hvor høyt spiller CV 215 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 189
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    de 1200watts monoblokkene til MCIntosh har jo bare 100, så for noen kan de umulig være viktig!
    MCintosh forsterkerene har jo en ekstrem strøm styrke da. Så de trenger kanskje ikke så mye dempnings faktor.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Men tror mange er enige med meg at diskantene er for svake i forhold til de andre elementene.
    Noen som har testa hvordan diskanten fungerer på de nye CLS-215?
    Om de tåler noe særlig mer er jeg ikke helt sikker på. Men i helhet så er CLS-215 mye bedre enn CLSC-215. Så de har blitt en del forbedret. Så at de har skjønnt at diskanten er alt for svak og har forbedret den er godt mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Hahahaha... der fekk jeg meg en god latter Mange seriøse innlegg på dette forumet... Kan godt gi specs på bassene viss du vil da:-D
    Er det noen forskjell? Er det noen som faktisk tror de kan høre forskjell på CLSC og CLS serien? man får vel noe mer enn et par "gullforgylte" terminaler for en høvding ekstra kanskje?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror strømstyrke har en del å si på hvor god kontroll en forsterker har på elementene også. Å på det område er jo PA forsterkere ganske rå. Men etter det jeg vet så er det dempnings faktoren så har mest å si her.
    Carvern var veldig strømsterk. Drev både 1515 og CLSC-215 uten problemer å det spilte sinnsykt!!!
    CLSC krever jo også en del effekt for å spille noe bra, og Carvern ga seg ikke så lett
    Men en ting er sikkert, Midgard oberon 6.1 har mye mere kontroll

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Er det noen forskjell? Er det noen som faktisk tror de kan høre forskjell på CLSC og CLS serien? man får vel noe mer enn et par "gullforgylte" terminaler for en høvding ekstra kanskje?
    Tror det var hifi prinsen her på forumet som har testa både CLS-215 og CLSC-215 og han sier at CLS spiller penere, kraftigere diskant ++ Husker ikke mere.
    Men han var ihvertfall sinnsykt godt fornøyd med CLS-215.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har hørt litt på CLS 215 på hifiklubben å jeg synes de spilte finere og mer oppløyst enn CLSC 215. De er også mindre å mer kompakte. Men veier alikavel like mye. Så det er veldi bra. Kunne faktisk vurdert å kjøpt dem selv faktisk De er en del forbedret enn CLSC. Har en bror som jobber på hifiklubben å han mente på at både delefilter og elementene er forbedret på. Skal spør han om han vet noe om diskanten.

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å kjøpe meg disse, leter etter 1515, men er visst vanskelig å finne.
    Skal drive cls-215 med oberon 6.1
    Og det skal spille ilag med plus/2.
    Satser på det kommer til å trøkke litt, gi beskjed viss det er flere som kjøper eller lytter på disse.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCintosh forsterkerene har jo en ekstrem strøm styrke da. Så de trenger kanskje ikke så mye dempnings faktor.
    ok, jeg skulle sagt alle MCintosh forsterkere har ikke mer enn 100 i dempningsfaktor. Se på MA Oberon X.1 da som har 1600, det er jo strømsterke forsterkere det og. De hadde sikkert ikke trengt den dempningsfaktoren, men har det alikevel. Poenget i denne diskusjonen var at det ikke alltid har så mye å si som mange her tror!

Til det med elementene, så bør jo du skjønne at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig.. Du vet sikkert veldig mange tall om fakta om forskjellige CV elementer, men det er egentlig ikke det som er viktig. Blir det samme som å henge seg opp i antall watt hele tiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at SM-155 spiller med bedre mellomtone og diksant enn AL-1000, men bassen er jo veldig svak i forhold til det man skulle tro. Det slår seg også realtivt fort av når man drar på litt pga automatisk sikrings kretsløp. Ellers litt billig kasse uten noe særlige avstivninger og billige elementer. Skru dem gjerne ut å sjekk. Ungdomshøyttaleren fra Infinity en gang i tiden

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh visste ikke at de hadde sikring engang jeg. Aldri fått den til å slå inn ihvertfall selv ved ganske ekstreme volum. Elementet og kasse er av billigere konstruksjon ja ingen tvil om det. Mindre magnet osv på Infinity men tilgjengeld er den veldig effektiv.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt på CLS 215 på hifiklubben å jeg synes de spilte finere og mer oppløyst enn CLSC 215. De er også mindre å mer kompakte. Men veier alikavel like mye. Så det er veldi bra. Kunne faktisk vurdert å kjøpt dem selv faktisk De er en del forbedret enn CLSC. Har en bror som jobber på hifiklubben å han mente på at både delefilter og elementene er forbedret på. Skal spør han om han vet noe om diskanten.
    Ifølge CV sine egne hjemmesider så er jo målene på høytalerne identiske !?

Vet han egentlig om delefilteret er "forbedra" eller er det noe han tror bare fordi dem er nyere?
    Isåfall, hva er gjort?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Ifølge CV sine egne hjemmesider så er jo målene på høytalerne identiske !?

Vet han egentlig om delefilteret er "forbedra" eller er det noe han tror bare fordi dem er nyere?
    Isåfall, hva er gjort?
    Mhm. Skal høre med han.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge de jeg har snakket med på hifiklubben i oslo er de identiske.. Om man ser bort fra Bi-wire og fronten! Målene ser også ut til å være identiske!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    ifølge de jeg har snakket med på hifiklubben i oslo er de identiske.. Om man ser bort fra Bi-wire og fronten! Målene ser også ut til å være identiske!
    De spiller helt annerledes ivertfall. Så det er veldi rart. CLS er mindre enn Classic. Det er ikke vansklig å sjå heller.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke du som dreiv å klaga på så tykkelsen på kabinettet etc da ?! iforhold til 1515.. Det er vel så si det samme på clsc som på cls..

Til Fabian: Har du en helvettes lang sommerferie?! .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var det ikke du som dreiv å klaga på så tykkelsen på kabinettet etc da ?! iforhold til 1515.. Det er vel så si det samme på clsc som på cls..

haha.. neida. jeg er ferdig med den nå.. "begynte" med studiene 21 august!

hehe.. Men jeg begynner å bygge opp anlegget mitt igjen nå da, eller ikke mitt, men her hjemme!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Klaga? :???: Kabinettene er mye dårligere på 215 enn 1515 ja. Men det er jo nettopp det som er bra med CLS. De er mindre. Men har samme kabinett tykkelse. Skjønner??? Eller kanskje ikke? :| Det gjør at de er mer solide.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller helt annerledes ivertfall. Så det er veldi rart. CLS er mindre enn Classic. Det er ikke vansklig å sjå heller.
    Står det feil mål på CV sin side da?

Jeg tror du blingser :-D

edit: Men det kan se ut som dem er litt lavere ja på bildene... mindre plass over og under mellomtona liksom.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifi_prinsen som eier et par CLS sier dem er 120 høy... i motsetning til CLSC sine 130,81... så da har vel cerwin- rett ;-)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Say what ????

Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    hifi_prinsen som eier et par CLS sier dem er 120 høy... i motsetning til CLSC sine 130,81... så da har vel cerwin- rett ;-)

120 høy ?
    står 131 på sidene hos hifiklubben stemmer ikke dette altså ?

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •