hva mener dere er det råeste høytalerne til film?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RF7 ble nevnt tidligere i tråden, og det er så absolutt en finfin hjemmekinohøytaler. Jeg har de selv, og i den prisklassen er det fint lite jeg ville ha byttet de ut med. De har fått stempelet "dynamikbomben" av fler fagskrifter og blandt mange hjemmekinoentusiaster som ikke driter penger, så er klipsch sin rf serie noe som kommer varmt anbefalt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så JBL Array var nevnt her. Har ikke hørt de selv, men tror det kan blir fantastisk bra med et slikt i hjemmekino. Må få meg en demo av de snart...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja!

Har hørt/sett Black Hawk down med surround Projekt array fronter senter og subb hvor frontene fikk kreftene sine fra hver sin McIntosh MC1201 Surround og senter ble drevet av noe McIntosh det også men husker ikke hvilke modeller, og det er det Råeste jeg noen sinne har hørt.

Subben i serien er ganske sykt god og det var et enormt kick i nedre mellomtone ettersom 14" fungerte som Mellomtoneelementer.
    senteren er også vanvittig skuddene i filmen var som å stå med Ag3en på skytefelt i indre troms bortsett fra at her var det ingen hørselværn og for første gang i mitt liv begynte jeg å lete etter fjernkontrollen for å skru ned lyden!!!!! som bakhøytalere hadde de brukt JBL sine jubeleums høytalere so gjorde en god jobb men hadde nok vert ennå bedre med samme serien rundt hele.

Kanskje noen andre her som hørte det hele når det sto oppstilt hos CenterKjeden i oslo, rett over Guinerius.

De satte også på et par låter av Ramstein som hørtes vanvittig ut, Trøket fra Live konsert blandet med lydkvalitet og nada forvrengning.

Har hørt dem live men lydmessig ville jeg heller sitti der noen timer

Så Klipch som jeg også har hørt er kjempebra i kino ingen tvil om det, (det er ikke uten grunn horn blir brukt i kinoer uansett) men jeg vill påstå at om du ikke går for de dyrere kino løsningene deres får du ikke like mye morro som fra JBLene. eventuelt kunne kanskje en 7.1 med kunn de største Klipchene gjøre seg, ideelt sett skal jo høytalerene være jevnstore i kino også.
    Men dette er uansett i mine ører begge noe av det beste om man kunn skal ha kino. Arrayen er noe bedre på musikk enn Klipch mener nå jeg men har ikke hørt den på rolig musikk.

Si fra når du har kjøpt og komm med bilder da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noen av det viktigste! Uansett hvilke høyttaler par du kommer fram til, MÅ du prøve dem i rommet du skal brukte dem i. Plassering og rommet er noen av det viktigste for å få god lyd. Dette handler mye om at høyttalere sprer lyden forskjellig. Dermed burde du få om mulig prøve dine valg samtidig og switche fram og tilbake. Dette er klart lettere hvis du kjøper fra butikk, men i prisklassen du ser på høyttalere burde det kunne gå.

Jeg ville nok ha lagt minst penger i bakhøyttalerne, i hjemmekino trenger man ikke høre alt så klart. Viktigste er at du har følelsen at det er noen bak deg.God senter er viktig! For store deler av lyden kommer herfra, som mesteparten av dialogene. Kjenner ikke til du subbene du har, men noen kraftige subber kan lette jobben til frontene. Dermed trenger ikke du å ha fronter med så store elementer.
    Front høyttalerne er selvsakt viktige.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    ENIG!!!! edit: Vekt, 236kg pr stk vistnok!
    hehe,litt dumt å bruke alt på frontene eneste

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er ikkje enkelt de her,men det ser nok ikkje ut som om eg blir ferdige før jul,så eg har litt tid på meg enda..skal se om eg får til noe bilde greier seinere,men er ikkje heil inni detta greiene ennå..:lol:

håpet på å få meg en omvisnig på speakercraft starlet om et par uker,og se hva de duger til.
    kansje arrayene framme og starlet 6 bak,ka tror dere om det? ;-)
    da er det jo sjangs for å spille god musikk i tilegg til god filmlyd

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du først et slikt budsjett bør du finne forsterkere som matcher høyttalerene du kjøper også. Du bør og vurdere SVS-subber i oppsettet ditt. Kikk på L-Sound.

Du bør ta noen runder og høre på høyttalere. Det er slett ikke sikkert at det behøver å bli så dyrt som du skisserer. Det viktige er å finne høyttalere en liker og god elektronikk til å drive dem. Dessuten bør en god kino ha godt bilde, og det kan også fort koste litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har også et THX Ultra sett som kanskje er verdt å kikke litt på?

THX Ultra2

eller RF-83 systemet, og gjerne utvide til to suber:

RF-83 Home Theater

Skal være mer enn nok guffe i dette

Om ikke anner Project array et meget godt alternativ, men det koster dog deretter.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er budsjettet og du i det hele tatt klarer å oppdrive et par D2 så er det vel ikke noe å lure et sekund mer på. De har ikke noe dynamisk tak og spiller akkurat så høyt du holder ut, og en god del til.

Men subene dine kommer til å gi seg sånn ca litt før de når anklene til D2.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

D2

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om det er budsjettet og du i det hele tatt klarer å oppdrive et par D2 så er det vel ikke noe å lure et sekund mer på. De har ikke noe dynamisk tak og spiller akkurat så høyt du holder ut, og en god del til.

Men subene dine kommer til å gi seg sånn ca litt før de når anklene til D2.

Enlighten me.

Kan du skrive det fulle navnet Snickers, hørtes ut som en veldig god høytaler men dette med at subbene gir seg før de når anklene til D2 ? fortell.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Enlighten me.

Kan du skrive det fulle navnet Snickers, hørtes ut som en veldig god høytaler men dette med at subbene gir seg før de når anklene til D2 ? fortell.
    Usher Audio Ultimate D2.

Usher Audio Ultimate D2 by Response Audio

Bildene med barna illustrerer at dette ikke er bokhyllehøyttalere...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -
    Jeg holdt på å si disse sett i lys av hva du har navngitt tråden (JBL K2):

-jbl-k2-jpg

Men selv brukt (om mulig), blir det nok et komplett oppsett utenfor rekkevidde. 200k i budsjett sier du? Bruk 10-20k på å bytte subwoofer i allefall. Finnes mange artige alternativ med et slikt budsjett, men både JBL og Klipsch har hornhøyttalere som er morsomme til film. Med de prisene vi får på Focal i Norge, burde du kunne få et skikkelig Utopia oppsett til under 200k. Mange undervurderer GOD lydkvalitet til film, og et slikt sett gir deg referanselyd med en enorm luftighet og tilstedeværelse.

Det viktigste er i allefall at du selv hører på litt alternativer. Med et så høyt budsjett bør du finne noe som passer deg perfekt fra første stund. Pass på at du finner en produsent som leverer en god matchende senterhøyttaler.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huska at e så hjemmekinoen til Fabio for en 5-6 år siden..
    Ha ML statement foran (elektrostater med 2 basstårn x 4 12 tommere )
    Bak Infinity IRS V Foran ML senter og på siden ML sequel.
    Hadde vært rått og hørt på:-) Hadde jo fullt Krell oppsett og..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVa med å gå for B&W 802D i front, B&W HTM1D center og B&W 805s som bakhøyttalere. Dette blir det 185000kr for, og lydkvalitetsmessig er det i en super klasse. Ta en titt på centern:

B&W HTM1D Senterhøyttaler

Dette er den viktigeste høyttalerene i et hjemmekino oppsett (syns jeg). Men den må stå i stil med resten. Vil du ha mer dypbass, så kommer du langt med SVS plus/2 til 13000kr!!

EDIT: Selv ville jeg nok gått for KLIPSCH RF-83, og center og bakhøyttalere som passer til denne. Dette koster rundt 50000kr!! Og låter helt villt rått! Men klipsch er relativt sær på forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne serien tror jeg er ganske optimal når det kommer til filmlyd:

HiFi & Home Cinema Speakers - Bowers & Wilkins United Kingdom

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Enlighten me.

Ser jo det er postet noen bilder allerede.

De heter Usher Compass D2, kort og godt. Du finner den under

Diskanten er en TAD 4002 i et matchende horn. Dette er en av verdens desidert beste kompresjonsdrivere og har 4" berylliumsmembran koblet til en 4" talespole. Den jobber fra 700Hz og opp. Under dette har den 2 15" i bassrefleks pr side. Dette er av en type med svært lav dynamisk kompresjon. Systemet har en følsomhet på 98dB ved 1W, noe som betyr at 120dB passeres med noe rundt 150W forsterkereffekt. Da er det fortsatt en god del å gå på, og den nominelle effekttåligheten er på 200W.

Systemet har en shipping vekt på omkring 630kg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kikket på dem.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ser jo det er postet noen bilder allerede.

De heter Usher Compass D2, kort og godt. Du finner den under

Diskanten er en TAD 4002 i et matchende horn. Dette er en av verdens desidert beste kompresjonsdrivere og har 4" berylliumsmembran koblet til en 4" talespole. Den jobber fra 700Hz og opp. Under dette har den 2 15" i bassrefleks pr side. Dette er av en type med svært lav dynamisk kompresjon. Systemet har en følsomhet på 98dB ved 1W, noe som betyr at 120dB passeres med noe rundt 150W forsterkereffekt. Da er det fortsatt en god del å gå på, og den nominelle effekttåligheten er på 200W.

Systemet har en shipping vekt på omkring 630kg.

Det er uten tvil en enorm høytaler, men er det ikke noe uvanlig å ha en 4" horndiskant kombinert kunn med 15" elementer? er ikke overgangen der noe voldsom?

26,000,- dollar, ikke engang 200,000,- norske kroner, det er jo noe mindre enn de så berømte JBL K2. Er D2 en av de beste høytalerne i dine ører snickers?

Vet mangt spennende du snickers regner med å se deg på stand i Horten til helgen.

Tror du forresten det er sannsynlig at vår trådstarter her har muligheten til å finne noen slike til en pris som kan komme under budsjettet hans? og du ville vel kanskje ikke brukt dine egne Midgard blokker på disse, det er jo strengt tatt en litt annen prisklasse mener jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,nei man hadde jo ikkje kommet så langt med 200k hvist jeg hadde gått for Usher Compass D2 ser jeg :-D

men er det noen norske forhandlere som selger usher?søkte på b&w ct800 serien på hifi klubben,men fant de ikkje?
    og hvor langt kommer jeg med forsterkerene som jeg har,klarer de f.eks.klipsh rf-83 og jbl 1400 array?

eller bør jeg uansett få noe mer krefter hvist valget havner på noen av disse?

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe her kunne passe:

Swans Speaker Systems - Speaker Systems

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å være guru eller å ha hørt alt på markedet, så er jeg litt betenkt over prosjektet her.
    Med 200 K for bruk på høyttalere virker det for meg som om at du vil ha litt "ubalanse" i anlegget ditt når jeg ser på resten. Det vil kanskje være viktigst å finne en god balanse i hele oppsettet slik at dette er balansert og at alle komponentene yter "likt". Med mine kunnskaper ser det det ut som at høyttalerene vil være noen hakk "større" enn resten med en slik fordeling av innsatsen på komponentene.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •