SVS PB12-Plus/2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    blir vel til at jeg kjøper den i cherry da.. da passer den til fargen på gulvet.. den er jo pen i tillegg... hadde liksom vært greit å ha den i sort siden jeg skal bruke den mest til kino bruk..

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, det er jo bare å ta en titt på bildene det...

PB12-Plus:

PB12-Plus/2:

Ikke vanskelig å se at det mangler et sett med knotter på Plus/2.... ;-)
    Ut fra bildene (som jeg har sett på både lsound og svsound) så ser det ut til at textured black har peq-knotter som alle de andre finishene på pb12plus. Stemmer dette? Jeg skal ha ny sub selv nå, og vurderer sterkt denne. Spes ettersom fruen sa at hun var mer bekymret for priser enn for utseendet :lol:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Ta den største suben!!!

Deretter kan du si til kona: "Jeg er helt enig med deg, kjære. Ikke noe mer sminke og pynt på deg, for også jeg er mer bekymret for priser enn utseendet...."

Utfallet kan selvsagt meget mulig bli at det blir verken sub eller annet på deg fremover... ;-)

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe... Hun er ganske økonomisk av seg på de områdene der, så det spørs om ikke den kommer til kort gitt :P

Ettersom vi bor i blokk så vurderte jeg pb12plus og ikke plus/2 av hensyn til naboene. Regner med at denne klarer å levere nok bass selv om rommet er stort (ca 45m2) og ikke sørge for at politiet flytter inn hos meg på permanent basis.

Spørsmålet som jeg ble litt nysgjerrig på er om den "vanlige" sorte finishen (ikke piano gloss) kommer med peq på pb12plus? Ut fra bildene så er den med, men utfra teksten så er den uten... Noen som kan hjelpe meg her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ring ned til lsound og hør davel!!!
    tlf 37 71 13 33

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PEQ er ikke noe spessielt lett å bruke. Kjøp heller med en Feedback Destroyer (Berhinger). Ikke heng deg oppi den PEQ saken, okei, den funker, men langt ifra så bra som Berhinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor i blokk og skal ha pb 12?
    Tror egentlig politiet kommer til å henge en del hos deg da gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil generelt tro det er problematisk å kombinere blokk og SVS uansett modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkt til å prøve neste uke uansett jeg. Med en pb 10 da riktignok

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    hehehe... Hun er ganske økonomisk av seg på de områdene der, så det spørs om ikke den kommer til kort gitt :P

Ettersom vi bor i blokk så vurderte jeg pb12plus og ikke plus/2 av hensyn til naboene. Regner med at denne klarer å levere nok bass selv om rommet er stort (ca 45m2) og ikke sørge for at politiet flytter inn hos meg på permanent basis.

Spørsmålet som jeg ble litt nysgjerrig på er om den "vanlige" sorte finishen (ikke piano gloss) kommer med peq på pb12plus? Ut fra bildene så er den med, men utfra teksten så er den uten... Noen som kan hjelpe meg her?
    Hvis du er redd for naboer er vel 2stk pb10 en mulighet. Ettersom man får bedre spredning av bassen med 2 suber trenger du ikke dra på så enormt mye volum som man ofte må med "bare" en sub for å få skikkelig trøkk på alle plassene. Dette er bare en teori, men det er sikkert noen som backer meg opp på at 2 mindre suber som regel er bedre enn 1 stor....

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har heis da
    Enig mht. PEQ på de andre modellene, meget begrenset nytteverdi og en FBQ2496 kjøper du deg sikkert uansett eller i beste fall enda en sub.

Lykke til !

/L

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mulig å få piano lakk moddelen uten peq for å gjøre det billigere?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, det er kun Texture Black som kommer uten PEQ. Er du veldig pågående kan du jo høre med Lsound om de er mulig å bytte forsterkeren og muligens få en uten PEQ i en Pianolakk-box...!?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvis du er redd for naboer er vel 2stk pb10 en mulighet. Ettersom man får bedre spredning av bassen med 2 suber trenger du ikke dra på så enormt mye volum som man ofte må med "bare" en sub for å få skikkelig trøkk på alle plassene. Dette er bare en teori, men det er sikkert noen som backer meg opp på at 2 mindre suber som regel er bedre enn 1 stor....
    Har du noen gang sagt akkurat det der til konemor og fått det gjennom?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt 1 pb12plus og jeg sa til min samboer at det er den nest største modellen. da ville hun bare ikke vite hvor mye den kostet. men hun trodde det skulle bli fint hvis den ikke skulle stå midt på gulvet

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper jeg ikke stjeler fokuset fra topic nå, men bare lurer på hvor mye denne suben egentlig trøkker?

Kan man si at den sparker balle? For har selv opplevd sparke balle bass og det var var på den første ringenes herrre på kinocity i drammen (sein visning, ofte høyest lyd da). her blåste det i bukser og hår, dirra i stoler og dundra i vegger.....mødre løp ut, barn skreik, kvin.. hehe nei skal slutte, var ikke så drøyt. men det var Absolutt helt villt. Kan denne måle seg med noe av dette? med tanke på at den står i et mye, mye mindre rom...

vurderer sterkt en svs pb12 plus 2. Føler at her på avforum så er Subwoofer = SVS

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    Har du noen gang sagt akkurat det der til konemor og fått det gjennom?
    Har ikke noen konemor så den problemstillingen slipper jeg (inntil videre....)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har ikke noen konemor så den problemstillingen slipper jeg (inntil videre....)
    Vel, jeg skal hverfall huske hva du skrev her når jeg engang vil ha en sub til og trenger et feel good argument

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    håper jeg ikke stjeler fokuset fra topic nå, men bare lurer på hvor mye denne suben egentlig trøkker?

Kan man si at den sparker balle? For har selv opplevd sparke balle bass og det var var på den første ringenes herrre på kinocity i drammen (sein visning, ofte høyest lyd da). her blåste det i bukser og hår, dirra i stoler og dundra i vegger.....mødre løp ut, barn skreik, kvin.. hehe nei skal slutte, var ikke så drøyt. men det var Absolutt helt villt. Kan denne måle seg med noe av dette? med tanke på at den står i et mye, mye mindre rom...

vurderer sterkt en svs pb12 plus 2. Føler at her på avforum så er Subwoofer = SVS
    Jeg har vært i mange kinoer i Norge, og tør å påstå at jeg enda ikke har opplevd en kinosal som sparker bedre bassmessig enn en velkalibrert Plus/2 i et rom på under 25m2. Derimot har jeg vært i noen 4D kinoer i utlandet det er lagt en del kroner i, her har jeg opplevd syke bassopplevelser, men i slike saler er det ofte lagt noen millioner kroner. :wink:

For ikke å skape en missforståelse, så er ikke Plus/2 "The One And Only" for meg, mye snæcks på markedet som egentlig frister enda litt mer.. men da koster det deretter også. Prismessig er den uslåelig

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk ;-)

Drammen Kinocity var klart den beste kinoen når den ble åpnet. men etter 1-2 år dabbet den av med dårlig kalibrert bilde og mye rot med det og lyd. Irriterende. Spesielt introduseringa av Digital kino... Bare rot. Men nå er det stabilt igjen tror jeg... Nå imponerer Hønefoss stort! Ekstremt bra bilde og lyd og sandvika imponerer stadig med maaaaasser av lyd og bass...

Men SVS PB12 plus 2 er interessant! indeed...

ok.. back to topic ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •