hvor høyt spiller CV 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 189
    Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor høyt spiller CV 215

hei

lurer på hvor mange db det er mulig å få cerwin vega clsc 215 til å spille?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på din signatur når engang du får barn og har naboer selv !

Ellers, ja, det kan du regne ut ved å ta driftseffekten ved 96 db/ 1 meter (står i tekniske data) og da doble driftseffekten og legge 3 db til opp til belastbarhet, da får du et teoretisk resultat.
    Altså f.eks. :
    2 watt 96 db/ 1 meter
    4 watt 99 db
    8 watt 102 db
    osv...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som da vil se omtrent slik ut. Tok et kjapt utgangs punkt i to "delvis like" konstruksjoner men med forskjellige spesifikasjoner.

Infinity SM-155

102db 1w (1 meter)
    105db 2w
    108db 4w
    111db 8w
    114db 16w
    117db 32w
    120db 64w
    123db 128w
    126db 256w
    129db 512w

Cerwin Vega AL-1000

095db 1w
    098db 2w
    101db 4w
    104db 8w
    107db 16w
    110db 32w
    113db 64w
    117db 128w
    120db 256w
    123db 512w

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv hatt 122dB i basspeakene før cd-spilleren begynte å hakke. dette var med clsc215.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Husk på din signatur når engang du får barn og har naboer selv !

Ellers, ja, det kan du regne ut ved å ta driftseffekten ved 96 db/ 1 meter (står i tekniske data) og da doble driftseffekten og legge 3 db til opp til belastbarhet, da får du et teoretisk resultat.
    Altså f.eks. :
    2 watt 96 db/ 1 meter
    4 watt 99 db
    8 watt 102 db
    osv...
    takk, hehe tenkte på det med signaturen, men er jo litt morsomt nå da:-D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med stor nok forsterker så er jeg helt sikker på at de spiller mer enn 126 db. Jeg hadde mine lenge og testet masse og hadde masse problemer med cdspilleren som hakket osv.. Men har du nok power er det bare å guffe på!

uansett tror ikke du bør bekymre deg, de spiller veldig høyt og du får nok heller ikke målt det skikkelig da det koster sykt mye med DB målere som går over 126db.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å spille så høyt er jo helt villt. Når jeg skrur opp til 110 db får jeg øresus etter et minutt eller to.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått piping i ørene før ja, en gang så hadde jeg det i mange timer etterpå, så de spiller høyt nokk, men er jo litt gøy å vite hva som er mulig å da.P

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ganske langt med Carver PT-2400 (2x750 rms i 8 ohm) på CLSC-215. Der slukna diskantene og bassene. Eneste som klarte seg over hele tiden jeg hadde 215 var mellomtonene. Hadde jo AT-100 på likt med 215 og følte disse spilte veldig likt på dB. AT-100 er målt til 127dB.

CV! 1515 spiller mye høyere enn både AT-100 og CLSC-215

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner det rart at du greide og ødelegge basselementer jeg da Gunnar.... var det ikke bare ett element som tok kvelden og? :roll:

Høres mer ut som en feil spør du meg, for du pusher jo mye mer effekt inn på de 1515 høytalerne og elementa er ikke kraftigere der.

Har ikke hatt problemer med diskantene heller jeg etter at jeg fikk på midgard blokker... det har vel skjedd, men ytterst sjelden..og da snakker jeg ved festbruk, ved full guffe time etter time...har aldri skjedd hjemme...
    Men bassene bare koser seg uansett

215 spiller høyt, jeg er veldig godt fornøyd med mine..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius

Høres mer ut som en feil spør du meg, for du pusher jo mye mer effekt inn på de 1515 høytalerne og elementa er ikke kraftigere der.

..

pass på hva du sier.. ellers kommer cerWin eller hva han heter og kommer med et foredrag om hvordan elementene er i de forskjelliige høyttalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Fin liste det der. Vil bare si at det ikke er så enkelt som det der ofte. Høyttalere kan oppføre seg litt merkelig ved visse volum osv. Resonanser i kassa osv osv osv

Infinity SM 155 spiller jo ikke noe særlig høyt i det hele tatt forresten. Denne har jeg hatt og den har billige elementer som kneler realtivt fort og ikke spiller dypt osv. Så hva man skal med en slik liste forstår jeg ikke helt. Tror teori og praksis skiller seg en del fra hverandre. Selv om teorien sikkert er riktig i teorien Denne høyttaleren har jo tilnærmet ikke dypbass

Forsterkere låter også veldig forskjellige ofte selv om de har lik effekt. Forskjellige dempefaktorer osv osv osv

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ellers slakter jo AL 1000 Infinity høyttaleren når det gjelder volum og trykk i bassen f.eks. Spiller sikkert mye høyere i diskant og mellomtone også da SM-155 slår seg av realtivt for ved høye volumer eller elementene går i stykker.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Finner det rart at du greide og ødelegge basselementer jeg da Gunnar.... var det ikke bare ett element som tok kvelden og? :roll:

Har ikke hatt problemer med diskantene heller jeg etter at jeg fikk på midgard blokker... det har vel skjedd, men ytterst sjelden..og da snakker jeg ved festbruk, ved full guffe time etter time...har aldri skjedd hjemme...
    Men bassene bare koser seg uansett

215 spiller høyt, jeg er veldig godt fornøyd med mine..
    En feil var det ikke, men må jo føye til at det sto bare de orginale sikringene på 5A i de. Men sikringene gikk ikke.. Så ikke vet jeg.
    Stemmer at det bare var et basselement som sprengte. Sjekka alle kabler og cd-spiller/forsterker/forforsterker/høyttalere og alt fungerte supert.

Bassene hadde enorme utslag (bunnet faktisk også på en fest ei gang)
    Og kontroll hadde forsterkern også selv om den bare hadde 200 i dampingfactor. Noen sier jo at dette ikke har noe å si...?

Men for all del, CLSC-215 spiller høyt og er gode CV høyttalere
    Selv liker jeg lyden mye bedre i de gamle seriene (derfor jeg solgte CLSC-215), men det er jo en annen sak

Men tror mange er enige med meg at diskantene er for svake i forhold til de andre elementene.
    Noen som har testa hvordan diskanten fungerer på de nye CLS-215?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempings effekten er nok ikke så nøye, leser jo om "highend" som har 50 o.l. i demping . Music fidelity oppgir relativt lave iallefall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dempings effekten er nok ikke så nøye, leser jo om "highend" som har 50 o.l. i demping . Music fidelity oppgir relativt lave iallefall.
    de 1200watts monoblokkene til MCIntosh har jo bare 100, så for noen kan de umulig være viktig!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Fin liste det der. Vil bare si at det ikke er så enkelt som det der ofte. Høyttalere kan oppføre seg litt merkelig ved visse volum osv. Resonanser i kassa osv osv osv

Infinity SM 155 spiller jo ikke noe særlig høyt i det hele tatt forresten. Denne har jeg hatt og den har billige elementer som kneler realtivt fort og ikke spiller dypt osv. Så hva man skal med en slik liste forstår jeg ikke helt. Tror teori og praksis skiller seg en del fra hverandre. Selv om teorien sikkert er riktig i teorien Denne høyttaleren har jo tilnærmet ikke dypbass

Forsterkere låter også veldig forskjellige ofte selv om de har lik effekt. Forskjellige dempefaktorer osv osv osv
    Jeg har både SM-155 og AL-1000 og kan ikke si jeg deler helt det samme inntrykket. SM-155 spiller ringer rundt AL-1000 når det kommer til lydkvalitet og de kan så absolutt spille dypt og høyt. De krever ganske mye effekt for å låte godt for å si det slik. Foret mine med 2stk brokoblede c270 og det spilte meget godt. AL-1000 spiller nok noe dypere og høyere men det er ikke så uhorvelig mye, det som kjennetegner AL'ene er at de er mye mer brutale i spillestilen og mellomtonen slår deg mye mer i brystkassa enn SM-155 gjør

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i AL1000, men syns ikke de spiller så dypt, mine gamle E315B spilte hakket dypere og på en måte råere (mer CV-gunnar stil tror jeg ). AL1000 spiller utrolig "straight" til å være party høyttaler, og det kan til tider faktisk oppfattes som litt mindre på "morrofaktor" siden.. men det finnes få høyttalere som spiller like "rent" på de nivåene AL serien kan operere på. MEn at Infinity også er gode, det tviler jeg ikke på. Hørt dem noen ganger, men ikke nok eller nøye nok til å gi noe mening.

Infinity 9.2 derimot, det er noen skikkelige rakkere, og virkelig noe for dere som vil ha i pose og sekk (skikkelig go lyd, men bra trøkk). Litt vrange på forsterkere men.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    pass på hva du sier.. ellers kommer cerWin eller hva han heter og kommer med et foredrag om hvordan elementene er i de forskjelliige høyttalerne!
    Hahahaha... der fekk jeg meg en god latter Mange seriøse innlegg på dette forumet... Kan godt gi specs på bassene viss du vil da:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar

Bassene hadde enorme utslag (bunnet faktisk også på en fest ei gang)
    Og kontroll hadde forsterkern også selv om den bare hadde 200 i dampingfactor. Noen sier jo at dette ikke har noe å si...?
    Tror strømstyrke har en del å si på hvor god kontroll en forsterker har på elementene også. Å på det område er jo PA forsterkere ganske rå. Men etter det jeg vet så er det dempnings faktoren så har mest å si her.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •