Får snart utstyret, men trenger litt tips før det er på plass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Får snart utstyret, men trenger litt tips før det er på plass

Jeg venter nå på Dynavoice F6, samt S-4 og C4 til center og bakhøytalere. Reciver jeg har valgt å gå for er Pioneer 916.

Siden dette blir mitt første annlegg på veldig mange år har jeg en del spørsmål.

- Hvordan bør helst ting kobles opp? Vil koble til xbox, dvd og en digiality Tuner fra canal digital sitt kabel-tv. Er det slik at videosignalene skal via reciveren, eller bare lyden?

- Bør jeg bruke plugger på ledningene til høytalerene, i så fall hvilke plugger bør jeg gå for. Helst ikke så veldig dyrt.

- Spikes eller matter, er dette noe jeg trenger, og har det eventuelt noe å si hvilke jeg kjøper?

- Kabler, hvilke kabler bør jeg gå for som ikke er så dyr?

- Leste et sted at jeg burde tette igjen noe på høytalerene for å få bedre lyd, noen som kan si noen ord om dette?

- Er det ellers noen spesielle ting jeg bør vite når det kommer til 916 og høytalerene? Tenker da på alt av oppsett til vedlikehold, eller bare gode tips fra dere erfarne brukere.

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen som har noe de kan komme med her?

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at folk blir skremt når du har så mange spørsmål;-) Kan prøve å besvare noen av spørsmålene.

1. Hvordan bør helst ting kobles opp? Vil koble til xbox, dvd og en digiality Tuner fra canal digital sitt kabel-tv. Er det slik at videosignalene skal via reciveren, eller bare lyden?: Lydsignalene fra Xbox og DVD bør gå rett i reciever. Med mindre du har for få innganger på TV'en, så trenger ikke videosignalene å gå via recieveren. Kabel TV-signalene går rett i TV'en. Forhåpentligvis har du 2 RCA uttak for lyd på TV'en din (de fleste stereo TV'er har det). Dra en 2*RCA kabel ut fra dette uttaket og inn i recieveren. Nå slipper du å ta på recieveren hver gang du skal se på TV, men samtidig får du "god" lyd dersom du vil.

2. Bør jeg bruke plugger på ledningene til høytalerene, i så fall hvilke plugger bør jeg gå for. Helst ikke så veldig dyrt:Plugger trenger du bare å bruke dersom du skal flytte eller bytte mye på anlegget ditt.

3. Spikes eller matter, er dette noe jeg trenger, og har det eventuelt noe å si hvilke jeg kjøper? : Dersom du bare skal ha enten eller, så vil jeg tro at spikes er å foretrekke.

4. Kabler, hvilke kabler bør jeg gå for som ikke er så dyr? : Erfaringsmessig er det ikke så viktig å kjøpe de dyreste kablene. Kjøp gjerne høytalerkabler fra Biltema, men husk å ha litt kvadrat på kabelene (2,5mm^2 er greit). Signalkabler (optisk, RCA ol.) bør man legge litt mer penger i.

5. Leste et sted at jeg burde tette igjen noe på høytalerene for å få bedre lyd, noen som kan si noen ord om dette? : Dersom høytalerne står tett inntil en vegg bør du plugge igjen noen bassporter. Dette er selvfølgelig smak å behag, men bassen blir gjerne litt mer stram og kontrollert når man plugger igjen noen bassporter.

6. Er det ellers noen spesielle ting jeg bør vite når det kommer til 916 og høytalerene? Tenker da på alt av oppsett til vedlikehold, eller bare gode tips fra dere erfarne brukere. : Husk at fabrikkinnstillingene på Pioneer recieveren har satt alle høytalerne til "SMALL". Frontene bør helst stå på "LARGE".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •