    Krav til design på høyttalerne?
    Nytt eller brukt?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •