Har noen hørt Focal Electra 1007 be?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har noen hørt Focal Electra 1007 be?

Noen som har hørt den "nye" stativhøyttaleren fra Focal JmLab, Electra 1007 be?

Mener å ha lest et sted at den ikke har det samme problemet som tidligere modeller hvor diskanten har kunnet låte litt hard i noen oppsett/rom.

Kom gjerne med innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tips om å velge VISONIK Concept 3 istedet for JMLab 1007 be. Billigere og bedre.!!!?? etter flere sin mening. Har ikke fått hørt Consept 3. Jeg har også vurdert Jungson BD-1 mye pga. utseende. Skal få hørt på denne snarest.
    Er i markedet for en god stativhøyttaler som også har litt "mat" i bassområdet.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi nok ute etter noe av det samme. Har også fått tips om Visonik, men så vidt jeg vet er det bare i Elverum at disse selges og jeg synes det er litt langt å reise... Skriv gjerne hva du synes om Jungson når du får hørt dem!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her, er det noen som har hørt denne, eventuelt sammenliknet med andre høyttalere i samme prisklasse? Gjerne også gulvstående da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1007Be er et high-end råskinn.Den har muligens 1 av de 2 beste diskantene som er å oppdrive.Mellomtonen og mellombassen er ultrahurtige,noe som får høyttalerene til å spille med stålkontroll uansett hvor harde oppgaver de får,og de leverer en så detaljert tøff bass,som mange svært dyre gulvstående bare kan misunne.Dynamikken er også ekstrem god.Om det er klassisk eller metal,spiller ingen rolle.Dette er en ekte skjønnhet og udyr.Prøvelytting av disse anbefales sterkt!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare fått en kort lytt på 1007BE så jeg kan ikke komme med allverdens inntrykk, men jeg har CC1000BE og den har ikke skarp, eller på noen måte ubehagelig diskant - tvert om.
    Alt snakket om skarp diskant på JMlab er høyst overdrevet og skydes nok ofte dårlig matchet effekttrinn eller hardt rom. Beryllium er tross alt et metall og metall diskanter har en annen oppbryningskurve enn softdome diskanter.
    Min erfaring er at JMlab passer veldig bra med litt mørktlydende utstyr, evt utstyr med typisk utagernede "amerikansk klang" jeg vet det er fler her på forumet som bruker JMlab med ICE forsterkeri, har selv prøvd dette og synes det var en særdeles dårlig match.
    Passlabs, ML og Parasound går derimot som hånd i hanske med JMlab.
    Har ikke testet med de skikkelig dyre Passene, men har prøvd med X5 og det låt VELDIG bra, men X5 ble desverre for dyr for meg
    har også testet ML No27.5 som er en 100Watter og den var vanvittig bra sammen med JMlab, men eieren ville desverre ikke selge
    Så valget falt på Parasound halo A21 og det er en knallforsterker med bra driv og fint soundstage.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Alt snakket om skarp diskant på JMlab er høyst overdrevet og skydes nok ofte dårlig matchet effekttrinn eller hardt rom. Beryllium er tross alt et metall og metall diskanter har en annen oppbryningskurve enn softdome diskanter.
    Min erfaring er at JMlab passer veldig bra med litt mørktlydende utstyr, evt utstyr med typisk utagernede "amerikansk klang" jeg vet det er fler her på forumet som bruker JMlab med ICE forsterkeri, har selv prøvd dette og synes det var en særdeles dårlig match.
    Passlabs, ML og Parasound går derimot som hånd i hanske med JMlab.
    Skarp diskant på endel innspillinger gjelder Cobalt, Electra og Chorus. Så vidt jeg har forstått er 1007/1027 knallgode. Ja focal tror jeg trives med mørk/varm klang. Hørte Parasound på Usher 6371, og ja kan godt tenke meg at de passer ypperlig til Focal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og forstått at Electra be og Profile representerer en helt annen lydkarakter enn de gamle Cobalt, Chorus og Electra. Skal visste være litt varmere lyd og diskant fri plagende sibilanter.

Men hvordan vil dere sammenligne et par 1007 med f.eks. Profile 918? Koster jo omtrent det samme...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 1007 men de er sikkert mye bedre enn Focal som sliter litt med dypbass...(ellers gode).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Har ikke hørt 1007 men de er sikkert mye bedre enn Focal som sliter litt med dypbass...(ellers gode).
    1007 er vel strengt tatt Focal de også da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jmannen83
    1007 er vel strengt tatt Focal de også da.
    aii skulle stått Profile...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jmannen83
    Har og forstått at Electra be og Profile representerer en helt annen lydkarakter enn de gamle Cobalt, Chorus og Electra. Skal visste være litt varmere lyd og diskant fri plagende sibilanter.

Men hvordan vil dere sammenligne et par 1007 med f.eks. Profile 918? Koster jo omtrent det samme...

Profile er gode de,men jeg synes de er sterkt overpriset.
    Dynamikken og halografien er det ingen ting og utsette på,men de er ikke i nærheten av Electra Be sin genialt vakre diskant og maskuline bass.
    Jeg har selv lett i årevis etter den perfekte høyttalerparet.Har vel nesten hatt alle klasikerene mellom 20-35000kr uten å bli helt fornøyd.
    Electra 1007Be er i mine øyne uten konkuranse under 30000kr.
    Det beste med denne høyttaleren er at den låter som en gulvstående.For de som skulle ønske enda mer trøkk og avgrunn,så ikke kjøp 1027Be,men innvester heller i en god musikalsk sub.
    Bedre lyd under 50000kr tror jeg ikke er mulig å oppdrive.
    Heldigvis for oss som ikke driter penger,går utviklingen i riktig retning både når det gjelder pris og ytelse.
    Hadde 1007Be vært lansert i 1996 ville nok fagpressen omtalt dem som en av værdens beste høyttaler,til en fantasipris så klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er en høyttaler du eier selv? Eller har hørt mye på?

Er den kravstor til elektronikk da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på den.Kompisen min har den,så jeg har fått tid til å høre den mye, og har testet den mot mye forskjellig elektronikk.I motsetning til gamle Electra/Cobalt passer alt av det vi har testet den med utmerket.
    Den er ikke kravstor.En vanlig surround forsterker går utmerket.
    Den fortjener så klart mye bedre,da dens potensiale er enorm.
    Hadde vært morsomt og tatt den med til hifiklubben og koplet den til Classe for noen hundre tusen.Tror gutta ville fått hakaslepp.

Noe av produktene vi har brukt er:Primare DVD30,Cary DVD6,Arcam Diva CD192,Creek EVO CD og Audio Analogue Maestro CD24/192.
    Forsterkere:Primare I21 og I31,TacT SDAI2175,Pathos Logos,Audio Analogue Settanta Maestro og Creek Classic SE5350.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si din entusiasme er stor basse, men jeg betviler ikke at dette er bra høyttalere.

Men har du peil på hvordan 1007 spiller kontra Chorus 816v? Disse skal jo være entrylevel highend ifølge ryktene...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest fra Focal,tror jeg de er ganske identiske med Profile serien,men har en del mer pondus og trøkk.Profile er for snille etter min smak,og vil ikke spille så høyt,nettopp dette skal vist være 800V seriens triumfkort.
    Electra Be tror jeg ikke vi skal bruke som en sammenligning,til det er oppbyggingen,kvaliteten på elementer,diskanten og kabinettet i en helt annen klasse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •