Nytt høytalersystem, tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt høytalersystem, tips?

Hei,

skal kjøpe meg hjemmekinosystem og vurderer en av tre høytaler pakker i kombinasjon med en SVS sub. Kandidatene er
    - Dali Piano serien (gulv, bak og senter høytaler)
    - System Audio (SA1750 gulv, SA710 bak og SA710 AV center)
    - Audiovector (K3 gulv, KX bak, AV3ci center)

Noen som har noen anbefalinger blandt disse høytalerne, eventuelt noen andre jeg burde se på i pirsklassen 20-30k for fult sett?

Rommet er ca. 12-13 m2 og kvadratisk. Jeg har ikke bestemt meg for elektronikk ennå så jeg tar forsåvidt imot råd på dette området også?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min anbefaling er litt på tvers av det du skriver, men det vil mangedoble opplevelsen din, spesiellt på musikk:
    Legg hele summen i et par stereohøyttalere og fyll på med surrerundt etter hvert som du får råd.

Har du noe info om hva det skal brukes til, hva slags utstyr det skal spille sammen med og hva som er dine lydpreferanser?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er budsjettet 20-30k, kun til høyttalere, eller inkluderer dette også elektronikk?
    Forøvrig er jeg helt enig med Snickers. Det går helt fint å se på film med kun 2 kanaler. Legg først pengene i ett par skikkelige fronter og spe på etterhvert med flere kanaler. Musikk i stereo er deilig:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20-30k var ment som budsjettet for bare høytalerne, men da alle sammen, dvs. front, bak, center og sub.

forstår jeg dere riktig derimot bør jeg legge alt dette inn i et sett fronthøytalere. Blir ikke det litt overkill i et 12-13m2's rom da?

Når det gjelder lydpreferanser så er jeg litt uslepen på det området...har ikke kjøpt meg noe på en stund, ja faktisk ikke siden konfirmasjonen, og har rundet 30 så da blir det litt tynt med personlige preferanser. Håper jo selvsagt jeg kan få noen da...

I alle fall hadde jeg tenkt å bruke 50k+ på litt lyd og bilde elekronikk i kjellerstua. Blir sikkert brukt mest til film og PS3 men fint om det kunne spille litt musikk også. Uansett er vel høtalerne anslagsgivende for resten så tenkte jeg skulle få tips fra ekspertene...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jean claude
    20-30k var ment som budsjettet for bare høytalerne, men da alle sammen, dvs. front, bak, center og sub.

forstår jeg dere riktig derimot bør jeg legge alt dette inn i et sett fronthøytalere. Blir ikke det litt overkill i et 12-13m2's rom da?

Når det gjelder lydpreferanser så er jeg litt uslepen på det området...har ikke kjøpt meg noe på en stund, ja faktisk ikke siden konfirmasjonen, og har rundet 30 så da blir det litt tynt med personlige preferanser. Håper jo selvsagt jeg kan få noen da...

I alle fall hadde jeg tenkt å bruke 50k+ på litt lyd og bilde elekronikk i kjellerstua. Blir sikkert brukt mest til film og PS3 men fint om det kunne spille litt musikk også. Uansett er vel høtalerne anslagsgivende for resten så tenkte jeg skulle få tips fra ekspertene...
    50k+ er jo et veldig bra budsjett for å investere i hjemmekino. Men hvorfor blåse avgårde alt med en gang. Har du elektronikk, tv prosjektor?
    20-30k til høyttalere er også et meget anseelig budsjett, ihvertfall hvis brukt er ett alternativ.

Her er bare ett lite alternativ (og det er ikke for å være salgsagent for kompisen min, men fordi det er en svært god høyttaler, til en latterlig billig penge)

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=10321&cat=12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=10319&cat=12

Da er du oppe på 16 600. Et par billige bakhøyttalere
    F.eks disse:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=10303&cat=12

Og f.eks en XTZ subwoofer:

http://www.surround.no/product/6972/...pianolakk.html

Da er du oppe i en totalsum av cirka 22 000,-.

Med litt brukbar elektronikk, så tør jeg påstå du har fått ett sinnsykt anlegg til prisen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •