hvor høyt spiller CV 215 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 189
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som en sosial fest

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    hehe.. første jeg tenkte også!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ikke ofte vi fekk sagt noe nei Men festen var jo egentlig dedikert til 1515 for å si det sånn:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo diskant og mellomtona som kneler føst om effekten blir for snau. Så tror nok at clsc hadde hatt godt av enda mer futt. NAD 218 er/var en tanks. 750va strømforsyning er relativt heftig pr høyttaler. Problemet starter vel med at den har så sinnsykt mye effekt at strømforsyningen ikke holder like godt følge når den skal yte maks effekt(watt).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ikke ofte vi fekk sagt noe nei Men festen var jo egentlig dedikert til 1515 for å si det sånn:-D
    Hva slaks forsterker brukte dere da 2x218 eller?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var litt overdrivelse. Men det er ikke så langt ifra fakta faktisk:-D Ble vondt etter en stund en gang på en fest der vi spilte på maks volum hele natta...
    Fikk også vondt i brystkassa en gang og fikk problemer med å svelge da jeg hadde CLSC-215, 1215 SE og LS-12 inne på et rom på 7-8kvm drevet av Carver PT-2400 og NAD C370

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Fikk også vondt i brystkassa en gang og fikk problemer med å svelge da jeg hadde CLSC-215, 1215 SE og LS-12 inne på et rom på 7-8kvm drevet av Carver PT-2400 og NAD C370
    hehe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marantzz
    Hva slaks forsterker brukte dere da 2x218 eller?
    Mhm klart det:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med en 750VA trafo vil vel ikke forsterkeren klare å gi over 1000watt ut??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Haakon, nå må du gjøre lekser!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    med en 750VA trafo vil vel ikke forsterkeren klare å gi over 1000watt ut??
    En 218 alene yter ikke over 1000w alene da. Brokoblet yter den 700w i 8ohm og 1200 i 4ohm. En alene yter vel rundt 250w i 8ohm og 430 i 4ohm.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;)

Sitat Opprinnelig postet av Tollef
    Haakon, nå må du gjøre lekser!

Bare lurte her Tollef har du hatt noen sikringer som gikk i 215 høytalerene?
    (var riktige sikringer i og alt var bra) bare lurte.

For sikringene går vel når det er for effekt for høytaleren, eller er det forstyrrelse i signalet som tar dem? Volumet var høyt men var ingen "klipping".

Noen andre som har mye effekt på CVer som har hatt problemer med de orginale sikringene? Har Midgard Oberon 6.1 så det er i utgangspunktet ikke effekt mangel som er problemet. En kammerat av meg brukte et par 35 amp sikringer på sine høytalere og hadde ingen problemer av den grunn.

Naturlig vis er jo sikringene der for en god grunn, men er ikke sikrngene unødvendig små? 5ampere sikringene gikk jo med det samme en av de nye CV 2,6KW forsterkeren ble testet på cls-215 hos hifiklubben Grensen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 218 alene yter ikke over 1000w alene da. Brokoblet yter den 700w i 8ohm og 1200 i 4ohm. En alene yter vel rundt 250w i 8ohm og 430 i 4ohm.
    Les det du skrev en gang til Cerwin. Hergikk det vel unna i "svingene". Var det dette du egentlig ville frem til:

NAD 218 THX Amplifier

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Les det du skrev en gang til Cerwin. Hergikk det vel unna i "svingene". Var det dette du egentlig ville frem til:

NAD 218 THX Amplifier
    Har brosjyra til 218 liggende her. Las rett fra den nå. Men ja. Skrev jeg noe feil? :???:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Bare lurte her Tollef har du hatt noen sikringer som gikk i 215 høytalerene?
    (var riktige sikringer i og alt var bra) bare lurte.

For sikringene går vel når det er for effekt for høytaleren, eller er det forstyrrelse i signalet som tar dem? Volumet var høyt men var ingen "klipping".

Noen andre som har mye effekt på CVer som har hatt problemer med de orginale sikringene? Har Midgard Oberon 6.1 så det er i utgangspunktet ikke effekt mangel som er problemet. En kammerat av meg brukte et par 35 amp sikringer på sine høytalere og hadde ingen problemer av den grunn.

Naturlig vis er jo sikringene der for en god grunn, men er ikke sikrngene unødvendig små? 5ampere sikringene gikk jo med det samme en av de nye CV 2,6KW forsterkeren ble testet på cls-215 hos hifiklubben Grensen.
    Da jeg brukte Carver PT-2400 (2x750 rms) på CLSC-215 så tok det ei god stund før sikringene gikk. Spilte rimelig høyt da Røyk de 3 ganger ellr noe. hadde egentlig ikke noe problemer med det jeg...
    Da jeg brukte AT-100 sammen med Carvern så hadde jeg problemer med 5amp sikringer. Der gikk de nesten hver gang jeg dro på skikkelig, å fyttih****** å bassen bevegde seg:|:O Sykt

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å virke som en tulling, bruker dere hørselvern når dere lytter til slike volum? Jeg vet det er morsomt, men senere i livet forandrer kanskje prioriteringene seg, og da er det greit å ha hørselen så inntakt som mulig. Vi snakker ikke om å bli døv her, ei heller få vondt i ørene, men man får over tid sterkt begrenset hørsel innenfor visse frekvensområder.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joa

En gang jeg testet systemet her hjemme hadde jeg faktisk noen plugger i øra
    de skarpe tonene som tar knekken på øra så det hjalp mye det.

Og ved det volumet blir det nok ganske asosialt ja.

Volumet hjemme blir jo nesten alltid overgådt av PA systemer runtomkring da og om man er mye på diskotek eller konserter så er vel det vell så stort "problem"
    som de relativt få gangene man utnytter CV til det fulle, eller ka du tru?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Volumet hjemme blir jo nesten alltid overgådt av PA systemer runtomkring da og om man er mye på diskotek eller konserter så er vel det vell så stort "problem"
    som de relativt få gangene man utnytter CV til det fulle, eller ka du tru?
    Nå er jeg på diskotek stadig vekk, og jeg kan ikke akkurat si at jeg oppfatter lydnivået som "farlig" høyt på de stedene jeg frekventerer i allefall. Stort sett er det ganske greie volum. Det blir selvfølgelig litt skummelt når alkohol kommer inn i bildet, og toleransen senkes. Konserter...tja. Der får man ofte utlevert hørselvern, og det bør man absolutt bruke om man oppfatter lydnivået som slitsomt. De konsertene jeg har vært på har enkelte ganger vært på kanten.

Poenget er at enkelte utsetter seg for slike volum langt oftere enn andre går på diskotek/konsert med å kjøpe slike hjemmeanlegg dere snakker om. Målet må være å utsette seg minst mulig, ikke enten/eller. Jeg har jobbet endel med alarmer, og der er det veldig lett å gi blaffen i hørselvern de få sekundene sirenen går. Hadde en kollega som etter noen år kunne stå rett under sirenen uten at det var plagsomt, for meg derimot ble det umulig å være i samme rom uten å holde seg for ørene. Vi snakker i snitt om maks 30sek belastning daglig, og skaden kommer snikendes.

Små, myke 3M plugger er nesten gratis og holder i massevis om dere kun spiller høyt for å kjenne bassen.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

riktig

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå er jeg på diskotek stadig vekk, og jeg kan ikke akkurat si at jeg oppfatter lydnivået som "farlig" høyt på de stedene jeg frekventerer i allefall. Stort sett er det ganske greie volum. Det blir selvfølgelig litt skummelt når alkohol kommer inn i bildet, og toleransen senkes. Konserter...tja. Der får man ofte utlevert hørselvern, og det bør man absolutt bruke om man oppfatter lydnivået som slitsomt. De konsertene jeg har vært på har enkelte ganger vært på kanten.

Poenget er at enkelte utsetter seg for slike volum langt oftere enn andre går på diskotek/konsert med å kjøpe slike hjemmeanlegg dere snakker om. Målet må være å utsette seg minst mulig, ikke enten/eller. Jeg har jobbet endel med alarmer, og der er det veldig lett å gi blaffen i hørselvern de få sekundene sirenen går. Hadde en kollega som etter noen år kunne stå rett under sirenen uten at det var plagsomt, for meg derimot ble det umulig å være i samme rom uten å holde seg for ørene. Vi snakker i snitt om maks 30sek belastning daglig, og skaden kommer snikendes.

Små, myke 3M plugger er nesten gratis og holder i massevis om dere kun spiller høyt for å kjenne bassen.

Er vel ikke veldig mange konserter de deler ut hørselsvern på hadde selv med meg plugger på festival i sommer (var glad for det).
    På diskotek er lydnivået veldig varierende, noen steder er det fakrisk mulig å ha en samtale mens andre steder er det høyt nok til å få øresus (vanker ikke ofte på slike steder selv). Kommer nok snikende ja har en bekjent som er s¨å godt som døv og det er sikkert veldig plagsomt, og utelukker hobbyer som hifi ville jeg tro.

En annen ting som er vel så sterk kost for ørene er jo headsett's og musikk plugger, spiller gjerne høyt og rett på hinna så å si, så om man generelt liker høy lyd så er man jo i faresonen, men jeg er vel blandt de heldige foreløpig som har god hørsel, etter Band,Militæret,Headset,Konserter,CVutstyr og en generell kjærlighet til høy lyd uten bruk at hørselsvern, hvertfall ikke før det siste halvåret når jeg har begynt å tenke på slikt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Er ganske enig i hva du sier her..

Men jeg vil hvertfall legge til at når man for.eks er på konsert i spektrum og de spiller med det største hovedanlegget og det spiller på 120 DB så er det ganske mye mindre Forvrenging i lyden enn hva de er med et par CV høyttalere.. Og hvis det spilles høyere så fortsetter gode PA rigger med en lav forvrening, mens CV bare øker med antall DB.

Jeg var på 50 Cent konsert i spektrum da han var der.. ikke det beste jeg har hørt, men det er en annen sak, men bassen slo så hardt i kroppen og det gjorde nesten vondt i ørene etterhvert!

Man merker også stor forskjell på utesteder i oslo. Mange øker volumet også utover kvelden når fler kommer og fler blir beruset! Noen har bra anlegg, mens andre ikke!

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •