Kjøpe JMLab Electra 926/936 brukt - hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe JMLab Electra 926/936 brukt - hjelp!

Har nå i kjempelang tid vurdert å skaffe meg et par av en av de nevnte høytalerne samt en senter i samme serie (helst cc900).

Det jeg lurer på er hva man bør se etter, typiske feil/skader og lignende. Er det også forskjellige oppgraderinger på disse? (synes å huske å ha lest om noe slikt).

Hvor gamle kan de være? Har aldri kjøpt brukte høytalere før så vet ikke hva faren kan være. Hva med 3 år gamle kontra 1 år for eksempel?

Og til slutt, hvor mye mer krefter trenger man for å spille godt på 936 i forhold til 926? Samt hvor stor forskjell er det mellom disse to?

Siden jeg er deltidsarbeide student og vil ha en merkbar oppgradering til hva jeg nå har så ser jeg på bruktkjøp som det eneste reelle alternativet. Jeg har set for meg å bruke maksimalt 20 000 for senter og fronthøytalere sett utifra hva jeg har oppspart og hva økonomien tåler.

Setter pris på alt av tilbakespill.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en telefon til Andre på Hifihuset i Bærum og han vil gi deg et bedre tilbud på helt nye Electra enn hva bruktprisen er i dag.
    Tipper du kan få et tilbud på Electra 926 og CC900 for 20k.
    Skulle du trenge enda mer bass ville jeg investert i en SVS sub eller lignende etter vært.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste som er med bærumssjappa er at de kun tar imot telefon henvendelser, og jeg er elendig til å prute på tlf

SVS sub har jeg fra før av så ikke noe problem der.

Annen sak er også at jeg vil ha signature edition, liker ikke technics som ser alt for kjedelig ut så lenge man skal ha de i stua. Har han slike på lager? Ser ut som de fleste som har handla i det siste har kjøpt technic.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har nok din finish på lager.
    Hvor i landet befinner du deg?Ingen problemer å prute i sjappa.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok i Trondheim så passer nok dårlig å "stikke" innom

Hvor stor er prisforskjellen på 936/926? Hadde også vært kjekt med litt info om hva man burde gå for av de to.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke "Bærumshappa" har annet enn Tecknics, hvis de i det hele tatt har flere igjen. Jeg kjøpte mine 926 før Jul 2005 og da var det kun Technics han hadde. Bla opp 20 lapper så for du garantert 926 og cc900 er mitt tips.

Jeg ville ikke solgt min Frontpakke til mindre, de spiller altfor bra til det og Martin Logan som jeg svært gjerne skulle hatt koster over det dobbelte...

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Tror nok ikke "Bærumshappa" har annet enn Tecknics, hvis de i det hele tatt har flere igjen. Jeg kjøpte mine 926 før Jul 2005 og da var det kun Technics han hadde. Bla opp 20 lapper så for du garantert 926 og cc900 er mitt tips.

Jeg ville ikke solgt min Frontpakke til mindre, de spiller altfor bra til det og Martin Logan som jeg svært gjerne skulle hatt koster over det dobbelte...

/L
    Enig med deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm....men signature er bare såååå pent

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre deg oppmerksom på at diskanten fort låter for spisst på electra. De låter lyst. Flere har byttet av den grunn.

André gir store rabbatter til alle (som er hans salgsstrategi). Han pruter for deg faktisk.

Han selger roksan som passer fint til de lyse Focalene.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre deg oppmerksom på at diskanten ikke låter for spisst på mine electra. De låter ikke lyst. Kommer ikke til å bytte av den grunn.

Hva slags forsterker hadde du tenkt å drive Electrane med?
    Du burde også vurdere den nye Klipsch-serien. Tror det er meget spennende produkter til hjemmekinobruk. Du som holder til i Trondheim så passer det vel bra å "stikke" innom Tonart?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Audiomur her. Har selv 946, og har opplevd at de spiller fantastisk på endel forsterkere og håpløst på andre. Handler om å treffe på matching. Ser Audiomur spiller på en Vincent, så det er kansje veien å gå for en overkommelig pris på forsterkersiden. Klipch er også en utrolig morsom høyttaler med masse liv og dynamikk som kan lønne seg å teste. F.eks RF82
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra trenger et dempet rom, spesiellt i området rundt høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen egne erfaringer om forskjellen på de modellene du ber om (kun mine eldre 920.1), men det kan stå noe på audioreview.com.

Når det gjelder forsterker, kan det tenkes at de nye modellene har samme tendensen som de litt eldre: De trenger en del 'pulver' for å spille godt (uten nok, ble det grøt hos meg).

Dersom du liker JM-sounden tror jeg uansett ikke du kan gå feil med noen av modellene du nevner.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Electra trenger et dempet rom, spesiellt i området rundt høyttalerne.
    Sant sant! Men jeg syns det er litt merkelig at Electra for såpass mye kritikk for hard diskant når jeg har hatt i hus, og hørt, flere andre høyttalere som låter mer ubehagelig i toppen enn mine Electra. Lyric 502, Helicon 800, RF-7, SA Explorer har alle vært mer masete i toppen enn 946. Sikkert mange som er uening i det, men det er i hvert fall det jeg har erfart ved demonstrasjon/hjemlån av disse modellene.

Jeg har allikevel troen på at de nevnte høyttalere kan låte annerledes hvis man tar seg tid optimalisering av rommet, og ikke minst finner utstyr som matcher godt. Akkurat det tror jeg ikke at det er så mange som innser, og dømmer en høyttaler ofte bare etter noen få minutters lytting.(har gjordt det selv dessverre)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vanligste ankepunktet mot diskanten til JMlab ligger nok heller i området der diskanten tar over etter mellomtonen enn helt oppe i toppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder forslaget om klipsch, totalt uaktuelt da lyden ikke appelerer til meg overhodet. Horndiskant matcher ikke mine ører.

Når det gjelder forsterker, har en ax4 pioneer akkurat nå, tenkte å biampe frem til jeg har råd til en effektblokk eller to. Har vurdert Midgard og Primare.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vanligste ankepunktet mot diskanten til JMlab ligger nok heller i området der diskanten tar over etter mellomtonen enn helt oppe i toppen.
    Men etter det jeg har skjønt så skal 800v,Profile og oppover være "en ny vår" innen Focal lyd, stemmer ikke dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Men etter det jeg har skjønt så skal 800v,Profile og oppover være "en ny vår" innen Focal lyd, stemmer ikke dette?
    Det vet jeg ikke noe om selv, men de ryktene som har gått om Profile stemmer vel særdeles dårlig med akkurat det. 800 har jeg ikke hørt noen beskrivelse av ennå, mens 1027 har jeg hørt beskrevet som en mellomting mellom "gammel" electra og Utopia Be. Imidlertid har den nevnte effekten i diskanten vært den samme på Electra og Utopia så behovet for dempet rom er vel antakelig tilstede i like stor grad der.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke noe om selv, men de ryktene som har gått om Profile stemmer vel særdeles dårlig med akkurat det. 800 har jeg ikke hørt noen beskrivelse av ennå, mens 1027 har jeg hørt beskrevet som en mellomting mellom "gammel" electra og Utopia Be. Imidlertid har den nevnte effekten i diskanten vært den samme på Electra og Utopia så behovet for dempet rom er vel antakelig tilstede i like stor grad der.
    Profile er anderledes og har ikke dette eventuelle problemet (rom,matching).
    1027 har jeg ikke hørt men det sies at de ikke har dette problemet. Har aldri hørt noe negativt om dem.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •