Rocka høyttalere med god mellomtone rundt 10k - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er synd at utviklerne hos Klipsch ikke innehar så mye kunnskap om cerametallic-bassmembraner som du har. Da hadde de med en gang skjønt at det ikke egner seg å bruke slike materialer i bassmembraner. Amatører!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hiver meg på en anbefaling av patos lyric 402. hadde b&w 603 før , men bytta til en høytaler som i mine ører spiller mye bedre på den type musikk du nevner.

ellers er psb t65 en god kandidat, men patos låt noe bedre i mine ører.

ser du har vert på runde. har selv hatt en slik runde for en tid tilbake selv, hehe. mye bra, og mye ikke fullt så bra til den type musikk.
    det er igrunn ørene og smaken din som avgjør hva du kjøper
    lykke til.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. egentlig rart at ingen andre på kloden bruker dette når potensialet er så stort.
    de må ty til ekstreme alternativ når de hornlader bare diskanten, og i tilegg er ute etter slagbass og et vist kassevolum. følsomheten på hornet hadde sikkert druknet en normal papirversjon

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ tidligere i tråden at han vurderte XTZ men at kona streiket pga utseendet.
    Går da ut fra at aktive høyttalere er aktuelt, og kan da anbefale Audio Pro Bravo FX-10 på det varmeste. De får en kjøpt brukt for 10.000 ( det solgte jeg mine for og).
    De fungerer utmerket til den type musikk, og alt annet og for den saks skyld!

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch og Rotel?

Hørte jeg noen som kombinerte Klipsch og Rotel? For en tulling. Thule hadde nok vært en bedre match her. Klipsch må jo egentlig ha rørforsterker for ikke å låte skarpt.

Jeg skjønner ikke helt hvor Triangle datt av lasset her... Har du hørt på dem? De rocker i alle fall bra på AC/DC og Metallica. Sikkert en grei match med Thule. Her vil Patos Lyric være kjedelig i forhold, selv om det er en såpass snill høyttaler at det er lett å like den. Triangle Altea vil også spille bedre enn B&W fordi den ikke er like tungdreven.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Klipsch i to forkjellige rom, ene rommet drepte høyttalerene helt, fjernet alt som minnet om bass. Det ble vel og merke en helt annen høyttaler i et annet rom. Synes ikke erfaringen dere fikk med Klipsch hørest ut som samme høyttaleren som jeg hørte på i det hele tatt.

Kom til Oslo å hør på de på audiocompaniet!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.............Klipsch funker faktisk veldig bra sammen med Rotel RB-1080 å RB-1090. Mulig det blir skarpt hvis man kjører for lite effekt. Har hørt med begge disse, å spør du meg funker det VELDIG bra. De fleste jeg hører som klager på Klipsch å Rotel, har som regel hørt det med en eldre utgave av Rotel forsterkere. Mulig de ikke funker så bra sammen med de som med nye. Bare spekulasjon selvsagt, da jeg bare har hørt med nye utgavene.

Rør har jeg ikke hørt med men folk sier det er veldig bra, å det tror jeg på. Er bare skeptisk til at de klarer å mate nok lyd til å tilfredstille meg når jeg har f.eks vorspiel.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo leste tråden min "ny lytterunde". Jeg kåret ProAc Studio 140 som vinner. Untatt D 15 som er i en høyrere klasse da..)

Jeg tør å påstå at om naturtrohet er i høysetet finner du ikke bedre høyttaler enn dette opp til 20k og litt til!!! Dynaudio Focus 220 er godt alternativ..

De har mye bass og går dypt...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en Oslo-tur i morgen med kompisen. Driver å legger opp en løype. Det jeg har så langt er:

Norsk Lyd og Bilde
    Patos 402
    Klipch RF5
    Audiovektor M3

HFC
    JBL Studio L890

Lyric
    Proac 140

Noen som vet om jeg kan finne Triangel noe sted?
    Kom gjerne med andre forslag. Klubben er dog ikke aktuell å kaste bort tid på.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det selges en demovare av focus220 til 16k hos norsk hificenter. de må vel høres?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..
    Har ikke hørt disse selv, men hva med Cav ht som selges på AVshop?

Blir vel som å banne i kjerka dette, men jeg har Jamo D590, og jeg er fornøyd med de! Kraftig og stram bass, og bra mellomtone. Disse trenger litt krefter, noe som Thulen sikkert gir.

Edit: Kabinettene på disse er også meget pene, imo.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 på Audiocompaniet.no
    darres gate 2

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio kan du høre hos Norsk audioteknikk i storgata. Triangle må du til Drammen for å høre. Også de gode Usher kan du høre i Drammen. Monitor Audio befinner seg også i Drammen (Best HiFi er en av de beste butikkene synes jeg).

Lov oss å skrive om lytterunden da!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok kun Oslo i morgen dessverre. Får se hva vi får ut av den turen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en lang dag med lytting og asfalt-tråkking over. Mange inntrykk, og vi kom faktisk i mål.

Først bar det til Norsk Lyd og Bilde.
    Demoen her var heller dårlig, så vi fikk ikke mye ut av det. Hovedsaklig ville vi høre Patos Lyric 402, men dem hadde nettopp blitt solgt. Måtte nøye oss med en 302, og det låt bare ekstremt komrimert dessverre. Hørte også på Klipch RF5 og Audiovector M3. Her valgte butikkinnehaver å spille på en liten 50watter fra Naim. Dette spilte hverken livlig eller oppløst, så vi sa takk for oss og tråkket videre.

Neste stopp var Hifi-klubben på grensen.
    Hørte nå på Dali Ikon 7 mot B&W 604.
    Begge disse spilte meget bra på Silje Nergård, men når AC/DC ble puttet i skuffen var det klart at dette heller ikke var tingen.

Videre til Oslo Hifi-center.
    Etter den dårlige demoen på Norsk Lyd og Bilde ville jeg at mine venner skulle få høre at både Audiovector og Klipch spiller tøft med riktig forsterker.
    Av Audiovector falt testens valg på Mi3 super til 20k. Nå spilte det enormt luftig og oppløst, men under AC/DC-testen ble det kjedelig. Spilte her på en 60w Densen. Ba om et nytt forsøk med en forsterker med litt mer hester under pansret, og en Rotel ble satt på bordet. Denne matchet Audiovector dårlig og det hele ble masete.
    Tok så en tur ned i kjelleren for en demo på Klipch RF63. Her spilte det greit over hele registret, men ingen wow-opplevelse. Endte som et godt alternativ.

Siste stopp ble HFC på Brugata. Nå skulle JBL Studio L890 testes. Etter et par låter ble disse forkastet da det hele låt grumsete, og med litt for mye fokus på bass. Før vi gikk ville vi for morro skyld teste JBL TL260.
    Her satt alt som det skulle og paret jeg hadde med meg fikk begge rockefot.
    Her var WOW-opplevelsen vi hadde lett etter. Spilte endel forskjellige låter i flere sjangre, og det fungerte maksimalt hele veien. Det ble derfor til at budgettet på 10 000 sprakk med 150% og disse blir bestilt
    Var gøy å se dem opprømte og ivrige etter en lang dag med demoer som egentlig ikke ga så mye. Samboeren til kompisen rynket mer og mer på nesa for hver plass vi var, og det var faktisk hun som ville gå for 260.
    Besøket hos Lyric ble droppet til fordel for en bedre middag og hvile av trøtte bein.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si var skikkelig budsjett sprekk! Men slik er det ofte, man må opp i pris for å bli fornøyd. Hadde selv i fjor et budsjett på ca. 10k til nye høyttalere. Endte opp med B&W 703, så jeg kjenner meg igjen.
    Selvfølgelig fristende å nevne hvilke andre høyttalere han kunne ha fått til samme prisen, men viktigste er at han ble fornøyd.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nokk greit det

Om dere skulle rukket Lyric så hadde vel ProAc studio til 20,000,- vert det som dere skulle høre på, det er en etter min mening utrolig bra høytaler, har til gode å høre noe jeg har likt bedre klangen på, men jeg tror ikke de er like gode på acdc som JBL er så som alround høytaler tror jeg de gjorde et veldig godt valg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sprakk budsjettet bra ja!

RF-63 spiller ikke bra i det hele tatt i det rommet nede på OFC, dere skulle tatt turen til darres gate 2 og hørt RF-82 når dere først var i byen Det er en helt annen historie!

Men han blir sikkert fornøyd med 260!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Der sprakk budsjettet bra ja!

RF-63 spiller ikke bra i det hele tatt i det rommet nede på OFC, dere skulle tatt turen til darres gate 2 og hørt RF-82 når dere først var i byen Det er en helt annen historie!

Men han blir sikkert fornøyd med 260!
    Grunnen til at ikke alle steder ble besøkt igår var at kompisens samboer begynte å få nok for en dag. Jeg sa også til dem at ved å doble budgettet fikk vi endel andre muligheter, men etter å ha hørt TL260 ville de ha den. Liker selv denne høyttaleren, så jeg synes de gjorde et godt valg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback