Audiovector Mi1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector Mi1?

Hei.

Har nettopp kjøpt meg et sett audiovector Mi1 uten at jeg har ¨prøvelyttet dem så veldig mye fra før. Settet var koblet opp mot en Primare forsterker og cd-spiller. Selv likte jeg lyden og kjøpte settet.

Jeg hører mye på mp3 hvis jeg ikke ska sette meg ned å HØRE musikk. Skal jeg har på bakgrunnsmusikk, setter på noe mens jeg jobber osv hører jeg stort sett på mp3 og radio. Dette er ca 60% av tiden jeg bruker anlegget. Ellers er det 20% film og 20% musikk.

Nå må jeg innvestere i en forsterker og da begynner jeg å tenke litt på hvordan lyden blir. Jeg satt hos en kamerat i går og hørte på et sett B&W 601 drevet av en Denon stereoforsterker. Når vi testet denne med mp3 (meg god bitrate) ble lyden i diskanten litt vel skarp. Det ble slitsomt å høre på når vi skrudd opp til skikkelig lyttevolum. Er dette er problem med Audiovector Mi1 også?

Når det gjelder valg av forsterker /cd-spiller så har jeg lite peiling. Primare"settet" gav god lyd, men prisen der blir altfor drøy(15000++). Driver å ser på bruktmarkedet for å få litt mer for pengene, men hvilke merker vil dere anbefale til disse høytalerne?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er lov å gjette litt, så paser nok denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/10324

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom det er lov å gjette litt, så paser nok denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/10324
    Støtter denne. Har ikke hørt nevnte forsterker på Mi1, men på M3 Avantgarde.
    Veldig detaljert lyd, med ekstremt god sentrering av vokal. Litt liten til M3, men vil nok funke svært bra til Mi1 skulle jeg tro. Blir litt gjetning fra meg også:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke et0n skynder seg så er den vel snart solgt...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at Arcam er en god match til Audiovector. Har selv testet både AVR200, AVR350 og FMJA32 på henholdsvis Mi3 og Mi3 Signature. Arcam er nøytral i klangsignaturen, og dersom du ønsker å fore Mi1 med "ufargede" signaler, er dette et godt tips. IMHO

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ringe han fyren ila dagen, men lurer litt på det med Mi1 og mp3 som signalkilde??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare teste dine Mi1 hos kompisen? Mi1 veier jo bare noen få kilo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •