Midgard 6.1 & CV 1515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard 6.1 & CV 1515

Hei hei nå begynner eg å bli passeligt lei av å reparere mellom toner og bak diskanter i 1515 ane. Kvar gong da e fest er det alti et element eller to som er røke i 1515'ane. enten mellomtone eller diskantene bak. men er det kun eg som må spille maks. eller er det flere som har fått et bra forbruk på element etter dere gjekk over til midgard. det var mye greiere me nad 218'ane da var dei som gidde seg... jaja. Go helg

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Hei hei nå begynner eg å bli passeligt lei av å reparere mellom toner og bak diskanter i 1515 ane. Kvar gong da e fest er det alti et element eller to som er røke i 1515'ane. enten mellomtone eller diskantene bak. men er det kun eg som må spille maks. eller er det flere som har fått et bra forbruk på element etter dere gjekk over til midgard. det var mye greiere me nad 218'ane da var dei som gidde seg... jaja. Go helg
    Hva med å bytte høyttalere

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva med å bytte høyttalere
    Neida, du må huske på at det er masse krefter i Oberon, spesielt de du har og hvis du driver og kjører full guffe på hver fest, så er det vel ikke så rart at elementene fyker veggimellom. Hvorfor spille på full guffe??? Blir det fin lyd av det?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at de skal spille helt forj**lig når du har de på halv-fullt

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg høres det rett å slett ut som de får for lite effekt. Mellomtonene er det første som ryker da på de. Var ihvertfall det på mine. Med en NAD208 sprengte jeg litt av hvert, men når jeg kjørte en brokoblet 208 på hver 1515, å jeg spilte som en idiot overlevde de hele tiden. Skulle tro at Oberon var like sterke som 2xNAD208 men??? Ville ihvertfall prøvd å mate de med enda mer effekt å se om det hjelper. Nå er dette endel år siden, men mener på jeg sprengte ett par tre mellomtoner ihvertfall før jeg oppgraderte til 2xNAD208.

PS. Til Vetteman. De spiller aldri fint, men er høy "morrofaktor" på de på fest.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 2x218 røk det en diskant i ny og ne, men jeg har aldri tatt noen mellomtoner. Derimot et par 15"'ere har det også røket med. Men nå er det sjeldent fest og fyll her, så de "koser seg" med 6.1 på tomgang. En sjelden gang iblandt når jeg er hjemme alene lufter jeg de litt, men det blir ikke noe vedvarende på max lydtrykk.

For de som fortsatt har 1515 eller DC serien bør være forsiktige. Det finnes ikke elementer å oppdrive lenger.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad: Testet også med 2xNAD218. Disse klarte ikke å måle seg med 2xNAD208 i det hele tatt. Skulle jo være tett på like råe, men sånn var ihvertfall ikke realiteten. At det ikke er elementer å oppdrive lengre kan fort bli ett problem ja. De fleste med slike høytalere, pleier ikke akkurat å spille lavt

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Har samme forsterkere og samme høyttalere å har aldri hatt problemer sålangt!

Har spilt veldig høyt til tider og brukt til fest har det også blitt.
    Jeg spiller til ørene gir seg, verken høyttalerne eller forsterkerne gir seg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Har samme forsterkere og samme høyttalere å har aldri hatt problemer sålangt!

Har spilt veldig høyt til tider og brukt til fest har det også blitt.
    Jeg spiller til ørene gir seg, verken høyttalerne eller forsterkerne gir seg
    eg og har jo 1515 nå, han eg kjøpte de av hadde kun en 208, og når eg fikk de var diskantene bak sprengte...

har testa både 1x208 1x208+216 og 208+2x216 og nå spiller eg med 2x208, synest det funker bra, spiller faktisk litt pent med org cder og jo :-D

syntes eg får fin behagelig lyd i mellom\diskant med 2x208! ikke den forbanna skrikete stygge lyden CV kan avgi.

har spillt en del høyt i edru tilstand, og det er ørene mine som gir seg :-D
    men får dra i gang en fest så skal du få rapport. de står forresten i en stue på 46kvm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Oberon 6.1 på mine Tannoy Saturn 10 og jeg fikk mildt sagt bakoversveis da jeg hørte lyden.........det var null å nix bass midgarden knelte rett å slett:-D fikk kun store utslag på basselementet men null å nix lyd.........

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luskelars
    Testet Oberon 6.1 på mine Tannoy Saturn 10 og jeg fikk mildt sagt bakoversveis da jeg hørte lyden.........det var null å nix bass midgarden knelte rett å slett:-D fikk kun store utslag på basselementet men null å nix lyd.........
    hordan kilde og forforsterker brukte du da? Hva hadde du før som effekt? Kanskje det du hadde før farget lyden mer, ma'ene er veldig nøytrale i lyden og derfor kan noen oppleve å ikke få den bassen de ønsker. Selv så gikk det helt greit for meg, fikk utrolig solid bunn med P3 og HK HD 970 CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte harman kardon avr7000 som forforsterker, pioneer pd-s507, MIT avt2signalkabler og avt2 høytalerkabler......bruker nå Vincent sp996 som jeg biamper men er på jakt etter noe kraftigere.(Vincent er veldigt nøtralt) Forøvrig så er det mer futt i 2 996'er enn i en 6.1(min erfaring)

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høres rart ut.

du har sikkert ikke feil i at det var mangel på bass men jeg har meget vanskelig for å tro at det var Midgard blokkene sin feil.
    å få Oberon 6,1 til å knele det tror jeg ikke du får til med det første.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt større Tannoy trenger mye strøm for å beholde kontrollen. Med mindre kontroll pumper de ut mengder med bass som ikke har så veldig mye med det opprinnelige signalet å gjøre. Det er derfor også viktig å gjøre plasseringsjobben på nytt når man tester nye effekttrinn. Man ville jo normalt gjort det om man byttet høyttalerne, og når man gir høyttalerne totalt andre arbeidsbetingelser så vil de jobbe som andre høyttalere.

Imidlertid, jeg forstår det slik at du biamper med 996. Kan du ha enten glemt å koble sammen terminalene når du koblet til andre forsterkere, eller koblet + og - feil sammen når du koblet dem sammen? Du forteller jo at du hadde mye bevegelse i elementene, og mye bevegelse i 4 stk 10-tommere pleier å bety en del lyd også om du ikke har store bevegelser under 20Hz da.

Jeg har ved et par anledninger selv testet 6.1 mot andre forsterkere på TD10. Dette er en konstruksjon som slår ut på "den klassiske måten". Den boomer kraftig i bunnen med for svak forsterker. Et vel ansett 250W trinn til 42k pumper ut mengder med bass ved 35-40Hz og ingen ting lenger nede der impedansen synker. Med Oberon i dette oppsettet ble bassen strammet voldsomt opp samtidig som den fikk subjektivt et par oktaver mer å gå på nedover. Imidlertid ble det ikke bassfattig. Jeg har ikke så mange ganger opplevd Tannoy som bassfattig for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på tannoy dual consentric så er ikke Midgard i stand til å levere varene....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TD-serien er også Dual Concentric.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble også testet på profile serien med samme resultat, yamaha ble brukt som forforsterker. Hørte forøvrigt på Qadral oppsettet hos maxwell i Stvg der det var noe helt annet. Traff deg forresten hos Maxwell der du hadde koblet opp oberon på Usher

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenke tenke... det var to stk (brødre tror jeg kanskje også) innom... mener jeg hørte det var noe snakk om noe Tannoy... Satt inne på kinorommet og pratet litt...

Brenner tampen?

Må nesten stikke innom med et par 6.1 om når jeg er i området, om du er åpen for det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tampen brenner men kamerater ikke brødre....er åpen for det ja- er på jakt etter ny effekt på Tannoyene:?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Oberon

Hvis du ikke vet helt hva utstyret du har er " GOD " for ... Burde du kanskje prøve deg fram litt før du begynner å skrike ut. Oberon er meget sterk. De er STERKE så du bør nok bytte til andre høytalere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •