Rocka høyttalere med god mellomtone rundt 10k - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skulle likt å se denne dynavoicen slå nye høyttalere til 7k. mange merker er produsert i asia nå. prisene på Klipsch, Cerwin Vega osv går ned pga det. Dynaudio Audiovector går opp. det blir nærmest en nødvendighet fremover å ha deler av produksjonen i asia, særlig på billighøyttalere.
    qln qubic til 2k hos centerkjeden har bedre elementer enn dynavoice, og kasse ser det ut som. men de sliter nok også mot høyttalere til 7k
    proson dynavoice qln, samme greia. og folka er nok ikke dum nok til å produsere høyttalere i samme fabrikk som er bedre enn modellen med annet merkenavn til dobbel pris.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Om en av disse butikken hadde ført Dynavoice ville det ganske sikkert ha vert nevnt blant en av de mange trådene om disse høytalerene.

Og 7000,- i kabinetter joa, en del der men vil tro at de ikke er lagd i asia i like stor grad som Dynavoice er, men det betyr ikke at alle de nevnte høytalerene er bedre enn Dynavoice, det er uansett en smaksak.

Men skjønner tegningen, dyrere = bedre.
    Prøv Polkaudio du, hvis du kan finne dem. ellers får du overtale ham til å spare litt lenger og kjøpe den høytaleren han virkelig vil ha uten å gjøre de helt store kompromissene.
    Hvis bare forsterkeren hans koster 23000,- hadde det kanskje ikke vert så ille å gi 25,000,- for er sabla god rockehøytaler?
    Jeg mener ikke å si noe nedsettende om Dynavoice. Da jeg ikke har hørt dem vet jeg ikke stort om dem. Helt sikkert en meget god ht, men så lenge de ikke er til salgs i butikk blir det vanskelig. Dyrere er ikke alltid bedre, men prishoppet fra 2-3000 til 10-12000 er ganske stort. En 3-5 ganger så dyr høyttaler.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samma det

jeg akter å kjøpe flere høytalere jeg så jeg får kverke skepsissen min ved å bevise meg selv feil tenker jeg.

men uansett, har du fått hørt noe mer? bruke dagen i dag kanskje?
    skal selv en skikkerlig rundttur i dag, (mest etter prosjektor) men kommer nok til å tenke over denne "beste rockehøytaler til under 10k" saken her, ettersom 15,000 er mitt maks budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært meg hadde jeg tatt en kikk på en annen svensk-kineser: XTZ 99 2.2 v2006. Denne har definitivt ikke problemer i bassen med 2 stk aktive 12", samtidig som bånddiskanten gjør at den er bra oppløst på toppen. 9500 ink frakt gjør at du kommer greit innunder limit.
    http://www.surround.no/product/6972/...sion_2006.html

Designet kan muligens være en utfordring, men til gjengjeld er de svært fleksible ift innstillinger - gjør matching til rom mye greiere. Og så var det det med å kjøpe usett da...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ate/1143142014

Kanskje disse ville fungert? han har jo nok krefter til de ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Er 604 for slanke i bassen ??? Jeg har hatt mange store Cerwin modeller og slikt tidligere og hadde en periode 603 S3 som er lillebror. Denne var absolutt ikke slanke i bassen og det best jeg har hørt til ca 8000,- totalt sett. Mye bedre bass enn Ikon serien f.eks. Skulle ikke tro 604 var så mye dårigere ??? Ellers kan du jo teste 603 i eget rom

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    patos lyric 402 spiller dynamisk of fint og svinger skikkelig når du putter i no god rock.. like bra på beethoven som AC/DC.... er i hvertfal min anbefaling...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Sjekk ut Energy Reference Connoisseur RC-50. Tror de ligger rundt 10-12k. En meget god høyttaler i prisklassen og i forhold til musikk og bruken du snakker om...:-D
    Enig med kjetil her. Nå har jeg akkurat skaffa meg RC30 og de spiller dypt (nok for meg) med 5,5" elementene sine, men RC50 har jo et par større elementer. Det er vel såvidt jeg vet bare elkjøp som har de (og det er heller ikke så mange av butikkene som har de utstilt tror jeg)? Men det er verdt å ta en kjapp tur innom å høre hvis det er noen som har de i nærheten av deg.
    Uansett så syns nå jeg at de større modellene i DM600 serien spiller dypt til mye rock.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    jeg akter å kjøpe flere høytalere jeg så jeg får kverke skepsissen min ved å bevise meg selv feil tenker jeg.

men uansett, har du fått hørt noe mer? bruke dagen i dag kanskje?
    skal selv en skikkerlig rundttur i dag, (mest etter prosjektor) men kommer nok til å tenke over denne "beste rockehøytaler til under 10k" saken her, ettersom 15,000 er mitt maks budsjett.
    Var en tur i svinesund på søndag og hørte Klipch. De hadde ikke RF82 inne, så det ble en test med RF83. Dette skal jo være en bedre ht, så vi var spente på hvordan denne ville fungere. Må dessverre si at det ikke fungerte i det hele tatt. Her ble det riktignok spilt på en Rotel 1070, men det var alt for hardt lydbilde. Vi leter etter en ht som trekker frem bassen, men her druknet mellomtonen. Er nok en meget bra filmhøyttaler, men her skal de kun spille musikk.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har han anledning til å få hørt på noen Canton høyttalere hos forhandler? Jeg har noen Ergo 1002 DC til salgs for 10.000. Jeg mener disse er skapt for rock. 7" mellomtone 2 x 9" basser. De spiller vanvittig høyt og samtidig bra. De trykker i brystet:-)Jeg får ikke disse til å gi seg med mine Emla monoblokker (250/500W). Men ikke sikkert design faller i smak hos fruen. Kona mine likte de ikke :-(

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Var en tur i svinesund på søndag og hørte Klipch. De hadde ikke RF82 inne, så det ble en test med RF83. Dette skal jo være en bedre ht, så vi var spente på hvordan denne ville fungere. Må dessverre si at det ikke fungerte i det hele tatt. Her ble det riktignok spilt på en Rotel 1070, men det var alt for hardt lydbilde. Vi leter etter en ht som trekker frem bassen, men her druknet mellomtonen. Er nok en meget bra filmhøyttaler, men her skal de kun spille musikk.
    Er jo en skam å bruke en så billig forsterker på de høytalerene. Skulle vært kjørt med en RB-1090, eller en RB-1092. Bør nok også være skikkelig innspilt, for å slippe den harde toppen. Sitter å vurderer å bestille meg en av disse tre. RF-82, RF-63 eller RF-83. Blir nok en av de to første, da RF-83 rett å slett er alt for stor.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ate/1143142014

Kanskje disse ville fungert? han har jo nok krefter til de ihvertfall.
    Gode ht som dessverre befinner seg i Bergen. Bor rett utenfor Oslo
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Er 604 for slanke i bassen ??? Jeg har hatt mange store Cerwin modeller og slikt tidligere og hadde en periode 603 S3 som er lillebror. Denne var absolutt ikke slanke i bassen og det best jeg har hørt til ca 8000,- totalt sett. Mye bedre bass enn Ikon serien f.eks. Skulle ikke tro 604 var så mye dårigere ??? Ellers kan du jo teste 603 i eget rom
    Mener ikke at 604 ikke spiller dypt. Slank er feil ord, nøytral i bassen er mer riktig. Han som skal ha disse liker 80-talls rock, og der går ikke bassen spesielt dypt. Blir derfor overfokus på mellomtone/diskant og ikke spesielt pent å høre på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Enig med kjetil her. Nå har jeg akkurat skaffa meg RC30 og de spiller dypt (nok for meg) med 5,5" elementene sine, men RC50 har jo et par større elementer. Det er vel såvidt jeg vet bare elkjøp som har de (og det er heller ikke så mange av butikkene som har de utstilt tror jeg)? Men det er verdt å ta en kjapp tur innom å høre hvis det er noen som har de i nærheten av deg.
    Uansett så syns nå jeg at de større modellene i DM600 serien spiller dypt til mye rock.
    Skal stikke innom Elkjøp på Karihaugen og sjekke der. Det skal være en av landets største
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Har han anledning til å få hørt på noen Canton høyttalere hos forhandler? Jeg har noen Ergo 1002 DC til salgs for 10.000. Jeg mener disse er skapt for rock. 7" mellomtone 2 x 9" basser. De spiller vanvittig høyt og samtidig bra. De trykker i brystet:-)Jeg får ikke disse til å gi seg med mine Emla monoblokker (250/500W). Men ikke sikkert design faller i smak hos fruen. Kona mine likte de ikke :-(
    Er disse kjøpt i norge, eller importerte du dem selv fra Tyskland.
    Hvor bor du og hvilken farge snakker vi om. Send gjerne PM. Har bladd litt på nettet, men ikke funnet noen som fører 1002 i butikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er jo en skam å bruke en så billig forsterker på de høytalerene. Skulle vært kjørt med en RB-1090, eller en RB-1092. Bør nok også være skikkelig innspilt, for å slippe den harde toppen. Sitter å vurderer å bestille meg en av disse tre. RF-82, RF-63 eller RF-83. Blir nok en av de to første, da RF-83 rett å slett er alt for stor.
    Må innrømme at jeg ble litt overrasket når jeg hørte disse da det var en av de jeg hadde mest tro på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har jo altids Dali Concept 8 eller Concept 10 ( koster 11000 ), kan være verdtå kjekke ut.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7 timer :)

Etter å ha brukt hele dagen på HiFibutikker er jeg helt gåen i beina men Mye bra har jeg hørt

jeg hadde aldri vert i Lyrica (tror den het det) borti torggata før og makan til velkomst :-D. jeg var der i over en time og forhandleren var meget behjelpelig!
    selvom han var allene på tidspuntet.
    Jeg var der helt til det kom en lastebil med 12 paller! med høytalere av merke CABASSE. ikke et merke jeg er kjent med men de har jo også noen høytalere i prisklassen 10,000,-

de hadde også en høytaler som jeg syns slo det meste av det jeg har hørt, mener det var ProAc Studio 140. til rundt 20,000,- men som det åpenbart var mulig å få et godt tilbud på! ga meg ett godt et på stående fot som hadde for meg vert veldig fristende fristende hadde jeg ikke skulle bruke dem til så variert musikk som jeg har planer om.

men ta uansett en kikk på www.taaimport.no eller stikk innom butikken en tur, kanskje de har noe som fenger deg også.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du ble sliten i beina, og ikke ørene da. Tydeligvis vært en vellykket runde. Misunnelig! Håper jeg får tid til en slik dag, igjen:wink:

Når bestemmer du deg?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    tviler klipsch noen gang blir bra så lenge de bruker heldekkende aluminium. tykt tungt og neppe et material egnet til å vibrere i slike frekvenser.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •