hvor høyt spiller CV 215 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 189
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    For å svare på trådstarters spørsmål (som så vidt jeg kan se ikke har blitt svart på enda), har jeg lest at Cerwin Vega Clsc 215 klarer 139 desibel med riktig forsterkeri.
    Hvor i alle dager las du dette? De spiller ikke i nærheten av 130 engang. Huff.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roomperfect
    Med hørselvernpå ørene og 2 stk. brokoblede Cerwin Vega A2,6KW (altså dynamisk effekt på 2.600 watt) havnet vi på 129,8 dB før sikringene i CLS215 tok kvelden.
    Det var høyt nok!
    Overraskende høyt ja. Hvor stort rom, å hvor langt ifra satt dere med db måleren å målte?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dere mener at de ikke spiller så høyt, begynner jeg å lure på denne anonnsen fra finn.no FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Siden dere mener at de ikke spiller så høyt, begynner jeg å lure på denne anonnsen fra finn.no FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

Det der er cls(c?) 215 PLUSS 5 FEMTENTOMMERE, og det spilte 139db, sammen.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved 150 db sprekker trommehinnene....:???: ved 180 db sprekker alt...død med andre ord:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste et resonemang i high fidelity for noen år tilbake der de regnet ut teoretisk hva som krevdes for å spille 1000 db...sola måtte gi effekten pluss et par planeter til...hmmmmm...regner med at cv folka ikke tror på dette :twisted: men jeg skal se om jeg finner bladet så skal der ligge kalde fakta snart ...:-D :-D

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    leste et resonemang i high fidelity for noen år tilbake der de regnet ut teoretisk hva som krevdes for å spille 1000 db...sola måtte gi effekten pluss et par planeter til...hmmmmm...regner med at cv folka ikke tror på dette :twisted: men jeg skal se om jeg finner bladet så skal der ligge kalde fakta snart ...:-D :-D
    hehe 1000db ja :P maks med vanlig atmosfære er rundt 190db en plass leste jeg på Termpro, db drag racing, spl meter, spl car audio, loudspeaker systems, wayne harris en eller annen plass heehhehee

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der fant jeg det ja.:-D .smilte litt når jeg leste dette her....sett at vi har en 12 tommer med 94db.1w med 3 mm vandring ved 114 db er der 30mm vandring og ved 154db er der 3meter vandring..ved265db vil problemene komme da man nærmer seg lysets hastighet..watt er neste tema..94db1w.ved 1000w 124 db og ved 100000w er der et trykk på 144db.en million gir 154db.for å greie 200db må det til 39811.000000watt..1000db vil bli 39811E+90watt dvs 91 sifre altså.. solen gir 360+20mw 12tommerer vil trenge 398+98mw..solen har en forventet levetid på 4000.000.000 år og vi trenger mer en all energien den vil produsere før den "dør" så vi får håpe ikke noen cv fans prøver på dette stuntet :-D :-D (kilde high fidelity nr 5 1996)

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    De klarer aldri 139 db, det er bare å glemme.. Tror ikke så mange er klar over hvor høyt faktisk det er. Mellomtonen og diskanten hadde tatt fyr før den tid. Og bass elementene hadde bånnet og falt ut av sitt eget oppheng.. Dette var selvfølgelig bare antydelser fra min side, men jeg har selv hatt disse høyttalerne og tviler sterkt på at de greier det!
    Jeg vet ikke, bare siterer fra den siden jeg leste det. Mulig de gutta som driver siden var litt uortodokse ved målingene deres..

Sitat Opprinnelig postet av CerwiN
    Hvor las du det....
    Har linket til det tidligere i tråden.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Vet ikke om jeg ville kjøpt meg en slik en med de strømmprisene vi har nå :-P
    noen som ved mattematik kan fortelle meg hvor høyt Clsc 215 spiller med Midgard 600watt's blokker?

eller om noen faktisk har målt denne komboen.

Kan forresten ikke spille CVene veldig høyt med 5amp sikringer i! jeg har 35amper i dem nå det løste det problemet.
    Da er det andre ting som går til helvet først men høytalerene tåler en god del mer enn sikringene gjør.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vet ikke om jeg ville kjøpt meg en slik en med de strømmprisene vi har nå :-P
    noen som ved mattematik kan fortelle meg hvor høyt Clsc 215 spiller med Midgard 600watt's blokker?

eller om noen faktisk har målt denne komboen.

teorien er enkel...dvs.. 100db=1w 103bd=2w 106db=4w 109bd=8w 112db=16w 115db=32w 118bd=64w 121db=128w 124bd=256W 127bd=512W 0sv. osv.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de mest hardbarka CV-gutta monterer opp en sinnsyk rigg på månen som vi kan høre her nede på jorda

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for hver 3db. økning må effekte dobbles..så her er følsomheten viktig for og kunne spille høyt.. 87 db følsomhet krever myye effekt for å klare 120 db...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

med andre ord

Spiller CV clsc-215 maks 127 DB med midgard sine kraftigse.
    er jo ikke skumle tall i utgangspunktet men det er mye lyd!

Kanskje noen prøver to av de største CVene på dem det skulle gi 130 DB om jeg er korrekt. Lykke til. Husk større sikringer, nabovarsel og hørselvern.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    der fant jeg det ja.:-D .smilte litt når jeg leste dette her....sett at vi har en 12 tommer med 94db.1w med 3 mm vandring ved 114 db er der 30mm vandring og ved 154db er der 3meter vandring..ved265db vil problemene komme da man nærmer seg lysets hastighet..watt er neste tema..94db1w.ved 1000w 124 db og ved 100000w er der et trykk på 144db.en million gir 154db.for å greie 200db må det til 39811.000000watt..1000db vil bli 39811E+90watt dvs 91 sifre altså.. solen gir 360+20mw 12tommerer vil trenge 398+98mw..solen har en forventet levetid på 4000.000.000 år og vi trenger mer en all energien den vil produsere før den "dør" så vi får håpe ikke noen cv fans prøver på dette stuntet :-D :-D (kilde high fidelity nr 5 1996)
    Konge innlegg Scanspeak! Sitter å flirer for meg selv fortsatt. Det og innlegget om håret til Donald hehehe.

Fatter ikke at det er så interessant å finne ut hvor høyt en høyttaler kan spille...Tipper forvrengingen får ørene mine til å dette av før volumet gjør det. OK har ikke testet, men lykke til videre folkens. Gledesdreper jeg?? neida..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den teorien med følsomhet og +3dB per dobling av effekt må tas med en stor klype salt i praksis. MA 6.1+215 teoretisk vil levere (97db/1watt, 100db/2watt....124db/512watt) ca. 124dB kontinuerlig. Dynamisk vil nok max SPL være en anelse høyere, måler man max spl, så må man jo måle ved de dynamiske peakene. Man må også huske på at 124 dB fremdeles er ved 1 meters avstand, ikke i hele rommet.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en gylden regel at ved db-målinger så skal man alltid gjøre det på en meters avstand?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er det en gylden regel at ved db-målinger så skal man alltid gjøre det på en meters avstand?
    Fullt mulig det, jeg trodde de skulle gjøres i sweetspot evt. der man sitter og lytter?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er vel en "gyllen regel" ved måling av følsomhet på et element, ikke når du skal teste max spl på anlegget ditt

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Kanskje noen prøver to av de største CVene på dem det skulle gi 130 DB om jeg er korrekt. Lykke til. Husk større sikringer, nabovarsel og hørselvern.
    Jeg kjørte to par 215 på et par Oberon 6.1 på en fest, funka fett bortsett fra at forsterkerne sleit litt, ble veldig! varme og gikk i protect av og til

130 dB teoretisk sier du?

edit: du mente CV forsterkere du?

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •