Kraftverkforsterker til clsc-215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kraftverkforsterker til clsc-215

Hei. Jeg har cv clsc-215 nå, jeg har lyst på en ny effektforsterker/forsterker til å drive dem fullt ut. Jeg vil ha mye bass og høy lyd, jeg har brukt Behringer EP2500, det funker, men funker dårlig i store rum spilte ikke noe høyt sellom elementene jobbet og bassen var helt borte, så nå vil jeg ha bedre. Jeg skal bruke 10 000 kr på forsterker/effektforsterker, er det noen som har no bra forslag? Jeg vil ha en forsterker som tåler at et element blir sprengt. Det tålte ikke Behringarn. Jeg har ikke råd til å kjøpe enda så jeg må bare få solgt litt først til jeg får råd.

Jeg har noen forsterkere jeg ser litt på men jeg vet ikke om alle klarer 215 bra her kommer følgende forsterkere.

Carver PX1450. (kjøpe brukt)

VINCENT SP-991 (kjøpe brukt)

MIDGARD AUDIO OBERON 6.1 (kjøpe brukt)

ADVANCE ACOUSTIC MAP-407 (kjøpe brukt)

cerwin vega A2.6KW forsterker.

Eller brokoble nad 272 og 372.

Dere som har noe av dette, kunne ikke dere sakt litt om di forskjellige tingene.

Jeg takker på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilsøk!

Kryssbytt høyttalerene og se om feilen flytter seg over til den andre høyttaleren! Hvis feilen ikke følger høyttaleren så er det noe galt med elektronikken.

Kryssbytt signalet inn på effektforsterkern, flytter feilen seg over til den andre høyttaleren så er det noe galt med mixebordet.

osv.......

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for tipset

Tusen takk for tipset. Jeg husker ikke åssen man lager en ny tråd så da lager jeg den her. Her kommer det jeg spørr om .

Hei. Jeg har cv clsc-215 nå, jeg har lyst på en ny effektforsterker/forsterker til å drive dem fullt ut. Jeg vil ha mye bass og høy lyd, jeg har brukt Behringer EP2500, det funker, men funker dårlig i store rum spilte ikke noe høyt sellom elementene jobbet og bassen var helt borte, så nå vil jeg ha bedre. Jeg skal bruke 10 000 kr på forsterker/effektforsterker, er det noen som har no bra forslag? Jeg vil ha en forsterker som tåler at et element blir sprengt. Det tålte ikke Behringarn. Jeg har ikke råd til å kjøpe enda så jeg må bare få solgt litt først til jeg får råd.

Jeg har noen forsterkere jeg ser litt på men jeg vet ikke om alle klarer 215 bra her kommer følgende forsterkere.

Carver PX1450. (kjøpe brukt)

VINCENT SP-991 (kjøpe brukt)

MIDGARD AUDIO OBERON 6.1 (kjøpe brukt)

ADVANCE ACOUSTIC MAP-407 (kjøpe brukt)

cerwin vega A2.6KW forsterker.

Eller brokoble nad 272 og 372.

Dere som har noe av dette, kunne ikke dere sakt litt om di forskjellige tingene.

Jeg takker på forhånd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA 6.1 er tydeligvis en konge effektforsterker på CV. Men du trenger en god forforsterker, og da blir det fort litt kostbart.

Om du venter litt, så folk for testet de nye CV forsterkerene så hadde det vært det beste. 2 av den minste burde spille så hatten blåser av (da i brokobla modus). Da snakker vi 800watt i 8ohm . Og er de laget skikkelig, så har de di strømreservene som trengs for å drive CV cls 215 til heldundrende nivåer.

NAD 372+272 blir for svakt på 215. Den komboen passer for cls 15 og ned.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard Oberon 6.1 spiller som pokker på CV!
    Selv bruker jeg bare en gammel NAD 114 som forforsterker, å er strålende fornøyd med lyden.
    I surround bruker jeg HK AVR-7000 som forforsterker (MA koblet på pre out front)
    Å hvis det hjelper mye med god forforsterker så tørr jeg nesten ikke tenke på å bra det hadde spilt

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Men jeg har fått ett bra tilbud av en fyr som skal selge carver PX1450 og NAD C160 preamp til 5500kr, er det billig? bør jeg kjøpe det? Hvor gammel er di forsterkarne?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har fase feil synes jeg. Gjør som over. Sjekk alle kablinger spesiellt mellom forsterker og høyttalere. Kjør balance over til en høyttaler å hør etter om bassen endrer seg.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    ok. Men jeg har fått ett bra tilbud av en fyr som skal selge carver PX1450 og NAD C160 preamp til 5500kr, er det billig? bør jeg kjøpe det? Hvor gammel er di forsterkarne?
    Tror det er et veldig godt kjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •