Innspilling av SVS subwoofere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling av SVS subwoofere

Er det store forskjeller mellom en ny SVS subwoofer og en som er ferdig innspilt? Hvor mange timer med innspilling kreves? Er det forskjellig fra modell til modell? Jeg har forøvrig en PB10-NSD.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min PB-12 Plus/12 i juni. Kjørte egentlig ganske hardt på fra dag 1 etter litt "fintuning" og kan ikke si jeg hører forskjell fra da og nå. Vis litt måtehold de første dagene slik at opphenget får myknet litt. Eneste forskjellen er at jeg er mer fornøyd nå enn når jeg kjøpte den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at du er mer fornøyd nå enn når du kjøpte den når du ikke hører noen forskjell fra nå og når den var ny?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Hva er grunnen til at du er mer fornøyd nå enn når du kjøpte den når du ikke hører noen forskjell fra nå og når den var ny?
    Litt dårlig formulert kanskje men SVS'en låter bedre nå som fininnstillinger (på sub/receiver) og nøye utprøving av tilgjenglige kroker er unnagjort. Så totaltopplevelsen er nå bedre men dette skyldes ikke innspillingen, eller mangel på sådan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe mer å si rundt dette emnet? Føler min SVS PB10-NSD holder litt tilbake, håper det bedrer seg etterhvert.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hørt det og, en SVS som holder litt tilbake :lol:

Samtlige SVS subber er kraftig testet på fabrikk før utsendelse, så det ingen grunn til å holde igjen

Ikke noe mer å si om emnet??
    http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttr-der/13660-offisiell-svs-tr-nb-teknisk.html

hehe!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved første forsøk bommet jeg på innstillingene. Koblet til sub på subutgang på receiver og det kom ikke ett lite puff i sub'en engang. Etter masse banning og andre ukvemsord fant jeg ut i main setup på min DVD var sub-utgangen deaktivert. Prøvde igjen med meget skuffende resultat. Etter enda mer opp og ned-kobling og de obligatoriske ramsene med f-ord måtte jeg inn i DVD-spiller'en sin setup som dempet sub med -12dB. Deretter mainsetup på receiver som av uvisse grunner dempet sub-out med -6db. Det var litt hvisking i elementene med lite hørbart...

Nå kjører jeg 0 fra både DVD/receiver og gain på sub på ca. kl 11. Deler ved 60 Hz og front som small. I enkelte LFE spor ramler ting ned fra veggene i 3 etasje i andre enden av huset, mens SVS'en står i 2. etasje...

Har du sjekket dette? SVS har absolutt ikke ett rykte på seg for å holde noenting tilbake. Selv ikke "minstemannen".

Andre feil kan være fase. Spill kun på sub og hør om den "er i live" uten fronthøyttalere. Om front/sub utfaser hverandre kan man forsøke evnt. også å endre fase. Få en assistent til å vri sakte mens du sitter i sweetspot.

Siste forsøk må være plassering. Søk ut i hjørnene, plasser gjerne sub i sweetspot og krabb rundt på gulvet. Mål, evnt hør hvor sub'en låter best. Der er normalt beste plassering, fortrinnsvis med yttervegger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •