Jbl Tl260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Jbl Tl260

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl Tl260

Designer høytalere i svart pianolakk. Har sett på JBL TL260. Har noen erfaring med disse? Hva annet finnes med tilsvarende kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker designet på disse, har du et glimrende alternativ ved å kjøpe et par brukte JBL Ti250

IMM

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med disse :-) Ta en titt i hjemmekinotråden min, hjemmekinolinken for bilder samt denne tråden

http://avforum.no/forum/h-yttalere/14833-jbl-250-ti.html

De brukte Ti250 som imm snakker om er svært vanskelige å få tak i. Har ennå tilgode å se noen til salgs.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har erfaring med disse :-) Ta en titt i hjemmekinotråden min, hjemmekinolinken for bilder samt denne tråden

http://avforum.no/forum/h-yttalere/14833-jbl-250-ti.html

De brukte Ti250 som imm snakker om er svært vanskelige å få tak i. Har ennå tilgode å se noen til salgs.
    Hej Jeg har et par JBL TI240 som jeg måske vil udskifte med et par JBL TL260
    er du tilfreds med lyden i dine JBL TL260

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært/er vell 3-4 par med 250TI til salgs her til lands den siste tiden så de er ikke så svært vanskelige å få tak i for øyeblikket

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det har vært/er vell 3-4 par med 250TI til salgs her til lands den siste tiden så de er ikke så svært vanskelige å få tak i for øyeblikket
    Ikke på AVtorget, som er min hovedkilde til kupp i bruktmarkedet :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flumenhaben
    Hej Jeg har et par JBL TI240 som jeg måske vil udskifte med et par JBL TL260
    er du tilfreds med lyden i dine JBL TL260
    Ja, veldig fornøyd. Men har funnet ut at jeg har en manuell romkorreksjonsjobb (etterklangsdemping av vegger) å gjøre for å ta ut 100% av potensialet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, veldig fornøyd. Men har funnet ut at jeg har en manuell romkorreksjonsjobb (etterklangsdemping av vegger) å gjøre for å ta ut 100% av potensialet.
    Tak for dit svar, Jeg kan ikke finde nogen test af TL260 nogen steder,derfor spurgte jeg dig lige. :-) Det er ellers en flott opstilling du har fået lavet

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en test av dem i Hjemmekino, forrige nummer (6) om jeg ikke tar feil.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar ikke feil. Håvard Holmedal testet disse. Han skriver "Vi har akkurat-i dette nummeret- berømmet Klipsch RF82 for å spille dynamisk og morsomt, men dessverre har den ikke i nærheten av den kontrollen som TL260 oppviser"
    Han var tydeligvis fornøyd med TL260 , men han har vel alltid hatt et godt øye til JBL?

Husker meg og noen kompiser var på Nebys for mange år siden, da Holmedal fortsatt jobbet der. Det var rett før stengetid og vi kom i snakk om bilstereo. Holmedal fortalte at han hadde et "lite" stereoalegg i bilen, og at vi kunne bli med i bakgården å høre på det etter stengetid.
    Det var vel en Peugot 205 hvis jeg ikke husker feil, bilen var i hvert fall proppfull med HarmanKardon og JBL-utstyr. De to Harman TC600 forsterkerne og de to kraftige JBL GTI basselementene han hadde, husker jeg sparket som et esel i ryggen. Husker godt at samtlige av ansiktene i gjengen lyste opp i et stort øre til øre smil, etter å ha vært en tur i baksete i "dildoen".

En morsom opplevelse som fikk meg til å konkurere med fullt Harman og JBL-utstyr et par år senere i NASCA. Andreplass i finalen ble det til og med.(500 klassen Sjølyst -94)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flumenhaben
    Tak for dit svar, Jeg kan ikke finde nogen test af TL260 nogen steder,derfor spurgte jeg dig lige. :-) Det er ellers en flott opstilling du har fået lavet
    Eneste testen jeg har sett er vel den i Hjemmekino nr. 6, som referert nedenfor. Ellers har jeg sett omtaler her:

http://www.hifi4all.dk/content/templ...=1205&zoneid=1

http://www.av-magazin.de/Ton_News.49...2832be2.0.html

Prøvelytt med elektronikk som matcher din egen. Det er alltid et godt utgangspunkt, og det var det jeg gjorde.

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL ES 100 vs TL 260

Hei!
    Noen som har hørt disse to modellene opp mot hverandre og som kan komme med innspill på hva som evt er "best"?

Mvh
    Thor Atle

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg slik at jeg har jbl tl-260, og har bare hørt på es-100 når jeg var på besøk oss en kompis. Så du får ta dette med i din egen konklusjon..

Jbl TL-260 syntes jeg har en byggekvalitet av en langt høyere klasse enn ES-100. (noe man kan forvente etter prisen også)

Jeg syntes at lydbilde er langt større på TL-260, men ta i betraktning at jeg er nøye med innstillinger og vinkling av mine høytalere, noe min kompis ikke er.
    Mine TL-260 forer jeg med Oberon 6.1. (Ikke noe jeg syntes fungerer optimalt)
    Kompisen foret med rotel (2x200watt) Som jeg egentlig følte var mer en godt nok på disse.
    Tl-260 tåler noe vanvittig meg power, di har fått oberonene til å klippe flere ganger. Mitt syn er at ES-100 er grei høytaler, som spiller greit på det meste, men 260 har mer av alt. Dette er som sagt mitt syn, og har jo disse selv

Edit: Her er jo en liten test av es-100: Send ut nabovarsel! - Lyd og Bilde

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver en gang til, fikk ikke lagt inn linken når jeg brukte edit: Send ut nabovarsel! - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen tanker og erfaringer med JBL 260 tl

Har hatt ulike jbl- kasser opp gjennom årene og opplevd mange gode hifi lyttetimer med disse. Har hatt andre merker også, og skjønt at det finnes godlyd fra andre fabrikanter også. I dag har jeg et par JBL 260 tl. Har hatt de i ca tre år. JBL260 har siden den ble lansert gledet og ergret mange. Særlig har det vært mange iltre meninger fordi JBL valgte et design og en konstruksjonsløsning "identisk"( identisk i anførselstegn) med ikonet 250 ti. Du skal ikke mene eller skrive mye om 260 før en eller annen trekker sammenligninger med 250, og som ofte, etter min mening, kan være rettferdige og ganske urettferdige. Urettferdige med utgangspunkt i hva jeg erfarer og opplever i mitt lytterom, men også med hensyn til prisforskjellene. Jeg er kjempefornøyd med hvordan 260 formidler musikken. Men ulike meninger er det der ute, det er jo dette som forumet er til for. Til alle som måtte eie et sett 250 ti, og er kjempefornøyd, bare fortsett med det, men husk at 260 er også en jbl som gleder mange.
    Mine erfaringer med 260 er at den til en viss grad bryter med klassisk jbl "sound -tradisjon" og kanskje av den grunn blitt litt kontroversiell for de som nettopp kjenner og elsker den sounden. Etter min mening er 260 å betrakte som en allsidig musikkformidler. Den virker litt mer forsiktig og laidback enn mine preferanser fra jbl tidligere, men uten å miste detaljer. Jeg kan oppleve at den spiller de fleste sjangere svært musikalsk uten å oppleve å være i nærheten av lyttetretthet. Den trykker når den skal og får rockefoten i gang. Men jeg personlig opplever ikke 260 å være en " live formidler på fullt trykk". Nei, den er snarer kultivert og svært behagelig å lytte til. Men for all del, når Steely Dan slår til så er stinget tilstede med høy gåsehudfaktor. Jeg opplever at en må jobbe litt med plassering av disse høyttalrene. Selv har jeg ingen toe in, da jeg opplever at sentrum av lyden kan da bli litt massivt. "260 er også etter min mening såpass "hifiaktige" at taket på hva en kan få av godlyd gjennom ulikt utstyr og kabling er svært høyt. Matcing og godt lytterom er vel de viktigste faktorene. Tusen takk til JBL for lanseringen av 260 tl. De er slik jeg opplever det en svært vellydenede og vellykket musikkformidler. (jeg jobber hverken for jbl eller soundgarden)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •