dynavoice/proson/genexxa hva skal man velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice/proson/genexxa hva skal man velge?

sitter her å skal ha meg billige høytallere, infinity 21i som jeg har syns jeg blir litt skrall i bassen, fin lyd i de, men mangler litt på bassiden.

da kommer spørsmålet :
    hva skal jeg gå for? er snakk om høytallere opp til 1500 kr, mulig opptil 2000.

noen alternativer

Dynavoice f6

http://www.mamoz.no/produkt/MAGIC+F%...lvados,_2.html

Proson libra 804

http://www.mamoz.no/produkt/LIBRA+80...talerpar,.html

Genexxa mira 6.2

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322125

Genexxa pro 10

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322845

jeg mottar med stor takk andre forslag også, hvist det er snakk om brukte så må de være i trondheim.

og som sagt opptil 2000kr

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forresten en kenwood kr-a4080 som skal drive de, den er vell på rundt 2x90 gode watt

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med einis ... (hold deg borte fra genexxa iallefall... om de ikke har forbedret seg MYE på de siste åra da....)

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukt...

Hva med og kjøpe brukt...???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!!

Eg kan anbefale på det sterkeste Dynavoice F6, har slike selv i front å det funker utmerket, helt kanon bra lyd, reint å fint spiller di hele veie så dette er ett meget bra kjøp, du kan jo ta en titt innom min hjemmekino å se litt der, har skrevet litt om dei og.

Vist det er av interesse så har eg noen Proson Libra 1004 til salgs for en rimelig peng, det er dobbel 10" i hver høgtaler, di ligger på avtorget eg bor ikkje i trondheim akkurat men kan sendes uten noe prob.

MVH

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle disse nevnte merker er laget av samme folkene hos samme fabrikk. kan nevne at genexxa pro 10 er samme høyttaleren som proson top 10 mk2.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F6

Jeg kan bare si det at jeg kjøpte et par F6 her for en drøy uke siden og de spiller utrolig godt til prisen . jeg har dem riktignok sammen med elektronikk som er ganske mye dyrere enn høytaleren men om du kjøper disse til rundt 1100,- med frakt så har du spart noen kroner i forhold til QLN Qubic som var nevnt tidligere og de ser ut til å vere ganske like høytalere.
    har drevet F6 med en Cambridge audio 640v2 med 2x75w til rådighet og det spiller skikkerlig bra, har godt trøkk i bassen serlig om du ikke tetter igjen portene bak og plassere dem litt utfra veggen.
    Det er noe som må falle under kategorien billig hifi.
    jeg ville også holdt meg unna gerexxa ettersom jeg ikke har hørt så mye bra om dem, prosonen du nevnte er ganske slapp etter min mening og gir ikke like god valutta som Dynavoice. (skal nevnes at jeg kunn har hørt Proson libra 804 på en skikkerlig billig flerkanals forsterker og at det ikke nødvendigvis var høytaleren som var slapp) men bra var det ikke.

får sikkert litt refs for å ennå en gang vise til Lyd&Bilde men jeg syns de hadde rett i denne lille testen sin : http://www.lydogbilde.no/index.php?c...1Z&testid=1936

Storebroren til F6 heter Challenger M-65 og får også kjempe score av L&B og meg, tipset en venn av meg om denne og han blir aldri ferdig med å si hvor fornøyd han er med den, han kjører den med en NAD C352 Integrert forsterker med 2x80w og sier det kunne ha vert mer krefter men at det er mye godlyd for pengene, han hører mye på gitarspill og rock.
    prisen på M-65 er jo også kunn 2495.- noe over det du nevnte men langt bedre enn prisen skulle tillsi samt mye karftig bass.

ennå en L&B link... http://www.lydogbilde.no/index.php?c...1Z&testid=2146
    640en min er nevnt her som partner til denne men jeg tror det blir for svakt, passer nok best til f6, NADen til kammeraten min har nok noe mer å gi da.

om du er ute etter en liten party sak kunne den nye mini CERWIN-VEGA VE-8F vere morsom. Har ingen erfaring med den men den koster 2200,-på hifiklubben og burde gi deg Bang for the Buck.
    :http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...lere_Sort.htm#

håper du finner noe du liker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt F6. Knall lyd for billig peng. Jeg har hatt dei i ca:1mnd nå, og alle som kommer og høre på lyden blir mektigt imponert over hvor bra det er. Va ein som ville kjøpe dei for 2000,- for han giddet ikke å vente til dei kom inn igjen på komplett

Kunne tenkt meg å hørt lyden hvordan den blei etter å tettet bass portene, men så langt har jeg ikke kommet enda.

Dynavoice F6 kan jeg trykt anbefale.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tipse om at en får Dynavoice F6 ned i 600 kroner på netthandelen.no. De sorte er ca 200 kr dyrere.

Jeg venter på et par som ble sendt i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kjøp Dynavoice F6

Jeg kjøpte meg disse for 2 uker siden. Jeg fikk fullstendig hakeslep når jeg prøvde dem. For en høytaler!! Har B&W 604 s3 i hjemmekinoen og når jeg sammenligner med dem så er dem sef. ikke like bra, men det er ikke så veldig langt unna heller. Jeg hadde i hvertfall ikke vært i tvil. Disse høytalerene basser bra og kan spille svært høyt. Genexxa og proson har aldri imponert meg.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    genexxa proson qln og dynavoice er under samme selskap. http://jws.se/

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for Dynavoice F6 eller Dynavoice m-65 fra fynda.se dersom du bor i nærheten av svenskegrensen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser nesten ut som jeg komer til å gå for dynavoice f6. har hatt cerwin vega cls-6 før eller hva de heter, iafall de nye bokhylle høytallerne i classic serien, veldig fornøyd med dise, men gidder ikke å kjøpe disse igjen ettersom jeg ikke har noe stativ eller annen plass å sette de.

har så vidt hørt påcerwin v-8f, men ble liksom ikke klok på lyden, syntes d var mye mere punch i cls6.

det komemr lønn den 10'ende og 1500 fra et sett med cerwin sat-6 og at-12sw som jeg har solgt den 12'e. så jeg må vell gå en runde igjen, kjenner jeg meg selv blir d garantert ikke holdt noe budsjett som vanli :P

har sittet å tenkt litt på cambridge 540 eller 640. eventuelt om jeg finner en grei nad brukt til rundt 2-3000.

mvh
    stian

(ps, fortsett å kom me forslag, gjerne brukt i trondheims regionen, da er d snakk om både forsterkere og høytallere opptil 5000 tilsammen )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

absolutt og annbefale!

jeg sitter akkuratt nå og tester F6 med cambridge 640v2 og 89dvd av samme merke som lydkilde, fyller rommet her med rikelig med godlyd for å si det mildt!
    hvis du ikke bor langt unna er du velkommen til å hørepå.
    bor selv midt i oslo sentrum.

jeg har fyrt opp det nyeste albummet til Ministry of sound på halvt volum akkurat nå og venter på at mine student venner minner meg på at det bare er torsdag kvell ennå.
    har spillt Minor Minority og thomas dybedal på noe lavere nivå med alletiders resultat, det at Dynavoice og de andre svenske billig merkene er eid av de samme folkene er greit nok, men de har litt forskjellige oppskrifter på det å bygge høytalere det er hørbart.

var rundt på Center kjeden, Klubben, Oslo hifi, steriofil og var til og med innom electrocompaniet i dag så jeg har brukt litt tid nå, ingen 1000-3500kr høytaler jeg har likt bedre. må si jeg likte B&W 604 bedre da men :-| men hva annet er å vente, den koster jo 11,000,-

dynavoice mestrer det meste jeg har gitt den, har ikke spillt så mye mp3 på den ennå kunn cder med god kvalitet, det hjelper jo også på helehetsintrykket.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

nå skal det nevnes at 640v2 akkurat gikk slo seg av, eller gikk over i safe modus, ble nok for varm.
    volumet var på klokken 3
    blinker rødt med protection over.ops:

står litt for tett i "racket" mitt akkurat nå men skal sette opp et nytt ett om ikke lenge, et skikkerlig HiFi rack :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blir dynavoice f6 mest trulig hentet om en par ukers tid når penger kommer, har bestilt så jeg er sikker på at de står i butikken til jeg får pengene.

cerwin settet mitt forsvant til kongsvinger for en halvtime siden kommer til å savne at-12sw subben...men ser frem til dynavoice nå, gleder meg til å høre lyden alle prater så varmt om

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

si fra