Rocka høyttalere med god mellomtone rundt 10k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 86
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du burde så absolutt lytte til Patos Lyric 402. De har maktfull og dyb bass samtidig som de har en mørk klangkarakter som aldri gjør dem skarpe. Jeg kjøpte mine hos Serviceavdelingen på Alfaset (Oslo) og fikk dem til langt under veilendende! PSB Image T65 passer også perfekt til hardtslående musikk!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.... ;)

Han får skaffe seg en Cerwin Vega da veit du, da fårn bass

Klipsh er nok det beste da, er ikke liker tilbakelent som Patos er.
    PSB har er vist bra til rock men har ikke hørt dem selv.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Du burde så absolutt lytte til Patos Lyric 402. De har maktfull og dyb bass samtidig som de har en mørk klangkarakter som aldri gjør dem skarpe. Jeg kjøpte mine hos Serviceavdelingen på Alfaset (Oslo) og fikk dem til langt under veilendende! PSB Image T65 passer også perfekt til hardtslående musikk!
    Visste ikke at serviceavdelingen solgte noe annet enn Sony. T65 er en morsom ht, men kabinettene blir nok litt for klumpete. Konefaktoren spiller også litt inn her...
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Personlig synes jeg denne innehar meget gode kvaliteter, og ikke minst er utrolig lekker av utseende. Men.... her vil vi ende i samme problem som med B&W 604 og Dali Ikon7. For slank i bassen. I utgangspunktet er ikke sub noe alternativ pga pristillegget. Finner ikke noe vi kan bruke under 5k på sub-siden.
    Det jeg står igjen med så langt er:

-JBL Studio L890
    -Klipch RF82
    -Patos Lyric 402
    Nja, jeg ville ikke sagt at Altea er slank i bassen. De går bare ikke særlig dypt til å være såpass store. Og lydfilosofien er tydeligvis hurtighet og kontroll fremfor kraftig bass.

Ja det er min erfaring også, skal endel opp i pris for å få mye bass samtidig som den er stram og hurtig. Får som regel ikke pose og sekk i den prisklassen.

Men hør MA RS6!

For å komme videre med tips bør vi vite mere på hva han legger vekt på. Er steroperspektiv, fokus, dybde og nøytralitet mindreverdige kriterier fremfor stort lydbilde med mye trykk nedenfra? Mange hører lite etter hvor sangeren og gitaren er plassert, hvor mye kropp og luft de har rundt seg og hvor de står i lydbildet

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Nja, jeg ville ikke sagt at Altea er slank i bassen. De går bare ikke særlig dypt til å være såpass store. Og lydfilosofien er tydeligvis hurtighet og kontroll fremfor kraftig bass.

Ja det er min erfaring også, skal endel opp i pris for å få mye bass samtidig som den er stram og hurtig. Får som regel ikke pose og sekk i den prisklassen.

Men hør MA RS6!

For å komme videre med tips bør vi vite mere på hva han legger vekt på. Er steroperspektiv, fokus, dybde og nøytralitet mindreverdige kriterier fremfor stort lydbilde med mye trykk nedenfra? Mange hører lite etter hvor sangeren og gitaren er plassert, hvor mye kropp og luft de har rundt seg og hvor de står i lydbildet
    Fra før av har han Proson Reality 63MkII som spiller mot en Yamaha RX-v750.
    Da dette er det første anlegget hans har han ingen andre referanser foruten hjemme hos meg. Prøver å få han med til Oslo for en lytterunde, men han har klokketro på at jeg skal svinge tryllestaven og komme hjem til han med det perfekte valget........
    Hadde jeg funnet noe som spiller som B&W 703 på Jeff Buckly, og CV på AC/DC hadde problemet vært løst. Men til en pris rundt 10k blir dette vanskelig.
    Selv mener jeg en av følgende høyttalere hadde vært løsningen:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hehe summen av 703 og CW kan kanskje bli til Usher 6371.. eller nærmest 703 kremt.. mangler bare 10 gyldne pluss litt til..

Skjønner deg.. ikke lett..

Hva tror du om Audiovector Mi3? Eller MA? Ulempen med AV er etter hva jeg hørte tilbakelendt mellomtone.. HiFi center kjeden solgte dem for 10 gyldne for en tid tilbake i allefall..

Norsk HiFi senter sa at JBL er bra på rock.. Han hadde visst hørt utrolig mye oppgjennom årene..

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de der koster da ikke 10k ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

de som devilej har lagt ut bilde av er jubeleums høytaleren til 25,000,-
    om jeg ikke er bak mål. og om jeg skjønte dem riktig på center kjeden skulle det låte noe likt som den langt billigere JBL Studio L890 til litt under 12,ooo,- (ser du nevnte den var den ikke god nok? )

Men om kammeraten din ikke har mange preferanser så kunne det kanskje vere en positiv overaskelse å prøve Dynavoice Challenger M-65 eventuelt M-85.
    jeg kjøpte selv den minste av Dynavoice sine gulvstående for en tid tilbake og du verden. med plugger i bassportene er de en av de største overasklesene jeg har hatt.
    og M-65 skal vere veldig veldig god på Rock, Pop og kjappt gitarspill.
    tipset en Kammerat av meg om disse, han hører nesten utelukkende på disse sjangerene. han så i utgangspunktet på noen langt dyrere høytalere men er strålende fornøyd.

vet det ikke er populert med verken disse billige svenske merkene eller å referere til L&B men her har de så rett så rett: http://www.lydogbilde.no/index.php?c...re&testid=2146
    og om man putter på en forsterker som har litt kraft så blir dette noe jeg syns kunne passe ønskene også til kammeraten din devilej.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at du koster 25k, det som var poenget. Budsjettet er jo 10k?

Tror ikke du gjør lurt i å sammenligne de to JBLhøyttalerene, 260 spiller hvis ganske så mye bedre.

Hør aldri på folka på oslo hificenter(hvis det var de du mente)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

tok det nok med en spade salt selv ja, men det hadde jo ikke vert umulig om de to høytalerene hadde en noe lik spillestil!

hørte kunn på jubeleums høytaleren til 25,000,- og syns den var kjempe tøff.
    men poenget tatt 2,5xbudsjett.

forresten er det ikke Oslo hificenter det er snakk om men HiFi Center Kjeden som ligger like ovenfor kjøpesenteret Guinerius.
    men har hørt noe tilsvarende om dem også

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    de der koster da ikke 10k ?
    Nope...... Det er jo det som er problemet. Etter min mening hadde begge disse løst oppgaven på hver sin måte. Usher med strålende mellomtone og bra bass, og TL260 med strålende bass og bra mellomtone.
    Mangler som sagt bare ca 10-15k på budgettet...... :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    de som devilej har lagt ut bilde av er jubeleums høytaleren til 25,000,-
    om jeg ikke er bak mål. og om jeg skjønte dem riktig på center kjeden skulle det låte noe likt som den langt billigere JBL Studio L890 til litt under 12,ooo,- (ser du nevnte den var den ikke god nok? )

Men om kammeraten din ikke har mange preferanser så kunne det kanskje vere en positiv overaskelse å prøve Dynavoice Challenger M-65 eventuelt M-85.
    jeg kjøpte selv den minste av Dynavoice sine gulvstående for en tid tilbake og du verden. med plugger i bassportene er de en av de største overasklesene jeg har hatt.
    og M-65 skal vere veldig veldig god på Rock, Pop og kjappt gitarspill.
    tipset en Kammerat av meg om disse, han hører nesten utelukkende på disse sjangerene. han så i utgangspunktet på noen langt dyrere høytalere men er strålende fornøyd.

vet det ikke er populert med verken disse billige svenske merkene eller å referere til L&B men her har de så rett så rett: http://www.lydogbilde.no/index.php?c...re&testid=2146
    og om man putter på en forsterker som har litt kraft så blir dette noe jeg syns kunne passe ønskene også til kammeraten din devilej.
    Jeg har fortsatt JBL Studio L890 som en av mulighetene. Har hørt på denne mot 260, og det er et langt skritt opp til 260. Selv synes jeg 260 er en utrolig tøff ht som rocker mer enn de fleste. Skulle jeg revurdert oppsettet i kinoen hadde disse stått høyt på lista over alternativer. Bare synd de ikke har en center som følger standaren.
    Tittet på linken din angående Dynavoice, men er redd dette blir litt i samme gate som han har idag. Proson R63MkII. Dette er også en meget god ht iforhold til pris, men faller kraftig igjennom når de er koblet opp mot Thule PA250B
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ja, hehe summen av 703 og CW kan kanskje bli til Usher 6371.. eller nærmest 703 kremt.. mangler bare 10 gyldne pluss litt til..

Skjønner deg.. ikke lett..

Hva tror du om Audiovector Mi3? Eller MA? Ulempen med AV er etter hva jeg hørte tilbakelendt mellomtone.. HiFi center kjeden solgte dem for 10 gyldne for en tid tilbake i allefall..

Norsk HiFi senter sa at JBL er bra på rock.. Han hadde visst hørt utrolig mye oppgjennom årene..
    Mi3 er en utrolig bra ht til prisen, men av det jeg har hørt av denne selv brilierer den i diskant/mellomtone og er mer nøytral i bassen. Riktignok en stund siden jeg var borti disse, så jeg tenkte å stikke innom for en sjekk til. Litt over budgett i pris, men det er mulig jeg får han til å strekke seg litt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sikkert rett

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har fortsatt JBL Studio L890 som en av mulighetene. Har hørt på denne mot 260, og det er et langt skritt opp til 260. Selv synes jeg 260 er en utrolig tøff ht som rocker mer enn de fleste. Skulle jeg revurdert oppsettet i kinoen hadde disse stått høyt på lista over alternativer. Bare synd de ikke har en center som følger standaren.
    Tittet på linken din angående Dynavoice, men er redd dette blir litt i samme gate som han har idag. Proson R63MkII. Dette er også en meget god ht iforhold til pris, men faller kraftig igjennom når de er koblet opp mot Thule PA250B

Nå er jeg i utgangspunktet enig med deg i at en forsterker til mellom 15-20 tusen (koster ikke Thule PA250B det?) ville vere ganske mye mer avslørende enn de rimligere Cambridge, NAD og HK men Dynavoice er etter min mening vesentlig bedre enn Proson, selvom merkene har samme eiere.

Men for all del et godt kjøp av en høytaler til 10 tusen må jo vere bedre enn et til 2,5 det skal bare vere en veldig veldig god høytaler om det skal forsvare en prisstigning på over 7000,- noe jeg tror du kommer til å slite lenge med!
    synn Dynavoice ikke blir tatt inn i noen av butikkene her i oslo så man ikke trengte å kjøpe dem for å høre på. Det er vel en av grunnene til at de holder seg så billige tenker jeg.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric 402 er gode høyttalere, men det ville overraske meg om de passer bra til Thule. Tror det fort kan bli for mørkt, men mulig jeg tar feil.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke nevnt.-

polkaudio RTi10 kunne jo vere noe, noen som har erfaring med denne høytaleren?
    har ikke sett så mye om den men sikkert mulig å finne ut litt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    polkaudio RTi10 kunne jo vere noe, noen som har erfaring med denne høytaleren?
    har ikke sett så mye om den men sikkert mulig å finne ut litt.
    Det kan være en mulighet, men er det noen som fører denne i oslo-området etter at LOBH stengte??? Har selv hatt Lsi9, og var meget fornøyd med denne.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Patos Lyric 402 er gode høyttalere, men det ville overraske meg om de passer bra til Thule. Tror det fort kan bli for mørkt, men mulig jeg tar feil.
    Tenkte å få hørt på 402 i begynnelsen av uka. Ser det ligger et par 502 på finn også. Kan kansje være noe.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Energy Reference Connoisseur RC-50. Tror de ligger rundt 10-12k. En meget god høyttaler i prisklassen og i forhold til musikk og bruken du snakker om...:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror ikke det.

Om en av disse butikken hadde ført Dynavoice ville det ganske sikkert ha vert nevnt blant en av de mange trådene om disse høytalerene.

Og 7000,- i kabinetter joa, en del der men vil tro at de ikke er lagd i asia i like stor grad som Dynavoice er, men det betyr ikke at alle de nevnte høytalerene er bedre enn Dynavoice, det er uansett en smaksak.

Men skjønner tegningen, dyrere = bedre.
    Prøv Polkaudio du, hvis du kan finne dem. ellers får du overtale ham til å spare litt lenger og kjøpe den høytaleren han virkelig vil ha uten å gjøre de helt store kompromissene.
    Hvis bare forsterkeren hans koster 23000,- hadde det kanskje ikke vert så ille å gi 25,000,- for er sabla god rockehøytaler?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •