hvor høyt spiller CV 215 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 189
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Har brosjyra til 218 liggende her. Las rett fra den nå. Men ja. Skrev jeg noe feil? :???:
    I første settning skrev du at den ikke vil yte 1000 w alene. Men så i neste sier du at den yter 1200 w i 4 ohm.

1200 w i 4 ohm er dynamisk effekt og ikke kontinuerlig. Altså noe som ikke er verdt å nevne en gang. Da kan vi likesågodt begynne å oppgi Philips PMPO slepebrølerwatt fra 80- tallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    I første settning skrev du at den ikke vil yte 1000 w alene. Men så i neste sier du at den yter 1200 w i 4 ohm.

1200 w i 4 ohm er dynamisk effekt og ikke kontinuerlig. Altså noe som ikke er verdt å nevne en gang. Da kan vi likesågodt begynne å oppgi Philips PMPO slepebrølerwatt fra 80- tallet.
    Brokoblet ja. Dynamisk effekt teller ikke sier du?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dynamisk effekt teller ikke, det er "jukse-effekt-oppmåling"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig greit å forholde seg til RMS.

Men når det gjelder topic? Har noen kommet frem til hvor høyt CLS(C)-215 kan levere på en dB måling A i weightning? Mener det er mest riktig å bruke A, da C viser topper.

Jeg målte 126 dB med 2 x 218 på mine 1515, riktignok med C på weightning. Men den stod der konstant. Med Oberon har jeg ikke spilt så høyt. Men bassen virker definitivt strammere.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

126db

Cls-215 spiller vist nok 126DB med 2,6KW cv effekt forsterker, (med kabelstumper som sikringer )

Hifiklubb gutta som testet det, trodde vist nokk de hadde noe mer å gåpå.
    og dessuten burde man få mer utav dem med to forsterkere eller hva.
    Jeg er ganske siker på at det ikke er snakk om peak måling her ikke snakk om kontinuerlig drift.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh sier litt om hifi klubb gutta om de putter inn en kabel stump som sikring i en av deres salgsvarer. Meget proffesjonelt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Var hifiklubben Grensen som hadde gjort det hvertfall.

De gjorde det etter å ha brukt opp alle 5amp sikringene sine

de hadde vist nok tatt sikringer i bygget også.

Kan jo si det ikke er veldig serriøst kanskje men høytalerne tåler jo langt mer enn sikringene i dem så hadde forått det om de hadde brukt noen større sikringer hvertfall. skal jo imponere litt da og ser jo ikke bra ut om sikringene går med det samme de skrur opp.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Direkte svar på spørsmålet i tråden:Høyt nok:-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Var hifiklubben Grensen som hadde gjort det hvertfall.

De gjorde det etter å ha brukt opp alle 5amp sikringene sine

de hadde vist nok tatt sikringer i bygget også.

Kan jo si det ikke er veldig serriøst kanskje men høytalerne tåler jo langt mer enn sikringene i dem så hadde forått det om de hadde brukt noen større sikringer hvertfall. skal jo imponere litt da og ser jo ikke bra ut om sikringene går med det samme de skrur opp.
    Vet du hvem fra denne butikken som har gjort dette her`? Og målingen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler litt på at de klarte å holde 126db jevnt da det krever minst 512watt pr kanal og det er mer enn hva den forsterkeren klarer. De hadde kanskje noen peak's oppi der men ikke stort annet.

Men kanskje de fikk det da de blåste alle sikringer og bytte til ren kabel som da mest sannsynlig spillte med en del forvrengning

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør nok ikke det

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Vet du hvem fra denne butikken som har gjort dette her`? Og målingen?
    Ble rett og slett ikke nevnt hvem av dem som hadde gjort det, Målingen som ble gjort var ommtalt som om en annen Hifiklubb hadde målt.
    Men var en som i utgangspunktet kunn jobber Lørdager som nevnte det til meg med lyst krøllet hår som jobber der, tror ikke det er fler som har det der.

Jeg var egentlig mest intressert i Surround og B&W når jeg var der i går.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

som nevnt !

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tviler litt på at de klarte å holde 126db jevnt da det krever minst 512watt pr kanal og det er mer enn hva den forsterkeren klarer. De hadde kanskje noen peak's oppi der men ikke stort annet.

Men kanskje de fikk det da de blåste alle sikringer og bytte til ren kabel som da mest sannsynlig spillte med en del forvrengning

Ikke kontinuerlig skrev jeg vel om jeg minnes korrekt.....

De hadde anngivelig kabel stumper i dem i går men det var ikke merkbart når jeg gikk forbi, men så er det CV da og jeg hørte ikke spess godt etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imm
    Å spille så høyt er jo helt villt. Når jeg skrur opp til 110 db får jeg øresus etter et minutt eller to.
    Å spille så høyt er bare tull. Så vidt jeg husker er menneskes smertegrense på 120db ca. Hva er da poenget med å spille høyere?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mylife
    Å spille så høyt er bare tull. Så vidt jeg husker er menneskes smertegrense på 120db ca. Hva er da poenget med å spille høyere?
    Velkommen til denne tråden... Dine visdomsord hjalp oss veldig!

Takk!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Velkommen til denne tråden... Dine visdomsord hjalp oss veldig!

Takk!
    Slike visdomsord hjelper kanskje ikke mye hvis man ikke velger å følger dem og må merke skadevirkningene før man skjønner alvoret i dem og ser hvor riktig det er.

Det med å passe på hørelen sin er vel noe man bør gjøre før skadevirkningene allerede har skjedd, og det er vel noe av problemet når de fleste av oss velger å lære på den harde måten og bare må gjøre det utfra sine egene erfaringer.

Har intrykk av at mange som meg selv f.eks har gått rundt og trodd at høye lydtrykk i bass området overhodet ikke er skadelige for hørselen fordi det er i de høye frekvensene man mister og merker hørselskader i først.

Problemet er at de delene i innerøret/sneglehuset som registrerer de høyeste frekvenser ligger helt først i løypa og ligger mest utsatt til for skader av høye lydtrykk, mens innerørets registrering av bass området ligger lenger inne i sneglehuset og er derfor mye mer beskyttet. Jeg må inrømme at jeg fikk en liten aha opplevelse første gang jeg lærte om dette selv, og hadde nokk hatt litt mer følsomhet i frekvens området over 16khz hadde jeg visst det litt før....

Det er etter min mening godt vi lærer oss å komunisere mye skriftlig fortiden, og spesiellt etter å lese i tråder som dette, det kan godt tenkes det kan bli brukt for mye skriftelig kommunikkasjon senere også..... :roll:

Skjønner det er gøy å spille høyt med diverse CV modeller med brokobblede "Nadder" og diverse små kraftverk, men jeg anbefaler dere å nyte musikken med trygge lydtrykk og verner hørselen når db drag lignende testinger skal gjennomføres, så kan dere bruke 16mm2 startkabler rett fra 240v 50hz el.nettet uten beskyttende 5A sikkringer direkte på delefilter printet eller høytaler element terminalene for min del......

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh sier litt om hifi klubb gutta om de putter inn en kabel stump som sikring i en av deres salgsvarer. Meget proffesjonelt.

Hva i det hele tatt er negativt med det??

Den jævla sikringen burde vært kutta ut

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kunne kanskje vært oppgradert litt men å bryte en sikring med kabel kan fort by mer trøbbel enn en blåst diskant. For alt vi vet kan det være andre komponenter den beskytter også

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kunne kanskje vært oppgradert litt men å bryte en sikring med kabel kan fort by mer trøbbel enn en blåst diskant. For alt vi vet kan det være andre komponenter den beskytter også
    Den hovedsikringen har lite og gjøre med diskanten da den har egen termosikring på delefilteret

Den sikringen står der kun for å sikre høytaleren mot idioter som ikke hører når elementer får for mye effekt/forvregning, men sikringa ryker jo uansett for ingenting. Høytaleren tåler mye mer enn den 5A sikringen som står i, så det er bare tull hele greia
    Sikring på høytaler i det hele tatt er latterlig synes jeg

Jeg har i mine 215 når jeg bytta internkablingen lodda ledningene fra delefilteret rett på terminalen utenom den sikringsholdern.
    Jeg bruker høytalerne på fest på fest på fest på effekten Oberon 6.1 greier, og litt til

Og dessuten, en ledningsstump gir sikkert bedre overføring enn en treg sikring, så signalet til høytalern blir nok bare bedre

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes sikringa er fin jeg:-D

fordi når de blir brukt på fester er det alltid noen idioter som må leke med volum knappen! å det sikringer gjør da, er att det koster 15kr å få ht'ene til å funke igjen, ikke mange tusen'!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en slik sikkring innstallert om enn litt svak, har vel forsåvidt CV kommet med en antydning om hvor mye effekt de synes høytaleren maks skal drives med, velger man å kjøre en "hotrod" løsning, har man bare seg selv å takke hvis noe ryker.

Ser ellers at andre meget seriøse høytaler produsenter i brukermanualen beskriver at man børr kjøre inn høytaleren med sikkringen inne, og bli kjennt med hvor mye effekt høytaleren tåler, maks volum kontroll settinger osv, før man pga økt oppløsning i diskant og bedre lydkvalitet kan på eget ansvar bytte sikkringen ut med en like tykk kobber eller sølv leder og bruke hodet og kjøre høytaleren uten noen noen foringende sikkringer i signalveien.

Har forøvrig sett CV delefiltere som har store sotmerker og som mest sansynelig har tatt fyr pga overbelastning av enkelt komponenter osv, og det kan tenkes at det enkete ganger er for å redusere faren for brann at de har denne smeltesikkringen innstallert......

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •